Paylaş
Bu göstergeler “Üç günde Şam’a gireceğiz” politikasıyla dalınan Ortadoğu bataklığında giderek yutuluyor olmanın bir sonucu. Bu öyle bir bataklık ki en sonunda Rusya ile Türkiye’yi de karşı karşıya getirip, turizmden lojistiğe, sebze-meyve ihracatından ayakkabı, müteahhitlik, imalat sanayi gibi aklınıza ne gelirse, İzmir dahil olmak üzere Türk ekonomisini çırpındıkça içine çekmeye başladı.
Yılda sayıları 4.5 milyona ulaşan Rus turistlerin çoğunluğu Antalya’ya gittiği için “Son gelişmeler Ege turizmini çok etkilemez” diye düşünenler fena halde yanılır. Antalya’da 500’den fazla 5 yıldızlı otel var ve bölgeye her yıl ortalama 10 milyondan fazla turist gidiyor. Demek ki Antalya’ya giden turistlerin yarısı Rus’muş.
Ege’ye 500, 5 yıldızlı rakip
Bu oteller yarı yarıya boşalan yataklarını doldurmak için inanılmaz fiyat indirimlerine gidecektir. Bu durum Ege’deki otellere yüzlerce 5 yıldızlı rakip geleceği anlamına geliyor. Bir başka deyişle, örneğin Alaçatı’da gecesi 350- 400 TL’ye konaklatmalar bu yıl hayal olabilir.
Turizm sektörünün en zayıf noktası siyasi belirsizliklere hassasiyeti. 1989 yılında birinci Körfez Savaşı çıktığında Antalya’daki otellerin zora düştüğü, birkaç yıl içinde el değiştirdiği hala akıllarda. Bugün de uzaktan bakanlar olup bitenleri Türkiye’nin öbür ucunda değil, her yerinde gibi görüyor. Cizre’deki, Sur’daki iç savaş görüntüleri Türkiye’nin her yerinin Lübnan, Suriye gibi görülmesine neden oluyor. İnsanlar üç günlük tatillerini huzur içinde geçirmek istedikleri için böyle bölgelerden uzak durmayı tercih ediyor.
Sonuç olarak “Nasıl olsa bugünler de geçecek. Umarız yeni turizm sezonundan önce her şey düzelir” diye umut edelim, ama gerçeklere gözleri kapatmak da çare olmaz. Önümüzdeki bir, iki ayda 2016 bağlantıları yapılacak. Ege otellerinde tüketilen yumurtadan tavuğa, domatesten ekmeğe yüzlerce malzeme, binlerce üretici için iş kapısı. Komisinden garsonuna, temizlikçisinden resepsiyon memuruna binlerce istihdam yaratan turizm sektöründeki olumsuz gelişmeleri tersine döndürebilmek için hızlı kararlar verilmesi gereken bir dönemdeyiz.
Umarım İzmir Turizm Fuarı sorunlara çare arayışları için iyi bir platform olmuştur.
Paylaş