Paylaş
AŞTİ yetkilileri, “Mağdur olmamak için biletlerinizi önceden ayırtın” uyarıları yaptı. Bayramda talep yoğunluğu ek seferlerle karşılanmaya çalışıldı. Ama bir firmanın otobüs eziyeti traji komik öyküye döndü. Nasıl mı bakın şöyle:
GECE YARISI GİTTİ
Nükra Siper, Arife gecesi memleketi Samsun’a gitmek istiyordu. Ankara-Samsun 1.15 otobüsü için Metro firmasından internetten bilet aldı. Ailesine yakınlarına da bayramda Samsun’da olacağını müjdeledi. Otobüsün kalkış saati nedeniyle gece yarısı AŞTİ’ye geldi. AŞTİ’deki Metro yazıhanesine gidip 00.50’de biletini bastırdı. Otobüsün kalkış saati geçti kimse yoktu. Yeniden yazıhaneye gitti. “Otübüs gelecek” dedikleri için 03.30’a kadar tam 3 saat bekledi. Ama sabırla beklediği otobüs bir türlü gelmedi. Bileti iptal edildi ve evine geri döndü.
Bayramı sevdikleri ile geçiremediği için tam bir hayal kırıklığı yaşayıp mağdur oldu. Mail atıp Metro firmasına şikayetini dile getirdi. Siper, gece yarısı ödediği taksi parası da dahil uğradığı maddi zararlar, yılda bir kere gelen bayramı ailesi ile geçiremediği için yaşadığı üzüntü nedeniyle manevi tazminat istedi. Siper’in şikayet maili bakın şöyle:
SENİNLE Mİ UĞRAŞACAĞIM
“8 Ağustos 2013’te 01.15 (çarşambayı perşembeye bağlayan gece) Ankara-Samsun otobüsüne bilet almıştım. Saat 00.50’de AŞTİ’deki Metro yazıhanesine gelip biletimi bastırdım. Fakat saat 01.15’te otobüs söylendiği yere gelmemişti daha. Sorduğumda ise ‘gelecek ama ne zaman belli değil’ dediler ve saat 02.30’a kadar beklememe rağmen otobüs gelmedi. Yazıhaneye gidip sordum, tekrar ‘03.00’te burada olacak’ dediler. Sonra ‘03.30’da gelecek’ dediler. Otobüsün gelmeyeceği ve aslında öyle bir otobüs olmadığı aşikardı. Ve yazıhanedeki ‘hakla ilişkiler müdürü’ adı altında çalışan şahıs aslında bu durumun saat 00.00’da belli olduğunu ama bana söylemediğini ‘bin kişiyle uğraşıyorum seninle mi uğraşacağım’ diyerek laubali bir şekilde kafa bulurcasına dile getirdi. İlk önce bu şahıstan şikayetçiyim. Sonra biletimi iptal ettirdim. Haliyle saat 03.00 sularında ve hala otobüs meydanda yoktu.
Birincisi: Ben Samsun’a gidemedim.
İkincisi: Laubali çalışanlarınızdan şikayetçiyim.
Üçüncüsü: Gecenin o saatinde taksiye binmek zorunda kaldım evime gitmek için.
Bu sebeplerden ötürü firmanızdan ve çalışanlarınızdan şikayetçi oluyorum. Tüketici haklarına başvuruyorum.”
NEDEN YOLCUYA BİLDİRİLMEDİ?
Birkaç soru da ben yöneltmek istiyorum. Sevgili okurum, defalarca yazıhaneye gidip sorduğu halde neden doğru bilgilendirilmedi ve bekletildi. Eğer halkla ilişkiler görevlisinin sonradan söylediği gibi 00.00’da otobüsün gelmeyeceği belliyse neden mağduriyeti uzatıldı. Otobüs bileti alındığında istenen telefon numaraları acaba ne işe yarıyor. Bu otobüsle ilgili bir aksaklık ya da sefer iptali varsa daha önceden firmanın müşterisine telefonla ulaşıp bilgi vermesi gerekmez miydi? Her bayram ve tatil öncesi sonra yaşanan bu ve benzer mağduriyetlerin önlenmemesi adına bu traji komik şikayet mailine yer verdim. Firma yetkililerinin yanıtını da yayınlamak üzere bekliyorum.
Tüm okurlarımın geçmiş Ramazan Bayramlarını da kutluyorum.
Paylaş