Art arda çıkardığı şarkılar ve yaptığı coverler kısa sürede ciddi dinlenme rakamlarına ulaşan genç şarkıcının ‘ Bir daha yak’ isimli yeni çalışması en son baktığımda 132 milyon dinlenmişti. Şarkı aynı zamanda bir çok sosyal medya platformunda kullanıcıların videolarında background olarak kullanılan şarkıların başında geliyordu.
18 yaşından beri yaptığı şarkıların şimdi geniş kitleler tarafından söyleniyor olmasından mutlu olduğunu belirten Sura , aralıksız verdiği konserlerde gördüğü ilgiden gayet memnun gözüküyor. Bu yıl kendisinin adını daha çok duyacağımızı düşünüyorum.
Yıllar sonra geri döndü
Ece şarkı çıkmadan nabız yoklamasını sosyal medya hesabından paylaşımı ile haftalar önce yapmıştı. Arabada Rozz Kalliope’nin şarkısına eşlik ettiği video ses getirip bir anda konuşulmaya başlayınca bir sonraki hamlenin ne olacağı merak edildi. O zamanlar bu şarkı zaten kayıt edilmiş miydi yoksa görülen ilgiden sonra mı bu proje oluştu orası merak konusu.
Bu hafta başı Ece ve Kalliope düeti ‘ Benjamins 3 “ yayınlanınca olanlar oldu. Şarkıya aşina olanlar temiz kayıt ellerine geçince dijital ortamda hemen satın alıp şarkıyı listelerin üst sırasına taşıdı. Ben rap yapan Ece’yi gayet başarılı buldum. Bunun altında Ece’nin müzikal yelpazesinin geniş olması yatıyor. Yaptığı müzik haricinde yabancı müzik piyasasını yakından takip ettiğini , eski yeni her türün sıkı takipçisi olduğunu bildiğim için bu türü yaparken üzerindeki elbiseyi çok iyi taşıdığını düşünüyorum. Dinlerken kulak yadırgamıyor ve yıllardır rap yapıyormuş gibi rahat olduğu görülüyor.
Azılı rap dinleyicisinin yorumları nedir bilmiyorum ama Ece gayet iyi bir strateji ile şu an farklı bir kitleyi yanına almış gibi gözüküyor. Bu olaya rap bu aralar popüler ve pop şarkıcıları rap müziğine hücum etti gözüyle bakmamak lazım. Doğru hamlelerle atılan adımlar gün sonunda başarılı sonuçlar doğurabiliyor. Dünyada bütün türler iç içe geçmiş vaziyette. Featuring yapılan işlerde tüm türlerin bir potada kimyaları tutan isimlerle gayet güzel eridiğini görüyoruz. Günümüzde müzik piyasasını genç bir nüfusun beğenileri şekillendiriyor. Ece nabzı iyi yoklayıp doğru bir işle hemen onların radarına girmeyi bu şarkı ile başarıyor.
Şarkının çıktığı gün Ece ile konuştum. “Bundan sonra rap müzik mi var kariyerinde?” diye sorduğumda “Pop’u asla bırakmıyorum ama rap-afro trap tarzında sürprizlerim de yok değil. Şarkı youtube’da trendlerde 1 numaraya yerleşti. 12 saat gibi kısa sürede 1 milyon izlenmeyi geçti. Çok mutluyuz.” cevabını verdi. Uzunca bir zamandır kız kıza düet yapmak istediğinin altını çizen Ece, şu an yaptığı işin beğenilmesinden dolayı gayet keyifli.
Bu şarkı sayesinde ben dahil bu türdeki çalışmalara çok hakim
olmayanlar olarak Rozz Kalliope’yi ve müziğinden haberdar olduk. Şarkının video klip çalışması Ece’nin çoğu klibinin yönetmeni olan Murad Küçük imzası taşıyor. Ece’nin bundan sonraki sürprizlerinin ne olacağını hep birlikte göreceğiz ama çizdiği yolun doğru olduğu gördüğü ilgiden aşikar.
