Kadınları dinledikten sonra ürünlerimizi geliÅŸtiriyoruz
PaylaÅŸ
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
Dünyanın en önemli kozmetik markalarını bünyesinde toplayan P&G Beauty’nin Dünya Başkanı Virginia Drosos, tam 21 yıldır güzellik sektörünün içinde.
Drosos ile Türkiye ziyaretinde tanışma imkanı bulduk. Ve kozmetik dünyası hakkında merak ettiğimiz her şeyi kendisine sorduk.
Yaklaşık 20 yıldır güzellik sektörünün içinde biri olarak size sormak istiyorum; geçen yıllar içinde kadınların güzellik anlayışı ne yönde deÄŸiÅŸti?Â
- Öncelikle şunu söyleyeyim, bazı şeyler asla değişmez. Çünkü kadınlar hálá "en güzel" olmayı arzulamaya devam ediyorlar. Görünüşlerinin nasıl olduğuna değil, nasıl daha güzel olabileceklerine kafa yoruyorlar. Değişen şey ise yeni ve farklı fikirlerin ya da uygulamaların ortaya atılması. P&G kozmetik, tüketicilerin beklentilerini karşılamaya zaman harcıyor, yatırım yapıyor. Şirketin bu yönü de zamanla dramatik yönlerde gelişti. Onları dinleyerek, beklentilerini öğrenerek, ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünler geliştiriyoruz. Ürün içerikleri konusunda gelişmeleri an be an izliyoruz. Konunun uzmanlarıyla çalışıp, klinik olarak test ettikten sonra ürünleri piyasaya sunuyoruz.
P&G’nin diğer kozmetik markaları arasındaki yeri nedir?
- Şunu gururla söylemeliyim ki, Türkiye’deki bir numaralı şirketiz. Dünyaya baktığımızda da iki numaradayız. Tabii buna geçmişteki başarılarını da göz önüne alarak Türkiye’deki pazara yeni giren Head and Shoulders’ı eklemeliyiz. Parfümde de en iyiyiz diyebiliriz.
Siz galiba kadınlara nasıl güzel olunacağı da gösteriyorsunuz?
- Kadınlar güzel olmak istiyor, biz de onlara ihtiyaçları olan ürünleri sunuyoruz. Türkiye’de yüz nemlendirmesi yüzde 10 oranındaydı. Fakat kadınların yüzde 70’i kremi çok amaçlı kullanıyordu. Bir kremi hem eline, hem vücuduna, hem yüzüne uyguluyorlardı. Fakat bunlar yüz için ayrı, el için ayrı formüle edilmiş kremlerdi. Bu yüzden de örneğin el kremini yüzüne sürdüğünde yüzleri parlak görünüyordu.
Kadınlar vücudunun her bölgesine doğru ürünü kullanmalılar, değil mi?
- Tabii ki... Araştırmalarımız sonucu, Türk kadınlarının yüzleriyle ilgili en önemli ve ilk sıradaki sorunu ciltlerinin çok yağlı olması. Bu bence biraz da eğitimle alakalı çünkü doğru ürünü kullanmıyorlar. Olay bu konuda da yardımcı oluyor.
Moda ve güzellik arasındaki ilişki nedir? Birbirini nasıl etkiliyor?
- P&G olarak biz bu endüstrideki en seçkin, en iyi uzmanlarla çalıştık. Örneğin, Max Factor’un kreatif direktörü Path McGrathbizim için çalışıyor. Kendisi moda dünyasının bir numaralı makyözüdür. Milano, Paris ve New York moda haftalarında, makyaj konusundaki bütün trendleri belirleyen kişidir. Aynı zamanda Max Factor için renkleri de yaratan ve bulan kendisidir. Sonuç olarak en iyi uzmanlarla ortak çalışmalarımız, en iyi olmamızı sağlıyor. Saç bakım konusunda bir örnek verirsek, dünyanın en göze çarpan stilisti Frederic Fekkai, bizim kreatif danışmanımız. Fekkai de aramıza katıldı. Daha önce de Panthene’de birlikte çalışmıştık.
Dünya çapında bir marka olmanızın sırrı nedir?
- Pazar beklentilerini tüketicilere sorarak ve onları dinleyerek araştırmamız. Örneğin bizzat ben, bir ev kadınının evine gittim. Hayatı hakkında sorular sordum. Onun için nelerin önemli olduğunu, çocuklarını, annesini, kız kardeşini, özetle onun tüm hayatını anlamak istedim. Sonra ona ne tür güzellik ürünleri kullandığını sordum. Bütün dünyada bu şekilde çalışıyorum. Arjantin’de, Çin’de, Brezilya’da bile olsam, bütün tüketicilerimin evine kadar gidip, onları dinliyorum. Bizim hep yaptığımız bir şey bu: Tüketicilerimizin evine kadar gidip onları dinlemek... Bu bizim, dünya kadınları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri görmemizi sağlıyor. Skin Adapt’ten bahsetmek istiyorum. Bu, yağlı cilt sorunu olanlar için geliştirildi. Örneğin, bu ürünü ortaya çıkarışımızdaki sırrımız, yerel olarak araştırmamızdı. Bütün markalar bunu yapmaz. P&G’yi de eşsiz kılan budur. Biz her zaman tüketicinin görüşünü baz alırız. Trendler bizim için ikinci plandadır.
