Paylaş
Önümüzdeki yıllarda bolca,
esneklik ve dayanıklılık kavramlarını
duyacağız ve okuyacağız gibi görünüyor lakin
çalışanda olması beklenen özelliklerin ötesinde çalışanın ne dediğini duymak perdenin arkasındaki süper kahraman olacak gibi.
…
Çalışanın sesi…
Sözlük derlemesinde, “Çalışanların yorum ve görüşlerinin dinlenmesi ve bunlara yönelik aksiyonların planlanmasıdır. Nasıl ki müşterinin sesini duymak ve onu dikkate almak önemliyse, çalışanın sesini duymak ve daha iyi bir müşteri deneyimi için çalışanların hayatlarını kolaylaştırmak da o derecede önemlidir. Özellikle müşterilerle sürekli iletişim halinde olan müşteri hizmetleri çalışanlarından düzenli olarak süreç/ürün/sistem ve çalışma ortamı geliştirme önerileri alınmalı, bu öneriler değerlendirilerek gelişim fırsatları hayata geçirilmelidir.”
olarak özetlemiş Pisono ekibi “Müşteri Deneyimi Sözlüğü” çalışmasında.
…
Uzaktan çalışmanın gündem olmanın ötesinde gerçek olduğu, önümüzdeki yılların muhtemel çalışma şekilleri için
öngörüler çıkarıldığı, yeni nesil zaten beklenti halindeydi ama
tüm çalışanların yeni gerçekliğe göz kırpttığı günler yaşıyoruz.
Columbia Üniversitesinden Jason Wingart, “Haziran 2020’de ABD iş gücünün %42’si evden çalışıyordu” diyor.
Bir de yurdum beyaz yakalısını ve iş gücünü düşünün.
Mart 2020’de ilk dalga kısıtlamalar gelir gelmez, yıllardır İnsan Kaynakları yönetimlerinin ve iş forum ya da panellerinin
güncel(?) konusu olan çeviklik
kendini her hali ile teyit etti.
Evet!
Oldukça çevikmişiz…
Ve elimizde yeterli istatistik olmasa dahi ne kadar uzaktan çalışmaya hızla girdiğimizin tespiti, şöyle bir çevremize bakmak kadar yakın.
…
Önümüzdeki zamanlar,
çalışanda olmazsa olmaz esneklik ve dayanıklık yetilerinin yanında iş hayatı için farklılıklar olacağına işaret ediyor.
Hibrit çalışmalar,
çalışana evde sunulacak haklar, İş Konunu uyumlanması,
Hub ya da ortak çalışma alanları,
ofiste çalışmanın amacında değişimler, firmaların maliyet düşürme konusundaki yeni keşiflerinin çalışma şekline yansımaları,
mesai bazlı değil proje ya da sonuç bazlı bakış açıları,
şirket yönetim şekillerinde ve lokasyon tercihlerinde köklü değişimler
vs vs.
…
Peki çalışan ne istiyor?
Çalışanın sesi “uzaktan” nasıl geliyor?
Bazı öngörüler mevcut ancak şu an sadece duymaya odaklanma vakti sanki.
Yönetimlerin işi uzaktan nasıl organize edeceğine odaklanıp, işi yapacak olan insanı duymaktan uzaklaşmayacağını umalım.
ŞahapT.
Paylaş