Hindistan'da yayınlanan gündelik gazeteler doğal olarak son bir haftadır ülkelerinin yapmış olduğu nükleer test ile ilgili gelişmelerle dolu.Gazetelerin başyazıları ve diğer editoryaller de bu konudan başka bir şeyle uğraşmıyorlar. Hint gazetelerini kendileri açısından böylesine önemli bir olaydan ancak en azından bunun kadar önemli olan başka önemli bir olay uzaklaştırabilirdi.Frank Sinatra'nın ölümü bunu başardı.‘HINDU’ gazetesi 18 Mayıs 1998 tarihli nüshasında başyazısını Frank'in ölümüne ayırdı.Gerçi gazetenin editörleri Frank'in ‘My Way’ adlı şarkısının hiç güzel olmadığını da yazmışlardı ama olsun yine de Sinatra'nın gücü Hint gazetesinin gündemini böylesine önemli günde bile değiştirmeyi başarmıştı.*‘Los Angeles’ magazinin editörleri Dustin Hoffman'a bulaştıkları için bin pişman olmalılar.Bundan bir süre önce magazin bir reklamda ünlü yıldızın iznini almadan onun fotoğraflarına montaj yaptı ve onu kadın kıyafetine büründürdü.Reklamda Dustin Hoffman'ın kadın kıyafetleri giyme adeti olmadığı ama ipek gömleğinin Richard Tyler ve ayakkabılarının da Ralph Lauren olduğu yazılmıştı.Anlayacağınız 1982 yılında gösterime giren ‘TOOTSİE’ filminde aktörün kadın kılığına girmesinden cesaret alan editörler, aktörün şaka kaldıracağına güvenerek bu işe girişmişlerdi.Ama yanıldılar.Ünlü yıldız bu reklama çok sert tepki verdi.Avukatları hemen bir dava açarak magazinin asıl sahibi olan ABC televizyonundan ve Fairchild Publications'dan (yayınevi) tam tamına 5 milyon dolarlık tazminat talep ettiler.Magazin editörleri ise bu tür bir reklamın Amerikan Anayasası'nın birinci maddesinde yer alan fikir özgürlüğü kavramı çerçevesinde ele alınması gerektiğini öne sürdüler.Ancak gelen haberler Dustin Hoffman'ın davayı kazanma ihtimalinin yüksek olduğunu gösteriyor.*İnternet'in zaman içinde televizyon seyircisini çok azaltacağı tahminleri yapılıyordu.Nitekim bu yönde ilk somut haber ABD'nin en büyük İnternet ve elektronik sistem sağlayıcısı ‘America Online’dan geldi.‘America Online’ veya kısaltılmış şekliyle ‘AOL’ geçtiğimiz şubat ayında her akşam saat 21.00 itibariyle tam tamına 600 bin kullanıcının aynı anda sisteme bağlantı kurduğunu açıkladı.Aynı aya ait verilere göre şubat ayında MTV müzik kanalının gündelik ortalama izleyici sayısı 500 binde kaldı.AOL, bu rakama göre sadece MTV'yi geçmekle kalmadı aynı zamanda VH-1, CNC, Comedy Central, Science Fiction Channel, History Channel, FX, BLack Entertainment Channel ve Learning Channel adlı kablolu yayın kanallarını da geride bırakmayı başardı.Bu rakamlara çok sevinen AOL yönetimi her fırsatta bu konuyu hatırlatıyor.MTV ise buna çok kızıyor.Müzik kanalının yöneticileri AOL'un yaptığı karşılaştırmanın hiçbir anlamı olmadığını, İnternet'i her yaştan insanın bir çok amaç için kullandığını oysa MTV'nin sadece bir müzik kanalı olduğunu bu nedenle de yapılan karşılaştırmanın elma ile armudun karşılaştırılması anlamına geldiğini söylüyorlar.Ancak bu açıklamaya rağmen MTV yönetiminin bu son rakamlara sinirlerinin çok bozulduğu da biliniyor.Meselenin bir de kişisel boyutu var.MTV'nin kurucularından Bob Pittman şu anda AOL'un yönetim kurulu başkanı. Yani onun eski çalıştığı yer aleyhine konuşması da MTV yöneticilerini bayağı çileden çıkartıyor.*Sağlıklı yaşam modası özellikle bu konuda uzmanlaşmış magazinlere büyük paralar kazandırıyor.‘Weider’ şirketler grubu sağlık yayıncılığında kral olarak bilinir.Temelde bir aile şirketi olan grubun 1995 yılında 90 milyon 900 bin dolar olan cirosu 1998'in ikinci döneminde 251 milyon 400 bin dolara fırlamış durumda.‘Weider’ imparatorluğuna dahil olan dergilerin tirajları da şöyle:SHAPE (1 milyon 100 bin)MUSCLE AND FITNESS (450 bin)LIVING FIT (320 bin)MEN'S FITNESS (300 bin)JUMP (300 bin)SENİOR GOLFER (240 bin)FIT PREGNANCY (200 bin)PRİME HEALTH AND FITNESS (175 bin)*Ünlü medya imparatorluğu ‘VIACOM’, kendi bünyesine dahil olan ‘Simon and Schuster’ yayınevinin bir bölümünü İngiliz medya grubu ‘Pearson Plc’ ye sattı.‘Paramount’ stüdyoları, MTV ve Nickledeon'un da sahibi olan Viacom, kitabevinin 'ticari' bölümünü satmayıp kendi bünyesinde tuttu.Bu bölüm Stephen King, Mary Higgins, Clark ve Bob Woodward gibi isimlerin kiaplarını yayınlıyor. İngiliz şirketine ise Simon ve Schuster'in eğitim ve referans kitapları bölümü satıldı. İngiliz şirketi buna tam 4 milyar 600 bin dolar ödedi. Viacom, ticari bölümü satmayarak ilerde televizyon kanallarında popüler olacak isimleri kitap halinde pazarlama opsiyonunu da elinde tuttu.Şirket daha önce MTV'nin popüler programı Beavis and Butthead'in maceralarnı kitap haline getirerek bu işten büyük paralar kazanmıştı,Uzmanlar Viacom'un bu imkanı elinde tutarak hem akıllı bir iş yaptığını hem de kitabevinin bir bölümünü satarak bankalara olan borcun azalmayı başardığına dikkat çekiyorlar.