Sözleri Gözde Ançel’e, müziği Gözde Ançel ve Buray’a, düzenlemesi yine sanatçının kendisine ait olan ‘Deli Kız’, Buray’ın şarkılarında çoğunlukla hissedilen 90’lı yılları bu sefer daha yoğun yaşatmış.
Buray ile yaptığımız röportajlarda kendisine hep söylerim. Onun müziğinin içinde 90’ların tadı hep vardır. O sıcaklık , samimiyet dinleyiciye direk geçer. O zamanlarda büyüdüğü , o müziği dinlediği için ister istemez 90’ların baharatını müziğine kattığını söyleyen Buray bu konuda gayet başarılı.
‘Deli Kız’ şarkısını dinlediğinizde düzenleme ve geri vokallerin nakış gibi işlendiğini fark edeceksiniz. Özellikle geri vokal konusunda Buray her zaman çok titiz. Bu şarkıda da kendisine yaptığı vokaller tadından yenmez kıvamda olmuş. Merak eden şarkıyı birde kulaklıkla dikkatlice dinlesin.
Şarkının video klip çalışması ayrı bir keyifli olmuş. Buray’ın uçak seyahatleri, konserleri ve balık tutması gibi aktivite ve hobilerini gösteren çizgi karakterlerin canlandırılmasıyla oluşan cut out animasyon müzik klip çalışması gayet başarılı. Benim klipte tek takıldığım nokta Buray’ın sahnede olmazsa olmaz kırmızı ayakkabı sevdasının altının çizilmemesi oldu. Gözler o kırmızı ayakkabıları aradı.
Kalbim Tatilde
‘’Ömrüm’’ ve ‘’Yara’’ adlı single’ları hala radyolarda çalan Ziynet Sali, arayı fazla açmadan ’Kalbim Tatilde’’ isimli yeni şarkısıyla yaz aylarını kaçırmak istememiş gözüküyor.
Söz ve müziği Emrah Karakuyu ’ ya ait olan şarkının 2 düzenlemesi var. Düzenlemelerden bir tanesi Mustafa Ceceli’ye ( ki video klip bu versiyona çekilmiş ) diğeri ise Tolga Erzurumlu’ya ait. Ben Ceceli’nin düzenlemesini bir tık yaz aylarına daha uygun buldum. Gayet enerjik ve modern olmuş. Kulağım beni yanıltmıyorsa şarkının introsundaki autotune’lu vokal de Mustafa Ceceli’nin kendisine ait.
İlk gördüğümde acaba bir filme mi özel diye düşündüğüm şarkı meğer bizzat kendisi için yazılmış.
Geçtiğimiz yıllarda geçirdiği tatsız bir sağlık sorunu nedeniyle ‘ölmeden önce yapılacaklar’ listesi hazırlamış Asuman Dabak. Şarkı söylemek ve bunu kalıcı bir çalışma ile taçlandırmak ise bu listenin ilk sıralarında yer alan bir maddeymiş.
Okumakta karar kıldığı şarkının söz yazarı ve bestecisi benimde çok sevdiğim arkadaşım Murat Güneş’e ait. Güneş şarkıyı özel olarak Dabak’ın üzerine dikmiş. Yaşadığı olaylar , röportajlarında verdiği cevaplar “ Hayat bi gün “ şarkısının temel taşları olmuş.
Şarkı her gün soluduğumuz hayatın hakkını vermenin ve kendimizi sevmenin öneminin altını çiziyor. İnsana gaz verip silkelenmesini öğütlüyor Dabak bu şarkıyla.
Meslek oyunculuk olunca şarkının ruhunu dinleyiciye yansıtmak çocuk oyuncağı oluyor. Asuman Dabak şarkıyı öyle güzel hissedip sıcacık bir vokal ile söylemiş ki dinlerken yüzünüzde kocaman bir gülümseme beliriyor.
İyi ki şarkı söylemiş ve bir hayalini gerçekleştirmiş. Tatlı bir hatıra olarak kalacak bu çalışmanın belki ilerleyen zamanlarda devamı gelir.
Aylık , yıllık müzik portallarına üye olan müzikseverlerin özellikle 90’lı yıllara ait kült olmuş Türkçe albümleri dinlemeye kalktığında özensizce kasetten aktarılmış kayıtlarla ile karşı karşıya kaldığında hevesleri kursaklarında kalıyor.
