Hürriyet, Denizlerin Formula 1’ine proje ortağı oldu

Hürriyet, geçen yıl ilki yapılan en uzun Akdeniz yarışına 2007 için Proje Ortağı oldu. Proje ortaklığı, yarışın yayın sponsorluğunu da içeriyor.

Önümüzdeki Mayıs-Haziran aylarında düzenlenen Cap Istanbul (Rota Istanbul) yarışı Marsilya-İstanbul arasında gerçekleşecek. Ara duraklar ise İtalya’da Sicilya’nın Trapani Kasabası ve İzmir olacak. Hedef, Türkiye’de rekabetçi bir spor olarak yelkeni öne çıkartmak, İstanbul’un Akdeniz uygarlığının en önemli deniz kentlerinden biri olma özelliğini yeniden güçlendirmek. Fransa’da en çok izlenen spor dallarından biri olan yelkenin, 2007 yılı resmi programına giren yarış, Avrupa Birliği sürecinde gerilen Türkiye-Fransa ilişkilerine de olumlu etki yapabilir.

Cap Istanbul, geçen yıl ilki yapılan uzun Akdeniz yarışının yeni adı oldu. "Rota İstanbul" ya da "İstanbul’a Doğru" olarak Türkçeleştirilebilecek bu yeni yarışa daha şimdiden 31 tekne kayıt yaptırdı. Paris’te, Aralık başında düzenlenen tekne fuarında yarış rotasının resmen açıklanmasından hemen sonra iki gün içinde alınan kayıtlar arasında geçen yılki yarışın galipleri Romain Attanasio ve Erwan Tabarly’nin yanı sıra, Samantha Davies, Marc Lepesqueux, Sebastian Jossé, Eric Drouglazet, Laurent Pellecuer, Kito de Pavant, Lionel Lemanchois ve Nicolas Berenger gibi Fransa’nın önde gelen yelkencileri ile tekne sponsoru olarak Suzuki, Siemens ve Bostik gibi önemli şirketler de var.

Yarışı özel yapım tek tip teknelerle düzenleme hakkını Classe Figaro Beneteau yetkililerinden alan Olay Denizcilik ve Hürriyet ile geçen hafta imzalanan Proje Ortaklığı anlaşması, Akdeniz’in bu en önemli açık deniz yarışının büyütülerek, İstanbul’u, ve bir deniz ülkesi olarak Türkiye’nin öne çıkartılmasını hedefliyor.

Olay Denizcilik şirketi sahibi Cumali Varer sevinçli: "Hürriyet’in bu projede yayın sponsorluğunun çok ötesine geçen ortaklığı deniz şehirlerinin en güzeli İstanbul’u, dünyanın her köşesindeki yelkencilerin gözünde daha da yüceltecek. Bunun ötesinde, Fransa’da var olan Türkiye karşıtı önyargıların kırılmasına da yardımcı olacak."

ROTA DEĞİŞTİRİLDİ

Gerçekten de, tek tip performans teknelerinin yarışlarını geliştirerek bir sınıf yaratan Figaro gazetesinde, "Figaristler Türkiye’ye oy verdi" başlığı ile geçen hafta yayımlanan bir haberde, bu yarışın Akdeniz’de yıllardır yapılan küçük ölçekli bir yarışın yerini aldığı belirtiliyor ve bunun da doğal olduğu, çünkü 2006 yarışının hem katılan sporcuları, hem de yarışın isim hakkının sahibi Classe Figaro Beneteau’yu çok memnun ettiği vurgulanıyor. Bu haberde görüşleri yansıtılan yelken yöneticileri ve sporcular, Akdeniz’in önemini bu etkinliğin fazlasıyla öne çıkarttığını belirtiyorlar.

Geçen yıl yarış rotasında özellikle Güney Ege’de çok sert bir hava olması, yarışçıları zor durumda bırakmış ve tekneler bir adaya sığınmak zorunda kalmışlardı ve yarış fiilen burada sona ermişti. Bu yıl yapılan rota değişikliği ile rüzgarın sürekli ters ve sert estiği bu bölgeden uzak durulacak. İzmir ise aday olacağı dünya fuarı Expo öncesinde, bu yarış ile bir anlamda, prezantasyon yapmış olacak.

YARIŞIN ETAPLARI

1.Etap: 490 deniz mili uzunluğunda. Marsilya’dan start alan tekneler Sicilya’nın Trapani limanına varacak. Trapani, son Amerika Kupası yarışlarına da ev sahipliği yapan küçük ve sevimli kasaba. Yarış Direktörü Jean Marie Vidal, "Bunun hızlı bir etap olmasını bekliyoruz. Bu mevsimde esecek kuvvetli kuzeybatı rüzgarlarının önünde tekneler, pupa düzeninde hızlı bir şekilde Korsika ve Sardunya’nın batı kıyılarından aşağı inecekler" dedi.

2.Etap: Trapani-İzmir arasında 773 mil uzunluğunda bir maraton etabı. Yarışçılar önce Sicilya’nın güneyi ile Peloponez Yarımadası’nın ucu arasında dümdüz bir hatta ilerledikten sonra Ege’nin her zaman değişen, zorlu denizini aşarak İzmir’e varacaklar. Bu etap meteorolojik sürprizlere en açık etap, ayrıca Ege Adaları arasındaki slalom da sıralamaları belirleyecek.

3.Etap: 120 mil uzunluğundaki bu etapta yarışmacılar İzmir’den Bozcaada’ya tırmanacak. Bozcaada’da toplanacak olan yatlar grup halinde Çanakkale Boğazı’nı geçip Gelibolu’da toplanacak.

4. Etap: Gelibolu’dan İstanbul’a 110 millik son etap, 13 Haziran civarlarında İstanbul Ataköy Marina önünde tamamlanacak. Ayrıca Sardunya, Peloponez’in güneyi ve Ege Denizi’nde harita üzerinde zorunlu rota seyir noktaları da konacak.
Yazarın Tüm Yazıları