Paylaş
“Rakipsiz” adlı albümde öyle laflar var ki, insanlar (tüm dünya halkları) hangi birini bağrına basıp karşı tarafa (ya da taraflara) bas bas söyleyecek, bilinmez.
HEP FAKE HEP FİLTRELİ POZLAR!
Benim açık ara favorim olan “Nazar” şarkısında şöyle bir celallenme var mesela:
“Unutuldun bende çoktan, kalan acısı da kalpte aksesuvar!
Sevebilirdim gerçek olsan, hep fake hep filtreli pozlar...”
Son dize, o çok mutlu o çok artistik Instagram pozlarına ‘cuk’ oturuyor.
Acıyı sadece bir aksesuvar olarak görmek ise tam günümüz halet-i ruhiyesi:
“O da geçti, bu da tükendi, yenisi gelsin, öteki postalansın, ne acısı ne hüznü, köşedeki kahveciden bir latte iç kendine gelirsin...”
YENİ AŞKLARIN TARİFİ
Yeni albümde yeni aşkların tarifini de veriyor Akalın:
“Bi bakıp çıkıcam, kalmıycam ben yerleşmiycem kalbine.
Ne kulum ne kölem olmuycaksın, rahatla kuzum bu halin ne?”
Kamyon arkası yazılarını da andıran bu sözlerden anlaşıldığı üzere yeni aşklar artık yeni bir bakış açısı gerektiriyor.
“Bi bakıp çıkmak” tam da bunu tarifliyor: Zahmetsiz, dolambaçsız, dümdüz...
RAHAT MISIN SEVGİLİ TAKLİDİM?
Albümün bana kalırsa en büyük gideri sevgiliye değil, o sevgiliyi elinden alan öteki kadına yapılan gider!
Buyrunuz “Hürmetler” şarkısının olay sözlerine:
“Orada rahat mısın sevgili taklidim
Beni yaşatırken mutlu musun?
Yanındaki benim temsili katilim
Seni vurmayacak mı sanıyorsun?”
Hanımlar beyler, burada bir noktaya dikkat: Seni vurmayacak mı sanıyorsun diyerek aslında öteki kadın yol yakınken uyarılıyor.
Bir tür kadın dayanışması yapılıyor. Ona iyilik yapılıyor.
Önce hain bir şekilde “taklidimsin” diye ayar veriliyor ama sonra “dikkat et bacım” mesajı veriliyor!
BUNDAN SONRA SANA HAYALETİM
Demet Akalın albümündeki gider dozu en düşük hit ise Gülşen şarkısı “Hayalet”.
“İyi bak son kez, ben sana bundan sonra hayaletim” deniliyor şarkıda ama diğer şarkılardaki yüksek basınç giderlerin altında eziliyor, nefessiz kalıyor bu sözler.
“Nazar olsam bile değmem sana” varken “Bundan sonra sana hayaletim” demek elbette fazla romantik kalıyor.
Bu arada “Hayalet”teki hayalet vokal elbette şarkının sahibi Gülşen.
Dahası, bu hayalet vokalin yanı sıra şarkıyı da Gülşen gibi okumuş Demet.
Kısacası Gülşen ağırlığını fazlasıyla hissettirmiş şarkısında...
ATARIMDAN KAÇ!
Başka neler var? Çok şey.
Ama ilk dinlemede akılda kalan şarkılar belli: “Nazar”, “50 Cevapsız Arama”, “Ah Ulan Sevda”.
Akalın tamamen kendi elleriyle yarattığı, özenle bugünlere kadar getirdiği (tam 20 yıl olmuş) pop kariyerindeki ana damarı (gider, atar, bolca eski sevgiliye çemkirme) koruyarak yoluna devam ediyor ve bu alandaki boşluğu sadece kendisinin dolduracağını bildiğinden altını çizmeden de duramıyor işte konumunun: “Rakipsiz” diyerek...
Paylaş