Mühendis feryadı

Haberin Devamı


Gıda mühendisleri ile ilgili bir yazı yazdım. Mühendislik kardeşliği bir yana, sorunlarını öyle güzel ortaya koymuşlardı ki yazmadan olmazdı.


O yazıya ziraat ve çevre mühendisleri de ses verdi. Onlar da benzer sorunlarla boğuşuyorlardı. Bakanlıktaki boş kadrolara yapılmayan atamalar meselenin bir kısmıydı.


Ses vermeyen başka mühendis gruplarının da benzer ruh hali içinde olduklarını tahmin ediyorum.


Elimizde hangi mühendislerin ne kadar memnun olduğuna dair bir araştırma yok ama yükselen sesler var.


Mühendisler sembolik olarak aklı, bilimi, çözümü temsil ettikleri için önemli. Üniversiteye girişleri de çıkışları da kolay olmadığı için önemli. “İyi mühendisler” çağdaş dünyayla rekabet edebilmenin olmazsa olmazı.


Mühendislerini feryat ettiren bir ülke dünyanın bilmem kaçıncı ekonomisi iddiasını zor taşır. Bir yerde tıkanır.

Haberin Devamı


Mühendisler işsiz kalıyorsa siyasi iradenin iş gücü havuzundaki sorunları iyi okuması, önlemleri alıp çözüm için adımları atması beklenir.


En öncelikli “havuz” bu olmalıdır aslında!


*****


SPONSOR FERYADI
Geçenlerde ülkede sporunun büyük sponsoru Ülker’in sahibi olan Yıldız Holding’in Futbol Federasyonuna bir yazı gönderdiği ortaya çıktı. Şirketin Başkanı Murat Ülker yazıda kısaca “bizden bu kadar” diyordu.


Artan şiddet olayları, azalan seyirci, Passolig uygulaması, bir uçtan diğer uca savrulan yabancı oyuncu düzenlemesi gibi olumsuzluklar sponsorluktan çekilmenin temel nedenleri olarak gösteriliyordu.


Marka yönetiminde iddialı ve başarılı olan bir şirket belli ki marka değeri eriyen Türk futbolundan ümidi kesmişti.


Haberi okuyunca aklıma Amerikan Futbolu Ligi NFL’den Aralık ayı başında aldığım epostayı hatırladım.


Oyunun saygınlığını ve kamuoyu güvenini korumak için takım sahiplerinin, koçların, oyuncuların, hakemlerin ve tüm paydaşların uyması gereken yeni kurallar tek tek sıralanıyordu. Buna ihtiyaç hissedilmişti.


Bu özen sayesindedir ki 2 Şubat günü oynanacak New England Patriots - Seattle Seahawks final karşılaşmasında (Super Bowl) 30 saniyelik TV reklamı bedelinin yine 4 milyon dolarlarda olması bekleniyor.

Haberin Devamı


Tabii ki NFL bir franchise sistemi, ülke farklı, işleyiş farklı. Ama marka değeri üzerine atıp tutmak yerine bu işi başaranlar nasıl başarıyorlar diye bir bakmakta fayda var.


En azından anlayış farkındaki uçurumu görmek için!


****


İZMİR’İN FERYADI


Son vergi rakamları gösterdi ki İzmir,


Tahsilâtta Kocaeli’ni geçti, İstanbul’un ardından ikinci oldu


Merkezi bütçeye 4 veriyor 1 alıyor


Rivayet edildiği üzere ekonomik olarak gerilemiyor


Bu şartlar altında az bile feryat ediyor!

Yazarın Tüm Yazıları