EDİS’TEN BİR VEDA BİR MERHABA
Sözü ve müziği Can Baydar’ın kendisine , düzenlemesi ise Gürsel Çelik’e ait olan ‘ Yangın yeri ‘ kış aylarında ayrılık acısı ile kavrulanların pişmanlıklarını yüzüne vurmaya geliyor adeta. Can Baydar ile Fatma Turgut’un vokal uyumu , şarkının düzenlemesi ve sözler bir potada gayet güzel erimiş.
Klip çalışmasından görsellerine özenli bir çalışmanın ürünü olan şarkı, dijital platformlarda yerini aldı. İleriki zamanlarda şarkının birde akustik versiyonunu dinlesek fena olmaz diye düşünüyorum.
ZAMANSIZ AŞK
Günümüz şartlarında müzik şirketlerine ve onların beraberinde getirdikleri yaptırımlara bağlı kalmadan özgürce müziğini yapan şarkıcıların çıktıkları yolculuk özgür olduğu kadar zordur. Bu cesareti toplayıp yılmadan devam edenler er ya da geç başarılı olur diye düşünenlerdenim.
Su Soley özgürce müziğini yazıp çizip üreten bir isim. Sözü, müziği, düzenlemesi ve yapımı kendisine ait olan ‘ Zamansız Aşk’ isimli çalışması geçtiğimiz haftalarda dinleyici ile buluştu. Elektronik , akustik bir çok öğenin harmanlandığı şarkının düzenlemesini Soley öyle güzel yapmış ki kademe kademe enerjisi yükseliyor. Şarkıda perküsyonlarda da imzası olan Su Soley’in ‘ Zamansız Aşk’ta yaptığı rap bölümünü ayrı bir sevdim.
Projenin fotoğraflarını Buse Tirman çekmiş. Şarkının video klip çalışmasına baktım ama henüz çekilmemiş. Nasıl bir video klip gelecek hep birlikte göreceğiz. Özgür , içine sinen şarkıları dinleyici ile paylaşan , cesur ve bağımsız bir şekilde hayallerini gerçekleştiren Su Soley’e başarılar diliyorum.
Sezen ve Deniz aşktan beslenen, söylemek istediklerini şarkıları ile ifade eden, bizim söyleyemediklerimizi bizim adımıza dile getiren kadınlar. Her ikisinin zaman içinde oluşan dostlukları , paylaşımları ve bilmediğimiz acı tatlı hikayeleri bu konser serisinde şarkılar eşliğinde izleyici ile buluşacak.
Kendi şarkılarını yazıp çizip söyleyen bu iki kadının eserlerinin kurgusu iyi yapılmış bir hikaye şeklinde seyirci karşısına çıkacağını düşünürsek , konseri kaçırmamak için kenara not almaktan başka çaremiz yok.
Biraz Sezen , biraz ben Deniz Seki konser serisinin bilet satışları başladı. 4 Aralık Çarşamba İstanbul Caddebostan Kültür Merkezi, 10 Aralık Salı Bursa Tayyare Kültür Merkezi, 13 Aralık Cuma İstanbul Trump Gösteri ve Kültür Merkezi, 20 Aralık Cuma İzmit Sabancı Gösteri Merkezi ‘nde olacak konserlerin biletleri satışa çıktığı yoğun ilgi görmüş. Tükenmeden yerinizi ayırtın derim.
BURAK AKSAK’IN YENİ KİTABI
Bu hafta oldukça ilgi gören bir kitaptan bahsetmek istiyorum. Leyla ile Mecnun, Bana Masal Anlatma, Kara Bela, Ben de Özledim gibi dizi ve filmleriyle geniş bir hayran kitlesine sahip olan Burak Aksak, yeni kitabı 'Ben Orada Değildim Üstelik Siz de Yoktunuz ‘un başarısı ile adından şu sıralar sıkça söz ettiriyor.
Ben Ebru Yaşar’ın bu şarkıyı yeniden yorumlayacağını duyduğumda sonucun ne olacağını merak etmiştim. Beklentilerim Yaşar’ın bu şarkıyı gayet güzel kotaracağı yönündeydi. Şarkıyı dinlediğimde tam beklediğim gibi olduğunu gördüm. Mustafa Ceceli aranjesi ile Ebru Yaşar’ın yorumu birleşince ortaya dinlemesi gayet keyifli bir iş çıkmış. Cover şarkı yapmak tehlikeli ve ince sınırlarda seyreden bir girişimdir. Yaşar bunların hepsini üstlenip , doyurucu yorumu ile şarkıyı bambaşka bir lezzette sunmuş. Şarkının yürüyüşünden uzaklaşmadan üzerine serptiği kendi sosu ile servis ettiği bu şarkı eleştirenlerin yanında ben dahil bir çok kişinin hoşuna gitti.
