Paylaş
Hem bu platformu hem de ödül törenini yaratan INFLOW’dan Emre Gelen’le bir araya geldim ve bu dünyaya dair merak ettiklerimi sordum.
Buyurun notlarıma...
ORTA DOĞU YÜKSELİŞTE
1. Şu an dünyadaki influencer pazarında yükselen bölge Orta Doğu’ymuş. Çünkü Orta Doğu ülkelerinde etkin olan markaların yüzde 43’ü en az bir kez bu bölgedeki influencer’larla çalışıyormuş. Bu yükselişe bağlı olarak da markaların post başına ayırdığı bütçe 18 bin dolar!
Emre Bey’e, “En popüler Orta Doğulu influencer kim?” diye sordum.
“Orta Doğulu Kardashian’lar” olarak anılan üç kız kardeşmiş, yani Abdel Aziz’ler.
2. Türkiye’deki influencer pazarında markaların işbirliği için harcadığı rakam ise 50 milyon lira civarındaymış.
EN ÇOK SEYAHAT
3. Influencer’ların en çok paylaşım yaptığı alanların başında seyahat geliyormuş.
Bunu takip eden alanlar ise gastronomi, moda, anne-çocuk ve teknoloji/bilgisayar oyunları...
Doğrusunu isterseniz, ben hep aynı köşeden ya da deniz kenarından çekilmiş fotoğraflardan çok sıkıldım.
Influencer’ların artık gidilmedik noktaları bulup keşfetmesi gerekiyor. Naçizane önerim.
4. Peki influencer olma işi geçici bir heves mi yoksa kalıcılığı var mı? Emre Gelen’e göre sosyal medyadaki yeniliklerle beraber bu iş devam edecek, pazar büyüyecek.
120 DAKİKA MI?!
5. Takipçiler bir gün içinde toplam 120 dakikayı sosyal medya karşısında zapping yaparak geçiriyormuş! O 120 dakikayı duyunca düşüp bayılmak üzereydim ama bir an kendimi düşündüm. Her sıkıldığımda sosyal medyayı açtığıma göre bu rakam hem ürkütücü hem fena halde gerçek.
İstikrarlı hayal hakikattir a canım
Gaye Su Akyol’un yeni albümüne ismini veren şarkı günlerdir dilimde, yörüngemde dönüp duruyor: İstikrarlı Hayal Hakikattir.
Gaye’nin o tok, o demli çay sesiyle açılan şarkının ilk dizeleri favorim:
“Of bu ne biçim hayat
Bu nasıl bi kafa
Yatırır adamı hop falakaya.”
Kainat alaturkası yapan Gaye Su Akyol’un sadece bu şarkısını değil, yeni albümdeki diğer şarkılarına da şefkatle yaklaşıp gönül verin derim.
Kendiliğinden Satürn’lere Jüpiter’lere götürüp götürüp getiriyor adamı/kadını...
Ve Mabel Matiz’in son klibi A Canım.
“Sarmaşık” klibinde olduğu gibi bu klipte de yerelliğin dibine doğru yelken açmış Mabel.
Klibe tat veren detaylar nefis: Çocukluğumuzun o süslü, dantel örtülü misafir odaları, fal bakma seansları, elmanın kabuğunu soyup ikram etmeler...
Teyzelerin Mabel’e kına yakma töreni ise güzel ironi, tatlı bir taşlama, zeki bir değiş tokuş.
Allah’tan böyle işler şarkılar var da; demode şarkılara/kliplere dünya para döküp sahte tık peşinde koşanlara kalmıyor Türkçe müzik gezegeni.
Mesuduz nitekim.
Nişantaşı’nın yenisi: Openhaus
Nişantaşı’nın en ikonik köşesinde, eskiden Topshop’ın olduğu yerde perşembe günü Openhaus adında üç katlı bir konsept dükkan açılıyor.
Bir süredir merakla açılışı beklenen Openhaus yurtdışı örneklerinde olduğu gibi çok amaçlı bir yer.
İlk katında her ay 26 farklı markanın yer alacağı alışveriş alanı var.
Diğer katlarında ise yeme-içme alanı Openkitchen, tasarım kitaplarının yer aldığı kitabevi Openmind, davet ve sergilerin yapılacağı Openspace yer alıyor.
Paylaş