Bebek ve çocuk alışveriÅŸinin haritası

Anne, baba ve çocuk alışveriş kulübü unnadó, kurulduğu 2010’dan bugüne üç yılın alışveriş istatistiklerini değerlendirdi. İşte sonuçlar.

Haberin Devamı

İnternetten çocuk alışverişi yapanların yüzde 85’i kadın, yüzde 15’i erkek. Alışveriş yapan annelerin yüzde 70’ini halen çocuğu olanlar, yüzde 30’unuysa hamileler oluşturuyor.
Ä°nternetten alışveriÅŸ yapan ebeveynler çocukları için en çok saÄŸlık ve bakım ürünleri (yüzde 21) ile tekstil (yüzde 15) ürünlerini tercih ediyorlar.Â
Babaların yaptığı alışverişlerde birincilik sağlık ve bakım ürünlerinde. Bu kategoride ikinciliği bebek tekstili alırken, üçüncülüğe çocuk tekstili/aksesuarlar yerleşiyor.
AlışveriÅŸ yapan anneler ortalama 32, hamileler ortalama 30, babalar ortalama 33 ve baba adayları 30 yaşında.Â
0-2 yaÅŸ arası çocuklar için yapılan alışveriÅŸ oranı yüzde 45’ken, 2 yaÅŸ üstü için yüzde 55’lik bir oran söz konusu.Â

MARTTA PUSET HAZÄ°RANDA MAYO

Haberin Devamı

Yılın aylarına göre ihtiyaçlar çeşitlilik gösteriyor. Ocakta çok çeşitli ürünler satılırken, şubatta okul malzemeleri, martta puset, nisanda bebek ve çocuk tekstili, mayısta hamile giyimi, haziranda mayo, temmuzda güneş kremi, ağustosta okul malzemeleri, eylülde çocuk tekstili ve okul malzemeleri, ekimde bebek ve çocuk tekstili, kasımda kaban/mont/bot ve aralıkta Noel Baba kostümleri gibi özel ürünler en çok satışı yapılanları oluşturuyor.
Tüm giderlerde bebek bezinin yeri yüzde 24,61. Bir kişi ayda ortalama 2,7 paket bebek bezi alıyor.
 Son üç yılda en çok tercih edilen kız isimleri Defne, Zeynep ve Duru. Erkek isimlerinde en çok Can, Ege ve Kerem’in tercih edildiği görülüyor.
Kadınlarda en çok İkizler burcu olanlar, erkeklerde de Koç burcu olanlar alışveriş yapıyor.

Yazarın Tüm Yazıları