Ebru Yaşar’ın en sevdiğim yanı kendini belli kalıplar içinde hapsetmemesi. Sevdiği ve yapmak istediği diğer müzik türlerini kendi müzikalitesi ile yoğurup sunmaktan çekinmeyen cesur bir şarkıcı. Cover konusunda aşırı tutucu olanların hep orijinali gibi tınlayan yorumları beklemeleri bana çok absürt geliyor. Feridun Düzağaç’ın zamanında yorumladığı ve kendine has vokal tarzı ile özdeşleşen bir şarkının cover çalışmasında Ebru Yaşar’dan benzer bir performans beklemek olmazdı.
Ebru Yaşar’ın güçlü vokali yanında şarkının aranjesine imza atan Mustafa Ceceli’nin imzası projeye başka bir lezzet katıyor. Bu ikilinin yeni işlerde bir araya gelmesinden enteresan şarkılar çıkacağını düşünüyorum.
Uzun lafın kısası Ebru Yaşar’ın ‘ Alev alev’ coverına önce tepki gösterenlerin zamanla şarkıya ısındıklarına şahit birisi olarak , bu çalışmanın zaman içinde daha çok sevileceğine inanıyorum.
YEKTEN
Yeni çıkan bir albümden 2 bilemedin 3 klip sonra o çalışmayı rafa kaldırmak albümdeki diğer şarkılara haksızlık olur. Demet Akalın bu açıdan bütün şarkıları kitlelere ulaştırmak adına klip sayısını hep fazla tutanlardan.
Tam 15 şarkıdan oluşan ‘ Ateş ‘ albümü miladını doldurdu düşüncesi yayılmaya başlamışken albümün gizli bombalarından ‘ Yekten ‘ kliplenince ‘ Ateş ‘ tekrardan listelere girdi ve yeni çıkmış bir çalışma etkisi yarattı.
‘ Yekten’ şarkısının zaten klipsiz hayranları oldukça fazlaydı. Şarkının ünü fısıltı gazetesi şeklinde yayılıyordu. Akalın şarkıyı kliplendirmeye karar verince bu etki katlanarak çoğaldı. Klip yayınlanmasından sonra tekrar listelere dönen albüm ve şarkı beğenilerin yanında Demet Akalın’a yeni bir dinleyici kitlesi sağladı. ‘ Ben Demet Akalın dinlemem ‘ diyen tayfanın ağzında ‘ Yekten’ nakaratı duymaya başladık.
Muraz adı altında çıkaracağı çalışmaların ilki olma özelliğini taşıyan ‘ Sen ve ben’ isimli şarkının söz, müzik ve düzenlemesi Murat Başdoğan’a ait. Solo kariyerinde çıkaracağı şarkılar için bugüne kadar sahip olduğu müzikal birikimini, gezip gördüğü coğrafyalardan etkilendiklerini, eklektik bir anlayış ile bir araya getirmeye çalıştığını söyleyen Murat Başdoğan, dinleyicileri bu içsel keşif yolculuğundaki hikayelerine ortak etmeyi planlıyor.
‘ Sen ve ben’ isimli şarkıyı dinlemeden önce Gripin tadında bir şarkı dinlemeyi planlıyorsanız o düşünceyi usulca kenara bırakın. Murat Başdoğan ‘ Muraz ‘ olarak sunduğu ilk şarkıda elektronik semalarda dolaşmış. Sözler melodi ile ahenk içinde dans ederken , ortaya çıkan iş sizi gözlerinizi kapatıp hayal dünyasında dolaşmaya teşvik ediyor. Ben şarkıyı çıkmadan önce dinleyen şanslı kesimden biri olarak ilk duyduğumda oldukça heyecanlanmıştım. Hem pop , hem dünya müziği hem de elektronik olan bu parça müzikte farklı lezzetleri tatmak isteyen aç müzik dinleyicisi için biçilmiş kaftan olmuş. Muraz’ın solo kariyeri ile alakalı yapacağı diğer şarkılar ve bunların görsel sunumu hakkındaki planlarını dinleyince bu işe nedenli önem verdiğini bir kez daha anladım. Hepsini zamanı gelince göreceğiz.
