Araba sigortasına dikkat

Sigorta şirketlerinden şikayetler geçen hafta mail kutumu doldurdu. Bu hafta bu şikayetleri yazıyorum. Haftaya da sigorta şirketlerinden alacağım yanıtlar olacak.

Haberin Devamı

İlk mail Emek’te evini su basan bir okurumdan. Kadın okuruma, sigorta şirketinden “Çatı akmış o yüzden evi su basmış. Bu sizin poliçenizin kapsamı dışında” diye ödeme yapılmamış. Bahçelievlerden bir erkek okurumdan gelen maile göre ise poliçesinde olmasına rağmen sigorta şirketi banyosunda meydana gelen hasarı karşılamamış. Benzer şekilde konut sigortalarıyla ilgili onlarca şikayet maili ulaştı.

ALTINLARIN FATURALARINI ALIN VE SAKLAYIN

Bir başka mail evi soyulan başka bir kadın okurumdan. Altınlarının ve diğer takılarının faturalarını ibraz edemediği için bedelleri hırsızlık sigortası kapsamında karşılanmamış. Bu şekilde de onlarca mail aldım. Sigorta şirketleri fatura yoksa genellikle takıların bedellerini karşılamıyorlar. Poliçenize bakın, dikkatle okuyun, sigorta şirketinin isteyebileceğini düşünerek, takılarınız başta değerli eşyalarınızın fatura ve belgelerini saklayın. Sonuncusu ise en çarpıcı olanı. Mersedes cipi olan ve kaza yapan bir başka kadın okurumdan ise tamir sürecinde kullanması için verilen kendisi yurtdışına giderken “tamir bitti” diye dosyası kapatılınca, günlük 105 lira oto kiralama ücreti alınması. İşte o mail:

Haberin Devamı

KOLUMAN SİGORTA’DAN ŞİKAYET

Oya Hanım, köşenizi okuyan biri olarak yakın bir tarihte sizin de başınıza gelen olayı (çanta hırsızlığı) okuyucularınızla paylaşmanız benim de başıma küçük bir kaza sonucu gelen sigorta denen yapının en olumsuz şekliyle karşılaşmama ve üzülmeme neden olan bu konuyu size aktarmak isteğini adeta ateşlemiştir.
13 Ekim 2012 Cumartesi günü saat 14.00-14.30 arası bir Özel Halk otobüsünün park halindeki arabama çarpması sonucu ön tampon hasar gördü. Kaza sonrası ilk olarak aradığım yer on yıldır müşterisi bulunduğum Koluman Sigorta olmuştur. Sigorta ile ilgili kişiyi aradığımda telefona çıkan kadın, “Ben malesef şu anda cenazedeyim. Kazanızının Cumartesi günü olması da büyük şansızlık” demiştir. Sigortamın Koluman’ın anlaşmalı olduğu Groupama Sigorta Şirketi’nden “Süper Oto Kasko Poliçesi” ile sigortalı olduğu bilgisini de malesef sorunumu çözmesi ve beni yönlendirmesi gereken bu kişiye kaza sonrası tüm sıkıntıma rağmen iletmek zorunda bırakılmam da ayrıca düşündürücü olmuştur.

Haberin Devamı

ÖZEL KOŞULLARA UYULMADI

Kaza sonrası tüm işlemlerin tamamlanmasının ardından kaza raporumu aldım, Koluman Gölbaşı Tesislerine tüm diğer evraklarla birlikte arabamı da bıraktım. Mercedes kullanıcı olarak, bizlere tanınan,tamir sürecinde ücretsiz bir araç verilmesi hatta otelde ağırlanma vs gibi özel koşullar olduğu halde, bu aracın temini de sigorta şirketimin ilgisizliği nedeniyle ayrı bir eziyet halini almıştır. Arabamı Gölbaşı’nı bir hayli geçen bir mevkide bulunan Koluman kaporta tamir yerine bıraktıktan sonra oradan tekrar Gölbaşı’na (Orada çalışanların iyi niyeti sayesinde tamamen kişisel refekatle Gölbaşı’na bırakıldım) ve Ankara’ya tamamen kendi imkanlarımla dönmek zorunda kaldım. Anlaşmalı Zeplin Oto Kiralama’nın Reşit Galip Caddesi’ndeki yerine de aynı şekilde ulaşmak zorunda bırakıldım. Kazanın stresi ile maddi-manevi yıpranmış bir halde geldiğiniz, Zeplin Kiralama da nezaket kurallarına da uymayan bir muamele ile karşılanmanın ardından kredi kartınzının mail order numarası, TC kimlik numarası adeta zorla alınıyor görünümü işin en perişan edici tarafı oluyor. Muhatap olmamanız gereken kişi ve kişilerle sigortanız doğrudan sizi muhatap ediyor. Öyleyse ben neden sigorta yaptırıyorum? Sigorta şirketim nerede?

Haberin Devamı

SİGORTA ŞİRKETİ TAKİP ETMEDİ

Gölbaşı’na tamir için bırakılan arabanın durumu, Koluman Sigorta tarafından takip edilmediği gibi şahsıma da teslim tarihi bildirilmemiştir. Kurban Bayramı’nın araya girdiği ve yurtdışı seyahat programının başladığı tarihte, havaalanına giderken arabamın tamirinin bittiğini bildirilmesi, Koluman’ın Gölbaşı yetkilisine tarafıma bilgi verilmediği ve havaalanına gittiğimi söyleyince aracın orada kalması temini ise tamamen iyi niyet anlayışı içinde kabul edilmiştir.

105 LİRA KİRALAMA ÜCRETİ ALDILAR

Ancak, tamirin tamamlandığını kabul eden sigorta şirketi de haber vermeden dosyayı kapatmıştır. Zeplin Oto Kiralama da Ankara’dan ayrılırken alana 135 TL park parasını ödeyerek bıraktığım kiralık arabasını derhal isterken, teslim etmediğim her gün için 90 TL artı KDV dahil 105 liradan ödeme yapılmasını aynı gün talep etmişlerdir. Ancak, TAV aracı kendi adıma otoparka bıraktığım için şirkete vermemiştir. Arabanın anahtarlarını Ankara’ya 24 saat dolmadan göndermiş olmama rağmen anahtarların teslimi sırasında 105 TL ödeme yapmak zorunda kaldım.

Haberin Devamı

YANIT BİLE ALAMADIM

Tüm bu ilgili şirketlerle ayrı ayrı defalarca konuşmama ve Mercedes özel koşullarımızı da dile getirmeme rağmen mantıklı bir yanıt verilmemiştir. 23 Ekim’de Gruopama’dan telefonla yeniden dilekçe yazmam ve faks çekmem istenmiştir. Tüm bu istekleri de yerine getirmiş olmama rağmen bu küçük bedel idaesi bile bana hala yapılmamıştır.Esenboğa Havalimanında arabalarımız gerçekten emniyette, TAV’a bu yüzden teşekkür ediyorum, ilgisiz Koluman Sigorta’ya ise büyük bir güvensizliğim oluşmuştur. Bana ve diğer tüketicilere daha ilgili davranmalarını özenle istiyorum. Şirket yöneticilerine de müşterilerine biraz ilgi diyorum.”

Yazarın Tüm Yazıları