Paylaş
Bu sene bomontiada’nın üç farklı mekânına yayılarak ziyaretçilerine geniş bir keşif alanı sunan Mamut Art Project sergisinden ilham veren işleri seçtim.
Sosyal medya çocukça bir şey mi?
Video sanatçısı Ayris Alptekin’in ‘@92’den_beri Hayatımı Kurguluyorum’ ismini verdiği çalışması bugününden çocukluğuna, çocukluğundan da bugününe bakıyor. Bunun için babasının çocukluğundan ergenliğine kadar çektiği 50’ye yakın videoyu kullanmış. Bu görüntüleri “Günümüz sosyal medya pratiğinin atası” olarak yorumluyor. Çocuk yaşlarda ‘gösterme-görülme’, ergenlikteyse ‘görünmeme’ isteğinden yola çıkarak gündelik hayatı paylaşma/sergileme arzusunu tartışıyor.
Sinema insanı sömürüyor mu?
‘Pasif bir yumruğu ışıklara kazımak’ adlı eserinde sanatçı Batınay Ünsür, anaakım sinema ve gişenin diktatörlüğünde seyircilerin sömürülüp sömürülmediğini tartışıyor. Kamerasıyla topladığı görüntüleri bir araya getirerek asıl anlam kurucunun senaryo değil, görüntülerin bir araya gelme şekilleri olduğunu savunuyor.
Birileri sürekli bizi mi gözetliyor?
Damla Sari ‘Gelsin, Yüzüne de Söylerim’ adlı çalışmasında herhangi bir evde karşımıza çıkabilecek üç sandalyeyi kullanarak birçok izleyiciye tanıdık bir his yaşatıyor. Eserin kamerasına yüzünüzü okuttuğunuzda üç sandalye de sizi takip ediyor. Tıpkı mahallede bizi izleyen meraklı teyzeler gibi.
Pandemi kuşak çatışmasını arttırdı mı?
Fotoğraf sanatçısı Gizem Çelik, ‘Parlak Günlerimiz’ adlı serisinde birlikte eve kapandığı annesini bir nesne olarak kullanmış. Mesela annesinin kolunu koltuktaki kırlentlerle birlikte çekmiş. Çalışmasıyla kuşaklararası krizin kişisel bir muhasebesini yapıyor.
Betonlaşmayla boks maçı mı yapıyoruz?
Koray Bıyıklı’nın ‘Everlast’ adlı çalışması, tavana asılı, betondan bir boks torbasıyla onu saran bitkilerden oluşuyor. Kent hayatının dayattığı yapılaşmaya, doğal kaynakların hızla tükenmesine ve yeşil alana dikkat çekiyor.
Kadınların aylaklığa hakkı yok mu?
Tamar Çıtak’ın ‘Aylak Kız’ adlı videosu, erkeklerin rahatlıkla yapabildiği birçok şeyi yapması ayıplanan kadınların aksine, erkeklerin sorgulanamaz bir özgürlük içinde olmasından yola çıkıyor.
Bütün hatıralar birbirine mi benzer?
Tuğçe Ayaz’ın 64 pozitif film karesi üzerine yağlıboyayla işlediği sahneleri, bizi biz yapan hatıraları ele alıyor. Tek göz oda evlerinde birlikte poz veren aile, yatağında yeni uyanmış bir bebek, sınıflarında poz veren kız öğrencilerin hepsi de bize tanıdık gelebilecek figürleri taşıyorlar. Bunlar tek bir kişinin aile albümünden mi, yoksa bambaşka hayatların izi mi, bilmiyoruz. Yine de başka insanların hatıralarının bize bu kadar tanıdık gelmesinde bir tuhaflık yok mu?
DERSAADET’TE YAŞIYORSUN, PEKİ BUNLARI BİLİYOR MUSUN?
- Beyoğlu’ndaki İllüzyon Müzesi’nde Sermet Erkin’in özel bir tur düzenleyeceğini...
Bugün 17.00’deki 160 liralık etkinliğe isteyen her yaştan meraklının katılabileceğini...
- Yarın saat 13.00’te Magnet İstanbul tarafından canlı bir müzayede düzenleneceğini...
Ara Güler, Komet, Burhan Doğançay gibi sanatçıların eserlerinin açık arttırma usûlü satışa çıkacağını...
BU AKŞAM SEN NEREDESİN?
CUMARTESİ ATEŞİ
Yaşar Moda Kayıkhane’de, Pentagram Eskişehir Milyon Performance’ta, Bendeniz Kartal Beyrut Performance’ta, Manuş Baba Van Zuzu Roof’ta, Bülent Ersoy Adana Jolly Joker’de, Rubato İzmir SoldOut’ta...
Bendeniz
3: Bodrum’daki The Marmara otelinde bugün kabine geçecek DJ sayısı...
29 Ekim’e özel hafta sonu için Tarık Koray, Engin Yelkenci ve Cüneyt Kurt 80’li ve 90’lı yılların efsane gece kulüplerinin atmosferini tekrar yaşatacaklar. Yaz boyu devam eden ‘The Good Fellas’ partilerinden birine ben de katılmıştım. Bodrum sosyetesi en şık halleriyle arzı endam ediyor. Parti 15.00’te başlayıp gece yarısına kadar sürecek.
Paylaş