Paylaş
Z kuşağı daha iyi bilir bu uygulamayı.
Zira kullananların sayısı artıyor.
Adından da anlaşılacağı üzere BeReal’ın olayı şu; üzerinde çalışılmış, oynanmış, güzelleştirilmiş, ince ince düşünülmüş gönderiler yerine o anki haliniz neyse onu yüklüyorsunuz bu uygulamaya.
Ne haldeyseniz ve ne yapıyorsanız açıkça, saklamadan paylaşıyorsunuz.
Neyse halin çıksın falın gibi bir şey yani.
Günün herhangi bir saatinde BeReal’dan size bir mesaj geliyor.
2 dakika içinde hem kendinizi hem de ortamı gösteren fotoğrafları editlemeden, oynama yapmadan, filtre kullanmadan yüklemek zorundasınız.
Ön ve arka kamerayı kullanarak iki fotoğraf yüklemeniz gerekiyor.
BeReal’ın amacı gerçeği, sadece gerçeği yansıtmak ve ön plana çıkarmak.
O 2 dakika içinde paylaşımı yapmazsanız başkalarını görme hakkınız da ortadan kalkıyor.
Yani oyundan düşüyorsunuz.
BeReal Türkiye’de henüz çok bilinmese de dünyada AppStore’dan indirilen sosyal ağ uygulamalarında zirvede.
30 milyona yakın insan bu uygulamayı kullanıyor.
Ben indirdim, kullanmaya da başladım.
Siz hâlâ indirmediyseniz çok şey kaçırıyor olabilirsiniz.
TikTok gibi davranmaktan vazgeç!
Geçen aylarda aralarında Kim Kardashian ve Kylie Jenner’ın da olduğu pek çok kişi “Instagram, TikTok gibi olmaya çalışmayı bırak” cümlesini paylaşmıştı.
Instagram’ın kısa videolardan oluşan reel’ları ön plana çıkarması ve tanımadığımız insanların videolarını da önümüze düşürmesi bu şikayetlerin asıl nedeniydi. İşte yukarıda bahsettiğim yeni sosyal medya ağı BeReal’ın ön plana çıkması da bununla bağlantılı aslında.
Arkadaşlık ve tanıdıklık üzerine kurulu olan MySpace ve Facebook’un yerini BeReal’ın alma ihtimali yüksek.
Instagram ve Twitter’da tanıdıklık değil içerik ön planda.
Hatta bu platformlara, özellikle de Twitter’a günümüzün televizyonu gibi bakılıyor.
Haberler, olaylar, kampanyalar, her şey Twitter üzerinden izlenip yönetilebiliyor.
Facebook’un mirasçısı BeReal ise arkadaşlık üzerine kurulu.
Z kuşağının daha derine inerek, kişisel tecrübeleri önemsediğini göz önüne alınırsa, 2019 yılında Fransız girişimciler Alexis Barreyat ve Kevin Perreau tarafından kurulan BeReal’ın doğru bir yatırım olduğu söylenebilir.
Kürklü ve vicdansız Rihanna
Milyonları etkileri altına alan, peşlerinden sürükleyen, trend yaratabilen ünlü kişilerin konu hayvanlara gelince vicdansız, kalpsiz, acımasız olmaları ne kötü.
Bakınız Rihanna!
Kürk giymekten hâlâ çekinmiyor.
Geçen kış kürklü pozlar verip, sosyal medyasında da paylaştı.
Anne olduktan sonra bu tavrının değişip değişmediğini bu kış göreceğiz.
Belki çocuk sahibi olması merhamet yerine vahşete özendirmesini engeller.
Her şeye sahip olabilecek kadar parası ve ünü varken, bir hayvanın hayatını çalmayı tercih etmesi inanılır gibi değil.
Bu aslında aynı zamanda “kızım sana söylüyorum gelinim sen anla” yazısı. Bakalım bizim kürk meraklısı ünlülerimiz bu yıl insafa gelecekler mi...
Paylaş