Expo 2020 adaylığı yolunda turizmciler el ele verdi

Geçen hafta ortası, Balçova Kaya Thermal Genel Müdürü Muzaffer Tağıl’ı ziyarete gittim.

Haberin Devamı

Turizmciliğinin ve otel yöneticiliğinin dışında, arkadaşım olduğı için, zaman zaman sohbet ediyoruz. Bu sohbetlerden de güzel konular çıkıyor sizlere aktarıyorum. Baktım otel hayli kalabalık. Çok da tanıdık arkadaş bir arada. İtaltur’un ortaklarından, başarılı iş kadınlarından Hande Arslanalp, İnciraltı Crowne Plaza’nın Genel Müdürü Faik Alsaç ve yabancı bir grup gazeteci, Güney Afrikalı’ymış. İzmir Kongre ve Ziyaretçiler Bürosu olarak bu yılki konuklar Güney Afrika’dan gelmişler. Kentin turizm potansiyelini, onlara anlatacaklarmış. Belki gözünüzden kaçmıştır. Bu konuyla ilgili kısa bir haber zaten Hürriyet Ege’de de çıktı. Ama olay gerçekten büyük ve önemli. Ben de izledim. Sonrasında da Hande, Muzaffer ve Faik Alsaç ile sohbet ettik. Geçen yıl da Polonya ve İrlanda’dan konuklar vardı... Ben de yine sevgili Hande ile bir söyleşi yapmıştım. Bu kez Hande, “Şenay ne olur bu olaya bir el at. Sen çok okunan bir yazarsın. Yazdığın yazılar ses getiriyor. Biz burada çok iyi bir organizasyon yapıyoruz. Sen de bizim sesimiz ol” deyince, İtaltur’da buluştuk.

Haberin Devamı

İzmir her platformda tanıtılmalı

Hedefleri arasında, İzmir destinasyonunun, yeni ve farklı turizm pazarlarında, tanıtılması da olan, İzmir Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (CVB), gurur duyduğum THY ile işbirliğiyle, Güney Afrika’dan, basın mensupları ve acente yetkililerini, İzmir’de ağırladı. Ziyarete Sunday Times Travel & Food, Financial Mail, Event Exhibition & Design Consultant, News and Currrent Affairs, Family Holiday and Leisure Editor, Editor Habitat, Food and Wine Magazine, Eye Witness News adına, çok sayıda medya mensubunun yanı sıra; Güney Afrika’nın en büyük iki acentesi olan, Tourvest ve Bidvest acentelerinin, genel müdürleri de katıldı. İzmir Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (CVB) adına, programı hazırlayıp, organizasyonu oluşturan da Yönetim Kurulu Üyesi Hande Arslanalp. Hande, “Yönetim Kurulu üyelerimiz, başta Vali Yrd. Haluk Tunçsu, Başkan Geza Dologh, Faik Alsaç, Bülent Tercan, Nil Barlas, Dilek Araç, Leyla Cingöz, Ali Hepşen, Rıza Gencay ve Todori Kalamaris’in destekleriyle oluşturulan programla, tanıtım organizasyonumuz çok başarılı geçti. Johannesburg ve Capetown’da, İzmir’le ilgili yayınların başlamasının ardından, hızlı geri dönüşlerin başlayacağını düşünüyoruz” dedi. Hande, Muzaffer ve Faik Alsaç, EXPO 2020 adaylığı yolunda, İzmir’in her platformda, tanıtılmasının büyük önem taşıdığını, söylüyorlar...

Haberin Devamı

Çok önemli adımlar atılıyor

Hande çok heyecanlı. Gerçekte bu konuyla ilgili yoğun çalışıyor, koşturuyor. Ve şöyle konuşuyor;
“Şenay’cığım kamuoyunda, bu bilincin oluşması için, senin gibi çok okunan köşe yazarlarının, bunları yazması çok önemli. Ben biliyorsun, İzmir Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (kısaca CVB) Yönetim Kurulu üyesiyim ve oradada İzmir’i tanıtmak adına, düzenlediğimiz tanıtım gezilerini, organize ediyorum. Tüm koordinasyonu sağlıyorum. Yurt dışından, çeşitli ülkelerden, medya mensuplarını ve seyahat acentalarını, çok yoğun bir program ve THY ile işbirliği yaparak, ücretsiz davet ediyoruz. Daha önce de Polonya ve İrlanda’dan konuklarımız vardı. Sen ve gazeten Hürriyet, sağolun gereken desteği verdiniz. Bu kez de Güney Afrika’dan medya mensuplarını ve seyahat acentelerini getirdik. THY biletleri ücretsiz sağladı. Crowne Plaza, Sisus Otel Çeşme konaklamalarını, Özaltın Turizm araçlarını, ücretsiz sağladı. İşte bu sponsorlukla, İzmir tanıtımı için, çok önemli adımlar atıyoruz. Çünkü, İZKA’nın yaptırdığı bir araştırmaya göre; Türkiye’ye gelen yabancıların, % 90’ı İzmir’i hiç tanımadıklarını ifade ediyorlar. O zaman bence ilk amacımız, İzmir’i en doğru şekilde tanıtmak olmalı... Ve doğru tanıtıldığı zaman da İzmir’den çok mutlu ayrılıyorlar...”

