Clubhouse Halleri

Son günlerde sosyal medya ahalisinin gündeminde,

Haberin Devamı

yeni bir uygulama, Clubhouse bir anda

yükseldi.

Farklı sosyal medya mecralarının kulanım halleri, hep değerlendirilir ve de eleştirilirken yeni bir uygulama hem merak konusu

hem de heyecan sebebi oldu diyebiliriz.

Özetle mesaj, yorum ya da beğeni içermeyen,

fotoğraf ve video barındırmayan, sayfa akışı ya da geçmiş kaydı bulunmayan,

sadece sesli sohbet içeren yeni bir uygulama.

Ee hali ile ilginç!

Şimdilik tüm işletim sistemlerine uygun değil ve davetle katılım sağlanabiliyor ancak belli ki hızla daha geniş kitlelerde karşılık bulacak.

Bu kısıtların kısa sürede aşılacağını şimdiden

öngörebiliriz.

Teknoloji ve sosyal medya konusunda uzman kişiler elbette işin teknik kısmı için daha geniş değerlendirmeler ve analizler yapacaktır.

Örneğin; diğer sosyal medya mecraları neyi karşılamaz hale geldi (?),

Haberin Devamı

yenilik ihtiyacı hangi mesajı veriyor(?),

son dönemde yaşanan anlık yazışma programları karmaşasından buraya bir pay çıkarmak mümkün mü(?)

sosyal medyanın dejenere olan yanlarının konuya katkısı ne (?)

vs.

gibi sorular uçuşuyor aklımda.

Lakin sesli sohbeti temele alma fikrinin

pandemi ile yükselen sosyalleşme ve temas etme ihtiyacının,

bir yan etkisi olduğu kesin gibi…

Benim dikkatimi esas çeken ise bütün bunların dışında bir nokta!

Sadece 10 gün içerisinde yeni sosyal mecrayı deneyimleyen ve sistemi nasıl kullanacağını el yordamı ile kurgulayan kullanıcıların

hareket şekli ve odağı bizlere çok net mesajlar veriyor.

Sadece katılıma açık odalar ve sesli sohbet içeren bu uygulamada şöyle bir gezdiğimde, tamamen sabun köpüğü sohbet

içeren konuların yanında gözüme;

Liderlik Sohbetleri, Hukuk ve Teknoloji,  Pandemi Dönemi İş Hayatı,

Uzaktan Çalışma, E-eğitim’in geleceği,

Sosyal Anksiyete, İnsan Kaynaklarında Neler Oluyor?

Girişimcilik,

Koçluk Sohbetleri, Öğrenmeyi Öğrenmek,

Gastronomi,

Yoga,

Covid Süreci Aksiyonları,

vs.gibi konular çarptı.

İnsanların öğrenme şekli, sosyal iletişimde aranan kalite ihtiyacı,

kollektif bilgiye olan ilgi,

eğlenmenin ötesinde nitelik beklentisi,

uzaktan iletişime olan kabulleniş ve

yeni iş yapış şekillerinin oluşturduğu alışkanlıklar hakkında çok değil sadece bir yıl öncesine göre oluşan çarpıcı değişimi gözlemlemek mümkün.

Haberin Devamı

Kesinlikle kurumsal haller başta olmak üzere,

toplumsal bir dönüşümün tam ortasındayız.

Farkında olma vaktidir…

ŞahapT.

 

 

 

Yazarın Tüm Yazıları