Paylaş
bolca yaşanan büyüklü küçüklü ekonomik buhran dönemleri,
ülke ya da Dünya gündemindeki dalgalanmalar,
dönemsel etkiler ya da uluslararası sıkıntıların iş hayatına etkileri ve hatta bazılarının aynı dönemde etkin olması vs…
…
Bir işletme veya kurumu temele alırsak;
ürününüzden pazarlama stratejinize, sektörünüze özel darboğazlardan
belki küçük bir sosyal medya hatasına,
müşteri kitlenizin ilgi ve memnuniyet düzeyindeki değişime,
kontrolünüz dışı yaşanacak memnuniyetsizliklerin sonuçlarına ya da günceli kaçırıp yapacağınız öngörüsüzlüklere
kadar birçok “zor dönem” ile karşılaşmak mümkün.
…
Mümkün olma etkisini şu an bu yazıyı okurken bir an durup, iş hayatınızın dönemlerini düşünerek test edebilirsiniz sanırım.
Kaç kriz, kaç buhran ya da darboğaz
kaç sıkıntı dönemi yaşadınız?
…
Bütün bunlarda geriye kalan en değerli nokta hangi dersi ve ödevi aldığımız, bu noktada ne kadar güçlendiğimiz
ve hatta bu bilgiyi ne kadar paylaşıp
ortaklaşa gelişimi desteklediğimiz olsa gerek.
…
Allianz CEO’su Tolga Gürkan; “Pandemi ve Kriz Zamanlarında Sorumlu Liderlik” panelindeki
konuşmasına atıfta bulunurken,
“Biz şirket olarak, müşteri sadakati kazanmanın ve onların hayatının vazgeçilmez parçası olmanın kriz karşısında direncimizi önemli ölçüde artırdığını gözlemledik.”diyor.
Tolga Bey’in bu sözünü,
ilgili ders kitaplarına ön söz olarak yazmak lazım…
…
Müşteri sadakati, müşterinin hayatının parçası olmak
yönündeki samimi ve gerçek faaliyetler,
şirketinizi hem çalışanlar hem de ürünlerinizi talep eden müşterileriniz için
süper kahraman mertebesine taşıyabilir.
Ek olarak pandemi bize diyor ki;
en temel nokta olarak anlam taşıyan bir şirket kültürü ve
birliğinin olması önemlidir,
açık iletişim ve çok yönlü bilgi paylaşımı değerlidir, herkesin elinin taşın altında eşit girmesi bağlılığı sağlar,
hatada da doğruda da net ve samimi olmak
hayatidir,
günceli ve güncel teknolojiyi takip etmek varlığınızla çok eşleşir,
hedef kitlenizi anladığınız kadar güçlü olabilirsiniz,
ikamenin ve muadilin bu kadar fazla olduğu bir dönemde kalp kazandığınız kadar varsınız.
….
Ya da yoksunuz!
…
ŞahapT.
Paylaş