Paylaş
Mekanlarda sabaha kadar eğlence sürüyordu.
Tabii kısıtlama yok, yasak yok.
Gizli Kalsın’ın eğlencesi de 24.00’ten sonra başlıyordu.
İşte Zeynep’i dinlemeye saatler 01.00’i gösterdiğinde giderdik.
Ya da o dönemlerdeki deyişimizle gecenin sonunda oraya ‘düşerdik’.
Doğrusu her seferinde Zeynep’in performansına ve enerjisine hayran kalırdım.
Çünkü penceresiz, 50 metrekarelik, her seferinde ağzına kadar dolu bir mekanda, üstelik küçücük bir sahnede saatlerce şarkı söylemek kolay iş değil.
En çok da 90’lardan söylerdi Zeynep.
Sertab Erener’in “Mecbursun” şarkısını söyleyişi hâlâ aklımda mesela.
Ya da MFÖ’nün “Sakın Gelme”si...
Zeynep gerçekten eğlendirirdi.
O da -yanılmıyorsam- eğlenirdi.
Kimi zaman kendisini şımarık şarkı isteklerimizle de boğmuş olabiliriz.
Ama artık tüm bunlar malum ‘bebeto’ şarkısındaki gibi, yaşandı bitti saygısızca...
FAVORİM: “KALBİMİ KIRDIN”
Dün Zeynep’in tamamı yayınlanan Zeynodisco albümünü dinledim, ardından YouTube’a peş peşe konulan videolarını izledim.
Gizli Kalsın’dan sonra edindiği ‘cover kraliçesi’ etiketini sonsuza dek tarihe gömen bir çalışma yapmış Zeynep.
En sevdiğim iki şarkıyı hemen söyleyeyim:
İlki, Yasemin Mori şarkısı olan “Kalbimi Kırdın”.
Diğeri ise “Defalarca”.
Synth ve bas yürüyüşleriyle öne çıkan şarkıların hepsi enerjik.
Tıpkı gece hayatının Gizli Kalsın’lı o zaman dilimi gibi.
O zamanın ruhunu özlememek elde değil.
Umursamazlığını, rahatlığını, kendine has şımarıklığını, gecenin bir noktasında mutlaka mideye indirilen ve ertesi gün “Ne yaptım ben” pişmanlığına yol açan pizzasını...
Nitekim tüm bunlar on ya da yirmi yıl öncesine ait anılar da değil.
Ama pandemi her şeye öyle kalın bir perde çekti ki, sanki tüm bunlar çok uzak geçmişte yaşanmış gibi geliyor şimdi.
Hafta sonu için bir şarkı daha
Bu hafta sonu enerjisi yüksek bir yeni şarkı daha var.
Ersay Üner’den “Gidiyorsun”.
Ersay’ı 2017’de çıkardığı “İki Aşık” şarkısında bırakmıştım.
Arabesk dozu kıvamında, söylemeden duramadığın, düzenlemesi modern, nefis bir pop baladıydı “İki Aşık”.
Yeni şarkı “Gidiyorsun” ile başka bir sayfa açmış gibi Ersay.
Bu kez o arabesk dozdan uzaklaşmış.
Trap, trip hop karışımı bir popa imza atmış.
Şarkının her bölümüne ve düzenlemeye dikilen tavır, duruş, melodi, yürüyüş zekice.
Bir yanıyla Ersay’ın bu yeni şarkısı Fatih Erdemci’nin “Ben Ölmeden Önce” adlı pek eski ve ölümsüz 90’lar hitini de anımsattı bana.
Paylaş