Komplonu seç

Çarşamba gecesi heyecanlı bir geceydi.

Bir yanda Rammstein’ın pornografik klibi “Pussy”nin yayınlanması ve herkesin bu klip hakkında peşi sıra yorumlar yapması.
Ardından da Cem Garipoğlu’nun teslim olması.
Rammstein meselesiyle ilgili yazı bir sonraki kutuda.
ılk önce sıcak gündem Cem Garipoğlu olayı...
O gece hem Facebook’ta hem de diğer benzeri sitelerde olayla ilgili yapılan yorumlara bakınca anladım ki, herkes Garipoğlu’nun “anlaşmalı” teslim olduğuna inanıyor.
Ortak komplo teorisi şu: Garipoğlu’nun içeride ne kadar yatacağı, hatta hangi şartlarda yatacağına kadar “anlaşma” yapıldı ve tam da bayram öncesi 18 yaşına girmesine az kala teslim olması sağlandı.
ıstisnasız herkesin dilindeki komplo teorisi buydu (şu dakika itibariyle ben de bu teori safındayım).
Ne oldu ne bitti, bunların ne kadarı doğru/yanlış şimdiden bilmek imkansız tabii. Belki de “saf gerçeği” bilmek hiçbir zaman mümkün olmayacak, o da ayrı.
Ama komplo teorisi üretmek ya da şöyle diyeyim, bir olayın aslında başka türlü olduğunu söylemek günümüzün en güçlü “duygusu”.
Bunu durdurmak, bunu engellemek mümkün değil.
Çünkü önümüze sunulana inanmıyoruz, “böyle olmamıştır” diyoruz.
En son bir kitap elime geçti. Son zamanların en meşhur komplo teorisi belgeseli Zeitgeist’le ilgili. Zeitgeist’te iddia edilenleri çürütmeye çalışan makalelerin bir arada yayınlandığı bir kitap (“Zeitgeist Ne Anlatıyor?”).
Yani Zeitgeist’in de “bir başka komplonun uzantısı olduğuna” dikkat çekiyor.
Okurken fark ettim ki, makale sahipleri biraz da kendi dünya görüşüne ters düştüğü için Zeitgeist’i alaşağı etmeye çalışıyor.
Çünkü Zeitgeist finale doğru bir alternatif dünya sunuyor ya izleyene.
Durum bu. Komplo var, bir de komplonun da komplo olabileceği inancı. Birinden biri gerçek. Ya da ikisi de değil!
Asıl gerçek şu galiba, hangi komplo o anki duygularımıza yanıt veriyorsa ona doğru sürükleniyoruz... Gerisi boş.

Rammstein’ın pornografik klibini biz çekseydik

Gelelim Rammstein’a... Olay malumunuz: Alman rock grubu Rammstein’ın, çarşamba gecesi itibariyle bir porno sitesinde prömiyeri yapılan “Pussy” adlı yeni single’ının pornografik klibi fena halde infial yarattı.
Tam ben, “Eyvah bu klibi Ömür Gedik görmemeli, kesin düşüp bayılacak” diye düşünürken muhterem arkadaşım Dido (sevgili Didem, şarkıcı Dido değil yani!) Facebook üzerinden dedi ki, “Ya adamlar Almanya’nın tanıtım klibini çekmişler, bence şahane olmuş”.
Tam ters köşeden çaktı yorumunu yani.
Çünkü hakikaten klipte Alman bayrağı önünde Rammstein solisti avaz avaz bağırıyor, “Senin vaceynan var, benim “dick”im, o zaman problem ne? Hadi hızlı yapalımmm! Germanyyy!!” diye diye.
Sonra da klipte açık açık seks sahneleri görüyoruz.
Arada yine Alman bayrağı dalgalanıyor. Klipteki hatunlardan biri meşhur Alman sosislerinden de yiyor. Hani bir tek bira yok klipte!
Yani Didocan haklı. Almanya’nın tanıtım filmi gibi klip.
O meşhur Alman pornoları var, sosis var, yok yok...
şarkının melodik yapısı bana tuhaf bir şekilde Manga şarkılarını anımsattığı için Dido’ya dedim ki, “Manga da böyle absürd bir şarkı yapsın ve bizi tüm dünyaya tanıtsın! Klibi de Umur Turagay filan çeksin!”
Manga için fantezilediğim bu klibe TC Başbakanlık Tanıtma Fonu’ndan da yardım alabiliriz diye düşünüyorum.
CıDDı NOT: Bence komik bir klip olmuş. Adamlar Amerikan rap’çilerinin erotik klipleriyle “öyle olmaz aha Alman usulü böyle olur” diye dalga geçmişler sanki. Ve bu klip sayesinde pop dinleyenin bile adlarından haberdar oldukları bir gerçek!

Bir adet “gökdelenden düşen”

Ayşe Arman’a konuşan Halit Ergenç ex’i Gizem Soysaldı’yı fena halde samimiyetsiz buldum. Arka arkaya sıralanmış, gayet hesaplı, ince elenmiş, pr süzgecinden geçmiş stratejik cümleler. Hele hele o “gökdelenin tepesinden fırlattı beni Halidimmm” tasviri filan.
Sonra Halit Ergenç’i çaktırmadan “zavallı adam” yerine koymalar...
Hayır canım, Halit Ergenç’in arkadaşı filan değilim. Tanımam etmem. Ama “iyi ki ayrılmış GS’den” demekten kendimi alamadım bu röportajı okurken.
Gizem Hanım’a bundan sonra bir “Kara Melek” rolü iyi gider.
Ne diyelim, yolu otoban olsun...
Yazarın Tüm Yazıları