Paylaş
Bir ‘Bronz Türk’ü şu sıralar ayırt etmenin en kolay anahtarı şu sıralar dillerinden düşmeyen şu trend, spor ve uygulamaları...
TREND
Asmalımescit kafaları, Karaköy cenahları, Cihangir sırtları, Moda, Arnavutköy, Teşvikiye... Şimdiye kadar görülmedik çoklukta parti, sıklıkta paylaşım vardı. Halloween yani Cadılar Bayramı artık hiç olmadığı kadar yaygın, en azından sosyal medyada/kamusal alanda görünür... Peki ‘Beyaz Türkler’in de en çifte kavrulmuş/güneşlenmiş dünyası ‘Bronz Türkler’ Halloween’e neden sardı? Birkaç baba sebebi var.
İlk sebep, 20-30 yaş Bronz Türkler arasındaki hızlı komünleşme. Gezi’nin tetiklediği bir süreç. Karaköy-Galata-Maçka-Bomonti yarımayındaki Nef tarzı rezidans-kulüplere; Maslak-Levent-Mecidiyeköy-Beyoğlu hattında Workington tipi ortak çalışma alanlarına kapanıyorlar. Fakat sanayi sitesi, Perşembe Pazarı gibi yerlerde etraflarını saran atölye ve esnaf deniziyle de ciddi bir doku uyuşmazlıkları var. Bu içe kapanma, eğlence anlayışına da yansıyor. ‘Sokağa çıkmak’ yerine rezidansın lobisi Halloween gibi kostüm gerektiren tematik partilere daha güvenli ve konforlu ortam sağlıyor.
İkinci olarak 20-30 yaş arası Bronz Türkler’in artık Tarkan gibi ‘megastar’ları değil (Evet, belki yurtdışında daha çok tanınıyor) Mert Alaş gibi abileri (bütün dünyanın en popüler 100 kişilik komünotesine girebilecek belki tek Türk) Ece Sükan gibi ablaları (stil dünyasına yön veren 20 güçlü kadından biri seçildi) ya da Onur Göküş gibi en New Yorker’ından rol modelleri (Şehrin stil ve eğlence haritasında zıp zıp zıplayan parlak CV) var. Bütün Batı’nın en ‘in’ masalarında/pistlerinde, evlerinde/havuzbaşlarında ne olup bitiyor, birinci elden takip ediyorlar.
Üçüncü neden kesinlikle ‘Instagram’ın muhteşem dönüşü’. ‘Hikayeler’ başladığından beri Snapchat kan kaybediyor. Arşivci Instagram’ın yükselişi, timeline’lara önceki kutlamaya nazaran daha bol fotoğraflı bir görsellik serpiyor.
Hayatın bu cenahında da bayramlara ne isim verileceği önemli bir tartışma: ‘Halloween’ ya da ‘Cadılar Bayramı’ diyen bir ayağı yurtdışında liberallerle... 5 Cocktails and More kafası öncülüğünde ‘Gulyabani Bayramı’ diyen yerelciler arasında.
5 Coctails, Asmalımescit’te Oben Budak ve Alex Kokoskeria’nın işlettiği bir bar. Stil dünyasından gece hayatına sıkı bir İstanbullu ve İzmirli kitleyi mobilize edebiliyorlar.
“Alex de çok yerliymiş” diyen müstehzi liberaller, dikkat! Tasarımcı arkadaşın ismine aldanmayın, telefonda soyadını “Kasstamonu, Ordu, Kasstamonu, Ordu, Samsun, Kasstamonu...” diye hecelerken duyabilirsiniz. Bu ekibin #gulyabanibayramı hashtag’iyle verdiği partinin de bu görünürlükte etkisi vardı.
SPOR
ÇUBUKLULAR GELİYOR
NE: Pound, Los Angeles’ta doğdu, Madonna’nın spor salonu zinciri Hard Candy’den dünyaya yayıldı. Şu anda 7 bin profesyonel eğitmeni var. Bunlardan dördü Türk.
KİM: O Türklerden biri de Alkan Şeker. Pound’u yerinde ve yaratıcısı Christina Peerenboom’dan öğrenmek için kalkmış Londra’ya gitmiş, bir süre orada yaşamış.
NASIL: Sistem, elinizdeki bagetlerle davul çalar gibi yapmanıza dayanıyor. Müzik ve dansla kendinizi oyalıyorsunuz. 45 dakikanın sonunda 900 kalori yakmış oluyorsunuz.
NE ZAMAN: Haftada en az iki kez 45 dakika. Sabah ve akşam saatleri daha iyi. 20 kişilik küçük gruplar ideal. Daha küçük gruplarla kendinize sahne şovu bile hazırlayabilirsiniz.
NEREDE: Şimdilik sadece Hillside Club’da. Ama öyle hızlı yayılan bir kardiyo ki yakında televizyonda, parkta ya da sitenizin bahçesinde görürseniz şaşırmayın.
APLİKASYON
AYRIMCI BİR UYGULAMA
Türkiye Appstore’un en hızlı büyüyenlerinde de üç numara. Kadınlar ücretsiz üye oluyor, erkekler 59 dolar ödüyor. “Çok pahalıymış” demeyin. Zaten bu uygulama sadece ‘lüksü ve seyahati seven zengin erkekler’ için. Kadınların zengin olmasına gerek yok, onların üyelik kriteri ‘güzel’ olmak. Ayrımcı çöpçatan sitesi Richy, 60 bin kullanıcıya yürüyor.
Paylaş