Başarımız sürdürülebilir olmalı

UMSMİB Başkanı Özkan Kamiloğlu, birliğin 2022 yılı ihracat hedefinin 260 milyon dolar şeklinde öngörüldüğünü belirtirken, “İlk 6 aylık performansımıza bakıldığında bu hedefle eşgüdümlü ilerlemekteyiz. Bununla birlikte birlik rakamlarımız haziran ayında düşüş kaydetti. Her zaman dile getirdiğimiz gibi pandeminin başladığı 2020 yılı ve yine pandemi gölgesinde geçen 2021 yılında ihracatta yaşanan artışlar bizi yanıltmamalı. Önemli olan bu başarının sürdürülebilir olması ve normal şartlarda da devamlılığının sağlanmasıdır” dedi.

Haberin Devamı

Başarımız sürdürülebilir olmalı

ULUDAĞ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği (UMSMİB) Başkanı Özkan Kamiloğlu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20’lik artışla 126,6 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini aktardı. Bu dönemki ihracatta, 27 milyon dolarlık değer ve geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 26’lık artış ile birinci sırada gazlı sular, maden suları ve gazozlar mal grubunun yer aldığını belirten Kamiloğlu, “İlgili mal grubunu takip eden sektörler sırasıyla dondurulmuş sebzeler, sebze, meyve, bitki parçaları konserveleri sirkeli, bira ve dondurulmuş meyvelerdir. Bu mal gruplarımızda da geçen yıl aynı dönemine kıyasla sırasıyla yüzde 26, yüzde 21, yüzde 20 ve yüzde 1’lik artışlar görülüyor. İlk beş sıradaki mal gruplarının toplam ihracat değeri 88,3 milyon dolar olup, toplam ihracatın yaklaşık yüzde 70’ine tekabül ediyor” dedi.

Haberin Devamı

İLK 5 ÜLKE SIRTLIYOR

Başarımız sürdürülebilir olmalı

En fazla ihracat gerçekleştirilen ülkenin Almanya olduğunu söyleyen Kamiloğlu, bu ülkeye ihracatın geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 17’lik artışla 29,2 milyon dolara ulaştığını kaydetti. Kamiloğlu, bu ülkeyi yüzde 11,3’lük artış ve 13,9 milyon dolarlık değerle Birleşik Devletler ve yüzde 43’lük ihracat artışı ve 11,1 milyon dolarlık ihracat değeri ile Irak’ın takip ettiğini ekledi. İhracat pazarındaki diğer önemli ülkeleri Hollanda, Birleşik Krallık ve Yunanistan şeklinde sıralayan Kamiloğlu, ilk beş ülkenin bu dönemdeki toplam ihracat değerinin 70,2 milyon dolar olup, bu rakamın toplam ihracatın yüzde 55’ine karşılık geldiğini kaydetti.

DÖNEMİ İYİ OKUMALIYIZ

UMSMİB’nin 2022 yılı ihracat hedefinin 260 milyon dolar şeklinde öngörüldüğünü belirten Kamiloğlu, “İlk 6 aylık performansımıza bakıldığında bu hedefle eşgüdümlü ilerlemekteyiz. Bununla birlikte birlik rakamlarımız haziran ayında düşüş kaydetti. Her zaman dile getirdiğimiz gibi pandeminin başladığı 2020 yılı ve yine pandemi gölgesinde geçen 2021 yılında ihracatta yaşanan artışlar bizi yanıltmamalı. Önemli olan bu başarının sürdürülebilir olması ve normal şartlarda da devamlılığının sağlanmasıdır. Bu olumlu etkiyi kalıcı hale getirmek için de doğru analizi yapmamız, bizim bu verileri ve dönemi iyi okumamız lazım” diye konuştu.

 

Haberin Devamı

DÜNYAYLA REKABET EDECEK SEVİYEDE OLMALI

Bugüne kadar ticarette sıkıntı yaşanan ülkelerin, pandemi döneminde ısrarla mal talebinde bulunduklarını ifade eden Kamiloğlu, “Bunu kalıcı hale getirmek için ürettiğimiz ürünlerin yeterli miktarda ve dünyayla rekabet edebilecek seviyede olması gerekiyor. Tabi sadece üretmek de yeterli değil. Ne üretirseniz üretin, dünya fiyatlarıyla rekabet edebilmelisiniz. Dünya fiyatlarıyla rekabet ediyor olmanız için de üretim maliyetlerinizin düşük olması lazım. Üretim maliyetinizin düşük olması için de üretim girdi fiyatlarınızın düşük olması lazım” dedi.

BİRÇOK ÇİFTÇİ ÜRETİMDEN VAZGEÇTİ

Aşırı yükselen ve birçok sektörü sıkıntıya sokan enerji maliyetlerinin tarımsal üretimin de karşısındaki en büyük engel konumunda olduğuna dikkat çeken Kamiloğlu, elektrik, mazot, gübre gibi girdilerdeki döviz kuruna bağlı yaşanan sürekli fiyat artışları ve gelinen son noktanın, yine birçok çiftçinin üretimden vazgeçmesine neden olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

ÇİFTÇİMİZİ KALKINDIRMALIYIZ

Pandemide önemi daha da artan gıda sektörü için teknik ve ekonomik düzeydeki çalışmalarla bu ürünlerin üretiminin artırılması ve ürünlerin en iyi şekilde değerlendirilmesi konusundaki çalışmaların hızlandırılmasının itici güç olacağını ifade eden Kamiloğlu, “Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak bütün temennimiz bu süreçte devlet politikaları ile desteklenmiş, verimi yüksek, kaliteli ürünlerimizi mevcut pazarlardaki payımızı artırarak ve yeni pazarlarda da kendimize sağlam yerler edinerek ihracatımızı kalıcı kılmak, çiftçimizi kalkındırmak ve ülke refahını artırmaktır. Dolayısıyla sektörün stratejisini de dünya ile rekabet edebilecek seviyede ürünler üretmek, mevcut pazarlardaki payımızı artırırken, yeni pazarlarda yer edinmek oluşturuyor” dedi.

Yazarın Tüm Yazıları