Haberin Devamı

Büyük savaş veriliyor

Hande, Mayıs ayında, Turizm ve Tanıtma Bakanlığı’nın, ‘Living İzmir Projesi’ni, İtaltur olarak gerçekleştirdiklerini, 26 farklı ülkeden, 70 medya mensubunu, İzmir Destinasyonunu tanıtmak için, gezdirdiklerini söylüyor. Ama daha fazlasını yapmak gerektiğini belirterek, bu konudaki görüşlerini de şöyle noktalıyor;
“Efes’i, Meryemana’yı, Bergama’yı, Foça’yı, Çeşme’yi, Alaçatı’yı gezdirdik. Özel restoranlarda, Ege ve İzmir mutfağını tanıttık. Ege’nin üzümleri ile yapılan, şarap tadımları yaptırdık. Bunlar çok önemli medya mensuplarıydı. Dönüşlerinde, yabancı medya da İzmir ile ilgili çok önemli yazılar çıktı. Hepsi tüm bölgeye hayran kaldılar. Yani insanları, buraya getirdiğin zaman, çok mutlu oluyorlar. Bu destinasyonda, getirebilmek için de şu anda tüm dünyada, tanıtımda geçerli olan yol destinasyon tanıtımını yapıyoruz. Ama, daha fazla da yapmalıyız. Ve bunun, EXPO adaylığı sürecinde de çok önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü gerçekten İzmir bir kongre, toplantı ve fuar şehri olabilir. Turizm potansiyeli artabilir. Mesela Kaya Termal Otel’in, 2000 kişilik toplantıya olanak veren salonu, İzmir için çok önemli. Tabii, daha büyük kongreleri hedeflemeliyiz. Ama şu anda da bu büyüklükte toplantıları, alabilmek bile çok önemli. İzmir de turizmin gelişmesi için, topyekün bir savaş veriyoruz. Buna, yazılarınla katkıda bulunduğun için, çok teşekkür ediyorum.”

Haberin Devamı

Direk uçak seferleri şart

Kaya İzmir Thermal & Covention Genel Müdürü Muzaffer Tağıl da hemen hemen Hande ile aynı görüşte. “İzmir her şeyden önce iklimi ve doğası ile, kongre turizminin en ideal kentidir” diyen Tağıl bu konudaki düşüncelerini ise şöyle açıklıyor;
“Uluslararası kongreleri almamız için, İzmir’in tanıtımının daha çok yapılması gerekir. En önemli ikinci faktör ise ulaşımdır. Hâlâ kentimize, direk uçak seferleri gerçekleşmemektedir. İzmirli kongre turizmcilerinin, en büyük sıkıntısı, bu iki sebeptir. Oysa ki, İzmir otelleri, tesisleri ve havalimanıyla, kongrelere hazır ve gelişime açık bir şehirdir. Bu iki sorun tamamen aşıldığında, İzmir, İstanbul ve Antalya’nın önüne geçerek, kongreler şehri unvanını alabilir. Binlerin katıldığı kongreler sayesinde, sadece kongre merkezine sahip oteller değil, diğer kent otellerinden, en küçük esnafa, taksicisine kadar çok büyük faydası olacak çalışmalar yapılabilir. İzmir’de, yıllardır beklenen çözümler gerçekleştiği takdirde de İzmir’in kent turizmi ve kongre turizmi de can bulacaktır.”

Haberin Devamı

Afiyet Olsun

Down Town

Alsancak’ta mini minicik bir dükkan. İki tane cici kız çalıştırıyor. Harika taze sıkılmış meyve suları var. Arada kaldığı için pek çok kimsenin dikkatine çekmiyor. Fakat keşfedip de oturduğunuz an mutlu kalkıyorsunuz. Bir hastane çıkışı, annemi götürdüm. Kahvaltı etti. Kızlar gerçekten şirin. Tertemiz. Kahvaltı tabağı 7 TL. İsterseniz 3 TL’ye sahanda yumurta da yiyebilirsiniz. Kaşarlı, beyaz peynirli, karışık tostlar 3-4 TL. Bir de Down Town tostları var, tereyağlı bazlama ekmeğinde servis ediyorlar. 6 TL. Krepler, sandviçler, salatalar, bazlamada kavurma, makarnalar, soğuk, sıcak içecekler, tatlılar. Yani o minicik dükkanda yok yok.
Telefon: 0.232 463.59.53

NOKTA

Rox yeni yerinde

İzmir’in eğlence yaşamının prenslerinden Murat Alpiskender ile ortağı Ümit Özgünter’in Rox’u, cumartesi yeni yerinde açılıyor. Alsancak Limanı’nın karşısında. Süper bir yer yapmışlar. İleride daha uzun anlatırım. Şimdilik bilginize.

Yazarın Tüm Yazıları