MÜZİĞİNDE, ELEKTRONİK ALT YAPILARA EK OLARAK ÇEŞİTLİ AKUSTİK VE YEREL
enstrümanlara da yer vererek doğu batı sentezine göz kırpan Muraz, ‘ Sen ve ben ‘ ile yanına elektronik müzik severleri alacak gibi duruyor. Bu haftanın sürprizi olan şarkıya kulak verin ve Muraz’ın müziğini iliklerinize kadar işleyin derim.
CAN OFLAZ
2012 yılından bu yana yayınladığı cover şarkılar ile sosyal medyada adından sıkça söz ettirip kendine sağlam bir dinleyici kitlesi edinen Can Oflaz kariyerini sessiz ve derinden yürütmeye devam ediyor. Ana akım müzik istasyonları , promosyon harikası isimler , şarkılar ve albümlerin hakimiyetinin yanında ‘ alternatif’ olarak adlandırılan müzik türlerinin icracılarına genelde çok şans tanınmaz. Can Oflaz bunların hiç birine ihtiyaç duymadan kulaktan kulağa kendisini ve yaptığı işleri ustalıkla müzikseverlere ulaştırıp başarı elde eden isimlerden bir tanesi.
Bugüne kadar Bengü (Geçmiş Olsun, Neden, Günaydın), Tuğba Yurt (Yine Sev Yine, Masal) ve Hande Ünsal (Oyna Oyna, Nerdesin) başta olmak üzere pop müziğin önde gelen isimlerine verdiği hit şarkılarla başarı elde eden ve Sinan Akçıl ile yaptığı "Demesinler" isimli düet şarkıyla adını geniş kitlelere duyuran Melda; ilk single çalışması “Düşlerinde Özgürsün”ü geçtiğimiz günlerde dinleyici ile buluşturdu.
Sözleri Melda’ya, müziği Nurettin Çolak ve Melda’ya ait olan çalışmanın düzenlemesinde ise yine Nurettin Çolak imzası görüyoruz. Nurettin Çolak ile yapılan müzikal beraberlik ortaya derli toplu bir elektronik pop şarkısı çıkarmış. Diğer isimlere verdiği pop şarkılarından bağımsız olarak günümüz pop arenasında kendi istediği tarzda bir şarkı ile çıkış yapmasını cesur bulduğum Melda , söz yazarı ve besteci olarak skalasının geniş olduğunu bu şarkı ile göstermek istemiş. Autotune olayı şarkı gereği öne çıkarılsa da Melda’nın vokalini duru bir şekilde dinlemek isteyenler sosyal medya ortamında yaptığı coverları dinleyebilir. Bu hafta yeni bir tat denemek isteyenlere Melda’nın Nurettin Çolak ile yaptığı ‘Düşlerinde Özgürsün’ü tavsiye ediyorum.
YAŞASIN ARABESK
Bu haftanın sürprizi Ufuk Yıldırım’ın ‘ Yaşasın Arabesk’ isimli albümü oldu. 90’lı yıllardan günümüze yorumculuğunun yanı sıra söz yazarı ve besteci kimliğiyle de ön plana çıkan Ufuk Yıldırım, efsane Vitamin grubu ve Ercan Saatçi ile yaptığı çalışmalarla kült olmuş bir çok işe imza atmıştı. Kendisini özellikle İzel ile düet yaptığı ‘ Sus’ şarkısındaki dikkat çeken nağmeleri ile hiç unutmadığım Yıldırım, bu nağmeleri bolca duyacağımız bir albüm ile karşımıza çıkıyor. ‘ Yaşasın Arabesk’ isimli yeni çalışmanın kendisi için biçilmiş bir kaftan olduğunu düşünüyorum.