Şarkının orta yerinden başlaması mı dersiniz ya da intronun 35 saniye bekleme sonrası girmesi mi. Ne ararsanız var. İşin komik tarafı bu albümlerin cillop gibi cd kayıtları dijital ortamda kol gezerken , neden bu portallarda kaset kayıtlarının yer aldığı koca bir soru işareti.
Bu problemin sorumlusu albümlerin yapım şirketleri. Hepsinin elinde orijinal kayıtlar dururken neden böyle bir yola baş vurduklarını anlamak mümkün değil. Ya kolaylarına geliyor ya da ellerindeki orijinal kayıtlar buhar olmuş.
Bir başka can sıkıcı durum albümlerin kapak görselleri ile alakalı. Yüksek kalite kapakların yerini bazen bambaşka grafikler alabiliyor. Cd’lerin tarih olduğu ve kolleksiyonerlerin boynunun bükük kaldığı şu dönemde , o cdlerin kartonetlerini dijital ortama iyi çözünürlükte aktarıp albümlere dijital bootleg olarak eklemek o kadar zor olmasa gerek.
Buradan yapım şirketlerine çağrıda bulunuyorum. Elinizdeki albümlerin dijital ortama layıkıyla aktarılmasını sağlayın. Bunlar sizin müzik dünyasına bıraktığınız kıymetli projeler ve imzalar.
Üstün körü yapılmış aktarımlar müzik dinleyicisini üzüyor. Böyle yapmayın.
Bu çalışmanın bir diğer önemli yanı Giray’ın kurduğu plak şirketi Koza’dan yayınlanıyor olması. Koza, elektronik müzik dünyasına özgür bir alanda yenilikçi fikirler ve yeni yetenekler kazandırma amacı ile yola çıkmış. Yakında buradan yeni ve heyecanlı çalışmalar dinlemeye hazır olalım.
BeeGee’nin tekno altyapısının üstüne oturttuğu Türkçe vokaller ile karşımıza çıkan ‘Flu’, hem elektronik müzik hem de rap’in kaynaşması ile enerjisi yüksek bir iş olmuş. ‘Flu’da yer alan Ankaralı genç rapçi Efeyz ile yolları tesadüfen kesişen Birol Giray, bu şarkıyla beraber genç bir yeteneği ilk kez profesyonel müzik sektörü ile tanıştırmış oluyor.
Birol Giray yeni işlerin , genç yeteneklerin hep peşinde olmuş bir isim. Giray’ın benim için ayrı bir önemi vardır. Yıllar önce Power FM’in bir Dj yarışması olmuştu. Bu yarışmaya bir heves bende kaset doldurup yollamıştım. Birkaç gün sonra telefondaki ses bana ‘ Birol Giray sizinle görüşmek istiyor ‘ demişti. Koşa koşa Taksim’de bir mağazanın tam ortasında yer alan cam stüdyonun olduğu yere gittim. Birol Giray o gün bana ‘ Seni yarışmadan alıyorum. Gel burada bizimle çalış. Burası bir okul gibi. Burada biraz piş’ dedi. 1 sene boyunca orada geceleri jukebox yerine çalmış , gündüzleri ise ofis işlerinde zamanın en önemli radyo dj’leri ile çalışma fırsatı bulmuştum. Demem o ki Birol Giray müzik aşkının kokusunu hemen alır ve onu değerlendirir. Yıllar sonra bugün yaptığı işlerde de genç yeteneklere fırsat tanıyıp onların hayallerini gerçekleştirmesine imkan sağlıyor. ‘Flu’ şarkısı 13 Temmuz’da dijital platformlarda yerini alıyor. Video klip ise yakında yayındaymış.
Müzik iyileştirir
Önceki yazılarımda her türde bir başka tınlayan vokali ile Şenay Lambaoğlu’nun çalışmalarından sizlere bahsetmiştim. Farklı müzik türlerinin altından ustalıkla kalkan bir ses rengine sahip olan Lambaoğlu bu sefer ‘ Müzik iyileştirir’ diyor.
Dünyaca yaşadığımız COVID-19 sürecinde hayatlarımızı mecburi kısıtlamalar içinde yaşadığımız şu zor dönemde müziğin önemi ve iyileştirici gücüne vurgu yapan müzisyen Şenay Lambaoğlu, “Müzik İyileştirir” isimli yeni şarkısını bir telkin tadında kulağımıza fısıldıyor.
Son çıkardığı şarkıların slow türde olmasından sonra yaz aylarında tempoyu biraz arttırmak isteyen Yüreyi , ‘Bomboş Kalbine’ ile hareketli yaz şarkıları arenasında yerini aldı.
