Turizme destek giderek artıyor

Günümüz; devletlerin, kurumların ve kişilerin rekabet ortamında yerlerini almaya çalıştıkları bir tatlı mücadele ortamıdır.

Hizmetler sektörünün ağırlıklı olduÄŸu bu ortamda, yerini almak isteyen kentlerin en çok kullandıkları konuların başında da turizm ve kültürel deÄŸerler yer almaktadır. Yönetimleri ve yöneticileri açısından ÅŸanslı olan yörelerimiz ve kentlerimiz farklı hamlelerle kendilerini göstermekte, hemÅŸerileri ve ziyaretçileri için farklı ortamlara sahip olmaktadırlar.Â
Ankara bu ÅŸansı, son yıllarda yakalayan kentlerimiz arasındadır. Valimiz Sayın Alaaddin Yüksel’in göreve baÅŸladığı ilk günden itibaren, Ankara’nın tümünde turizm ve kültür programlarına verilen destekler, giderek artmaktadır. Rekabet ortamında yer almanın diÄŸer bir koÅŸulu da ilgili tüm firma ve kiÅŸilerin, bu bünyede yer almasıdır. Bunu saÄŸlayacak önlemlerin oluÅŸturulması ise, Ankara Ticaret Odamız tarafından yerine getirilmektedir. Anadolu Turizm Ä°ÅŸletmecileri DerneÄŸi (ATÄ°D) olarak da içinde bulunduÄŸumuz bu ortamda Valilik, BüyükÅŸehir Belediyesi ve Ticaret Odamızın hazırlamakta olduÄŸu Ankara Alış-VeriÅŸ Günleri EtkinliÄŸi’ni siz sayın okurlarımızla paylaÅŸmak istedim.Â
Ana ilkeleri ÇarÅŸamba günü Ankara Ticaret Odası’nda açıklanan bu etkinlik, Ankara’yı ulusal markalar ve kendi özgün markaları ile, ticaret ve turizm alanında çok ileri noktalara taşıyacak bir niteliktedir.  Tanıtım programı sırasında Sayın Valimizin de ifade ettikleri gibi, etkinliÄŸin çevresel ve toplumsal olarak da halkalar halinde yayılacağını görmekteyiz. Bu durumu Ankara açısından, yöneticilerin, karar vericilerin, dikkatle izlenmesi gereken vizyonlarının, birlikte deÄŸerlendirdiÄŸi bir ayrıcalık olarak görüyorum. TOBB BaÅŸkanımızın da en üst seviyede verdiÄŸi destekle, Ankara Alış-VeriÅŸ Günleri, tüm Anadolu’nun bir markalar ve ürünler yarışı haline gelmesinin, yöresel becerilerin deÄŸerlendirilmesinin yolunu açacaktır.Â
Bu programın, Ankara için sadece AVM ağırlıklı olarak düşünülmediğini memnuniyetle ifade etmek isterim. Kültürel ve sosyal etkinliklerin yayılması ile kentin tüm semtleri birer iş merkezi haline gelecektir.  Bu bağlamda bazı konuları okurlarımızın dikkatine sunmak istiyorum. Alış veriş imkanlarının sadece bilinen günlük ihtiyaçlarla sınırlı olmayacağı, dayanıklı mallar ve mobilya gibi siparişe bağlı ürünlerin de bu kapsamda yerlerini almasını bekliyoruz. Elektronik ve benzeri ürünlerde de yeni model tanıtımlarının bu günlere alınması ilgiyi artıracaktır. Konaklama, ulaşım ve seyahat acentesi işletmelerimizin birlikte sunacakları paket programlarla kentler ve kişiler arasında yeni bir diyalog, yeni bir iletişim anlayışı da oluşacaktır. İşyerleri tarafından tutulacak, Gelecek müşterilerin adreslerini kapsayan bir bilgi iletişim sistemi, gelecekte yapılacak etkinlikler için yararlı olacaktır.
Bu etkinlikte, İnternet, bilişim ve iletişim en üst seviyede kullanılacaktır. Böyle bir vizyon anlayışı ile programlandığı için EMITT İstanbul ve NİSAN ayında Ankara’da ATİD olarak yapacağımız, Ankara Tatil Günleri Fuarı’nı da etkinliğin tanıtımında birer fırsat olarak değerlendiriyorum.  Tanıtım toplantısı sırasında yapılacağını gördüğümüz pek çok etkinliğin, önceden bilinmesi ile kişilerin program yapmaları, yakınlarına duyurmaları ve indirimli biletlerin, indirim kuponlarının önceden elde edilmesi, bu fuarlar sırasında sağlanabilecektir.
Yazarın Tüm Yazıları