Paylaş
Makam odasının kapısı her zaman dolu. Farklı düşünceleri dikkatle dinliyor, özellikle daha önceki dönem bakanlıktan uzaklaştırılan bazı sivil toplum örgütü temsilcilerine kapısını açıyor. Kafasında önemli bazı değişimler var. İşte bunun için bu hafta sonu İstanbul’da ‘2023’e Doğru Türkiye Eğitim Sistemi’ çalıştayı düzenliyor. Daha önce iktidara yakın bazı isim ve kurumların bakanlık çevresinde dolaşmasından farklı olarak, bu kez toplumun geniş kesiminden eğitimcilerle buluşacak olan Bakan Selçuk, eğitimi şekillendirecek bu önemli toplantıya bürokratları da çağırdı.
Eğitim alanında çalışan 30’u aşkın sivil toplum kuruluşu temsilcisi, Eğitim Sen, Türk Eğitim Sen, Eğitim Bir Sen ve Eğitim İş Genel Başkanları’nın da olduğu toplam 100’e yakın konuğun katılacağı toplantının açılış ve kapanış konuşmaları Bakan Selçuk tarafından yapılacak.
Toplantıda müfredattan öğretmene, okul ortamından sınav sistemine ve kültür, sanat ve spor etkinliklerine kadar birçok konu ele alınacak. Aslında konu başlıklarına bakınca her birinin, herkesin şikâyetçi olduğu ve düzeltilmesini istediği hayati alanlar olduğu görülüyor. Sorun olarak belirlenen yedi konunun cevabı toplantıda eğitimciler ve uzmanlar tarafından aranacak.
Umarım konuşulanlar, makro plan diye adlandırılan eğitimde adalet, verimlilik ve süreklilik adına 15 Ekim’de açıklanacak yeni bir eğitim inşası raporuna yansır. Yedi konu başlığı şöyle:
1) Nasıl bir müfredata ihtiyacımız var?: Eğitim programlarının temel felsefesi nasıl olmalı? Programlar nasıl belirlenmeli? Ders kitapları ve materyaller nasıl hazırlanmalı? Nelere dikkat edilmeli? Öğrencinin mutlu, ahlaklı ve beceri sahibi bireyler olarak yetiştirilmesi için neler yapılmalı? Nasıl bir ilk ve ortaöğretim hayal ediyorsunuz?
2) Nasıl bir öğretmen istiyoruz?: Geleneksel kodları ihmal etmeden, çağdaş dünyada nasıl bir öğretmene ihtiyacımız var? Eğitim hayatımızda öğretmenlerimiz için ne tür mesleki gelişim programları ve insan kaynakları modeli geliştirebiliriz?
3) Kaliteli eğitim için nasıl bir okul ortamı oluşturmalıyız?: Okul mimarisinden minimal ortamlara kadar okul tasarımında nelere dikkat edilmeli? Çocuklarımız nasıl bir okul ve sınıf ortamında eğitim görmeli?
4) Bölgeler arası eğitim farklarını gidermek için ne tür önlemler alınmalı?
5) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları nasıl olmalı?: Hem lise hem de üniversiteye öğrenci yerleştirme usul ve yöntemleri konusunda öneriler neler? Sınavların eğitim hayatımızdaki rolü ve ağırlığı nasıl düzenlenmeli?
6) Eğitim sisteminde izleme, değerlendirme, ölçme, denetim, özdenetim mekanizmaları nasıl olmalı?: Eğitim sistemimiz nasıl denetlenmeli, özdenetim mekanizmaları nasıl kurgulanmalı?
7) Eğitim sistemimizde kültür, sanat ve spor etkinliklerine nasıl yer verilmeli?: Öğrenci ve öğretmenlerimiz için ders dışı aktiviteler, uğraş ve sosyal faaliyetler nasıl düzenlenmeli? Öğrencilerin yerel, ulusal veya uluslararası sanat, kültür ve sportif faaliyetlere ilgisini arttırmak için hangi çalışmalar yapılmalı?
Paylaş