Sözü, müziği ve aranjesi son dönemdeki şarkılarda sık sık ismine rastladığımız genç müzisyen Çağrı Telkıvıran imzası taşıyan şarkı Yüreyi’ye gayet yakışmış. Bu ikilinin iş birliğinin uzun soluklu olmasından yanayım. İlerleyen zamanlarda daha farklı işler çıkabileceğini düşünüyorum. Bence kimyaları çok iyi tutmuş.
Video klip çalışması Ahmet Can Tekin yönetmenliğinde çekilen ‘Bomboş Kalbine’ , Sony Music Türkiye etiketi ile tüm dijital platformlarda ve YouTube’da yayında.
Yazsın bana
İrem Derici ile geçen gün beraberdik. Elinin altında dinleyici ile buluşmayı bekleyen fazlaca yeni şarkı var. Hepsi güzel isimlerden ve hit olma potansiyeli oldukça yüksek şarkılar.
Normal şartlarda bu şarkıların çıkışı için bir plan program yapılır. Söz konusu İrem Derici olunca ise her an her şey olabilir. Nitekim kendileri önümüzdeki günlerde yeni bir klip çekmeye karar verdi. 2018 yılında çıkan ‘Sabıka Kaydı’ isimli albümde yer alan Sinan Akçıl imzalı ‘ Yazsın Bana’ şarkısına çekilecek bu klip aslında İrem’in uzunca bir süredir aklındaydı.
Bu kararı ile ilgili ‘İçimde kaldı bu şarkı. ‘Sabıka Kaydı’ albümünün hit potansiyeli en yüksek hareketli şarkısıydı kesinlikle. Ve basiretim mi bağlandı ne oldu bilemiyorum, o dönem çekmedim gül gibi şarkıya klip. E madem bir geçiş dönemindeyiz, bu dönemi ‘Yazsın Bana’yla geçireyim. Hem tevekkeli değil, pandemi başladığından beri herkese “Birbirinize dm’den yürüyün” diyorum, e buyurun işte, ‘ “Yazsın bana, belki dönerim” ’ diyen Derici, hem şarkıya klip çekme nedenini açıkladı hem de mesajını evrene iletmiş oldu. Geçtiğimiz günlerde klip toplantısı için yönetmen Murat Joker ile buluşan Derici, bakalım bizlerin karşısına bu klipte nasıl çıkacak.
Aslında bu Ezginin Günlüğü’nün yaptığı ikinci tribute albüm. Bir önceki çalışmada Sezen Aksu, Candan Erçetin, Feridun Düzağaç, Aşkın Nur Yengi, Levent Yüksel, Mirkelam, Gündoğarken, Bulutsuzluk Özlemi, Bülent Ortaçgil gibi isimler yer almıştı.
Geçtiğimiz günlerde yeni çıkan bu ikinci tribute albümde benim en sevdiğim yorumlardan biri olan Fikri Karayel’in payına düşen şarkı ‘ Düşler Sokağı’ video kliplendi. Sözleri Hüsnü Arkan , müziği Nadir Göktürk’e ait şarkının yeni düzenlemesi Kart’a ait. Parçada tuşlu çalgıları Semih Tuncer , elektrik gitarı Emirhan Pekdemir ve bas gitarı Şentürk Öztaş yazmış.
Fikri Karayel’in kendi tarzını şarkıya çok iyi uyarladığı çalışma geçtiğimiz günlerde yayınlanan video klip ile beğeni topladı.
Said Dağdeviren ve İdil Dizdar imzası taşıyan video klip, şarkının ruhuna uygun bir iş olmuş. Karayel’in klip performansı ise gayet başarılı. Kendisinin yer yer yaptığı dans figürleri bana Roisin Murphy’den keyifli rüzgarlar estirdi. Karayel’in kendine has figürleri tıpkı Roisin’in dansı gibi imza olur bana sorarsanız.
Ezginin Günlüğü ile ilgili Karayel; "Bence Ezginin Günlüğü naif sözleri ve melodileri ile hepimize güzel zamanları çağrıştırıyor. Mesajlar bence bu dönemde de eskisinden farklı değil. Ezginin Günlüğü gerçek duyguların ne kadar kalıcı olduğunu gösteriyor bizlere." demiş. Şarkının yeni jenerasyonla buluşmasında çok doğru bir seçim olduğunu düşündüğüm Fikri Karayel, bu video klip ile birlikte projedeki misyonunu bana göre başarı ile tamamladı.