Garo Mafyan bestesi Affetmedim Kendimi, Ufuk Yıldırım & Ercan Saatçi ortak yapımı Bebeğim, Kayahan imzalı Gönül Sayfam, Onno Tunç & Sezen Aksu eseri Kurşuni Renkler albümde yer alan parçalardan. Aynı zamanda solo kariyerinde seslendirdiği ve o zamanlar da çok sevilen ‘Çabuk gel annem’ isimli şarkı bu albümün konseptine uygun bambaşka bir hale bürünmüş şekilde karşımıza çıkıyor. Şarkı seçimlerini nokta atışı bulduğum albüm, Ufuk Yıldırım’ın nağmeleri ile efkara davetiye çıkartıyor.
Albümden ilk klip Burak Kut ile dinleyip sevdiğimiz ve 90’lı yılların imza slow şarkılarından biri olan Ufuk Yıldırım ve Ercan Saatçi imzalı ‘ Bebeğim ‘ şarkısına çekilmiş. Baştan sona şarkı atlamadan dinlenecek sağlam bir konsept albüm olan ‘ Yaşasın Arabesk’in Ufuk Yıldırım’ın arabesk severler ve özellikle genç kitle ile buluşmasında önemli bir rol oynayacağını düşünüyorum.
Aynı tornadan çıkmış , akustik tatlara hasret bırakan düzenlemelerden sıkılmış iseniz bu şarkı öncelikle aranjesi ile enfes bir canlı kayıt zevki sunuyor. Retro , folk esintileri taşıyan ve nakaratı ilk dinleyişte dile yapışan şarkı için Nasuhoğlu ‘ ‘İstemek’ kavramının önemini ve büyüklüğünü biraz geç fark eden biriyim. Özellikle sevda yolunda dikenli yollardan geçmemek, zor zamanlar geçirmemek mümkün değil. ‘Aramızda Engeller’ bu konuyu esprili bir yönden ele alarak işliyor” demiş.
Gerek vokali gerekse melodisi ile tüy gibi hafifleten şarkı yazdan sonbahara geçişte tatlı bir rüzgar estirip , ‘ Engel diye bir şey yok. Onu da halledersin ‘ sinyalini çakarak kıvam bir gaz veriyor insana. Dinler dinlemez arabaya atlayıp uzun uzun yollar yapası geliyor insanın. Sözünden bestesine derli toplu bir şarkı olan ‘Aramızda Engeller’e bir kulak verin. Yüzünüzde bırakacağı gülümseme bedava.
BENİ SEVERDİN
Türkiye’nin en geç müzik grubu olarak anılan Papyon’un solisti Yiğit Atilla, müzik kariyerine ilk solo çalışması “Beni Severdin” ile merhaba demiş. Sözü ve müziği kendisine ait olan parçanın aranjesi kendisi gibi müzisyen olan kardeşi Ateş Atilla ile Berk Büken’e ait olan şarkıyı dinler dinlemez ‘ Oh be tertemiz bir şarkı ‘ dedim. Elektro pop alt yapısının yanı sıra 90’ların mumla aradığımız tatlarını barındıran şarkı Yiğit Atilla’ya gayet güzel yakışmış. Yaptığı grup müziğinden başka bir tarzla solo kariyerine devam etmesi ise iyi bir seçim olmuş diye düşünüyorum.
Rap müzik istilası altında olan müzik dünyamızda böyle güzel pop şarkılarının çıkması ‘ pop elden gidiyor ‘ serzenişinde bulunanların ağzına bir parmak bal çalıyor. Böyle güzel işlerin arkasında durup , daha geniş kitlelere sunmanın yolları aranmalı. ‘ Beni severdin’ radio friendly ( radyoların seveceği türde ) dediğimiz bir şarkı olmuş. Murat Joker yönetmenliğinde Silivri’de gerçekleşen şarkının klip çalışması ise 12 saatte tamamlanmış. Yiğit Atilla solo kariyerine bence gayet başarılı bir şarkı ile adım atmış. Bundan sonra çıkaracağı şarkılara dikkat kesilmeli. Bu hafta yenilerden ne tavsiye edersin dediklerinde hiç düşünmeden ‘ Beni Severdin’i öneriyorum.
TELEFONSUZ KONSER