Kırgınım Ona
Söz yazarı , besteci ve yıllar içinde katlanarak çoğalan izleyici kitlesi ile başarılı bir sahne adamı olan Berkay’ın yeni şarkısı “Kırgınım Ona” nokta atışı bir iş olmuş.
2 sene önce çıkardığı ‘Estrella’ albümünü konuşmak üzere buluştuğumuzda ondaki farklılığı kendi yüzüne de söylemiştim. Daha mutlu daha özgür bir Yasemin vardı karşımda. Bu durum onun müziğine yansırken, enerji değişikliği kendisini anlamaya hazır dinleyicisine direk geçiyordu. Yerinde sayıp ilk çıkan albüm tadında işler bekleyen ve yeniye kayıtsız şartsız kapalı diğer dinleyici kitlesi ise tarihin tozlu raflarında yerini alırken , Yasemin kaynayan kazanından farklı yemekler servis etmeye devam ediyordu.
Albüm sonrası çıkardığı ‘Rampa Stampa’ şarkısı ile tekrar şaşırtan ve ortaya müziğinin yanında video klip çalışması ile de farklı bir iş sunan Mori, belirli kalıplarda olmadan özgürce hikayesini anlatmaya devam etti. Hikayelerini anlatış biçimi aynı kalırken soundunu değişmesi yaptığı müziğin sürekli taze kalmasını sağlıyordu. Sevdiği türleri müziğinin içine ticari kaygı gözetmeden monte etmesi bu yüzden bana göre takdire şayan.
Bu keyifli yolculuk şimdi yeni şarkısı ‘ Beni bana bırak ‘ ile devam ediyor. Sözü ve müziği kendisine , düzenlemesi ise Serhat Şensesli’ye ait olan şarkı dinler dinlemez beni sardı.
Tüm bu kaos içinde kendine dönebilmenin , kendine kalabilmenin önemini dile getiren şarkının kademe kademe yükselen aranjesi dinlerken keyif veriyor. Video klip çalışmasında yine enerjilerinin çok iyi tuttuğuna inandığım Irmak Altıner ile çalışan Mori’nin şarkıyı dibine kadar yaşatan performansı yıldızlı 10 puan olmuş.
Özgür , mutlu ve müzik aşığı bir kadın Yasemin Mori. Her çalışmasının üzerine titremesi , görselinden sunumuna kurgusu için kafa patlatması fabrikasyon işlerin kol gezdiği şu ortamda aradığımız şeylerden. Her daim değişen , değişimini müziğine yansıtmaktan korkmayan Mori’nin bu alev alev yanan işlerinin tükenmemesi dileğiyle.
Gerek Yok
Çağrı Telkıvıran ile karantina sürecinde üretimi aksatmayan ve bolca şarkı yaptığını söyleyen Oğuzhan Koç’un düzenlemelerde Telkıvıran ile yakaladığı kimya çok iyi tutmuş. Daha önceki çalışmalarında da farklı lezzetleri dozunda bir şekilde şarkıların içine katan ikili ‘Kendime Sardım’ ile bu sistemi üzerine yeni soslar katarak başarı ile devam ettirmiş.
‘Kendime Sardım’ ilk dinleyişten sonra insanı yakalayan bir enerjiye sahip. Söz ve beste yağ gibi akıp giderken , şarkının yaza uygun, oturduğun yerde sallanmana imkan sağlayan düzenlemesi büyük bir artı. Hem batı hem bizden durumunu gayet güzel harmanlayan şarkının olmazsa olmaz kıvam Oğuzhan Koç nağmeleri ile birleşmesi ‘ Kendime Sardım’a farklı bir enerji katmış.
Şarkı kadar eğlenceli bir diğer şey ise video klip çalışması olmuş. Karantina döneminde hayalini kurduğumuz ama şartlar dolayısıyla gerçekleştiremediğimiz bir çok şeyi evinde yaşayan bir Oğuzhan Koç görüyoruz. Yönetmenliğini Mehmet Ali Ergin’in üstlendiği klip bu anlamda şarkıya çok yakışmış. Sosyal medyada şarkı için alternatif çekilen videolar ayrı bir eğlenceli olmuş. Yakında bunlardan bolca izleyeceğiz gibi gözüküyor.
Üretimi hem kendine yaptığı hem de diğer şarkıcılara verdiği şarkılarla devam ettiren Oğuzhan Koç, Temmuz ayında bir single daha çıkarmayı planlıyormuş. İçimden bir ses Temmuz ayındaki şarkıda temponun daha çok artacağı yönünde.