Doğru cevabı verin Olay krem kazanın
Olay Regenerist’in marka sözcüsü kim? Cevabınızı www.tekinacar.com.tr adresine gönderen ilk 25 kişi Olay Regenerist gündüz kremi kazanıyor.
- Birincisi, tüketicilerimizden ilham alıyoruz. Kadınların ne istediklerini dikkatle dinliyoruz, ihtiyaçlarını ve piyasayı araştırıyoruz. İkinci stratejimiz, yeni fikirler... Kendi kategorilerinde lider olacak yeni ürünler üretiyoruz. Bunlar öyle ürünler ki, kendi çeşitlerinin kriterlerini belirleyecek kaliteye sahipler. Bunun için laboratuvarlarda çalışan bilim adamlarına maddi anlamda ne gerekiyorsa veriyoruz ki, en iyi ürünü yaratabilsinler. Üçüncü stratejimiz, ürünlerimizin kadınların güzellik ürünleriyle ilgili beklentilerini en üst seviyeye çıkarması... Ürünlerimizin çok üst düzey yerlerde olmasından ziyade, yerel eczane ve marketlerde bulunmasına özen gösteriyoruz. Herkese ulaşmayı, ulaşılabilir olmayı hedefliyoruz. Dördüncü stratejimiz ise rekabet ettiğimiz diğer markaların ürünlerinin arasında en iyisi olmak. Türkiye bu konuda da en iyi örnek. Çünkü Türkiye’nin potansiyeli olan ama keşfedilmemiş bir pazarı var. Cilt bakımı önceleri durgun bir piyasaydı. Olay’in pazara girmesiyle, pazar yılda yüzde 20 oranında büyüdü.
Genç, pürüzsüz ve gergin
Olay Regenerist serisinin kendisine özgü amino-peptid kompleksi, cildi hücre hücre yeniliyor. Olay Regenerist serisi gündüz kremi, gece kremi, göz serumu, UV losyon ve serumdan oluşan 5 ürünlük ideal bir anti-aging kürü. İlk kullanımdan itibaren çizgi ve kırışıklıkları azaltıyor, cilt dokusunu düzeltiyor.
Kusursuz bir sırt için
Güçlü sırt kasları, düzgün ve doğru bir duruşun anahtarı olmasının yanı sıra uzun zamandır kronikleşen sırt ağrılarından da kurtulmanız
için birebirdir. İşte sizi şikayetlerinizden kurtaracak ve ideal bir duruşa sahip olmanızı sağlayacak birkaç sırt egzersizi...
RAHATLAMIÅž ENSE
Oturma pozisyonunda kollarınızı rahatça iki yanınıza bırakın, sırtınızın dik olmasına dikkat edin. Başınızı yavaşça sağa doğru eğin. Bu sırada sol omzunuz yumuşak bir şekilde aşağıyı göstersin. Burnunuz ise egzersizler sırasında her zaman karşıya bakmalı. Bu pozisyonda 10 saniye kalın, sonra hareketin yönünü değiştirin. Aynı hareketi 10 kez tekrarlayın. Not: Egzersiz sırasında her iki avuç içiniz de aşağıyı göstermeli. Bu, omuzların istem dışı kalkmasını engelleyecektir.
GERGÄ°N KOLLAR VE SIRT
Bir sandalyenin üzerine oturun ve omurganızı dik konuma getirin. Kolları ve göğüs kafesini öne doğru çıkarın. Şimdi dirseklerinizi kırın, iki yana çevirin ve yavaşça geri doğru ittirin. Bu sırada omuz başlarını arkada birbirine yaklaştırmaya çalışın ve avuç içleriniz aşağıyı göstersin. Şimdi yine baştaki pozisyona geri dönün. Aynı hareketi 20 kez tekrarlayın. Not: Egzersizler sırasında dirsekleriniz her zaman omuz hizasının altında olmalı.
Sırt üstü poziyonda bacakları dizden kırarak 45 derecelik bir açıya getirin. Dirseklerinizi vücudunuzun iki yanına yine 45 derecelik bir açıyla yerleştirin. Ayak parmaklarınız yukarıyı göstersin. Omuz başlarını göğüs kafesini gererek arkadan birbirine yaklaştırmaya ve yavaşça vücudunuzu yerden kaldırmaya çalışın. Bu pozisyonda 10 saniye bekleyin, sonra kendinizi yavaşça bırakın. Aynı hareketi 5 kez tekrarlayın. Not: Omuz başlarını aktif olarak birbirine yaklaştırmaya çalışın. Sırtınızın kalkma esnasında dik durmasına gayret edin.
GERGÄ°N SIRT VE BACAKLAR
Yüz üstü yere yatın, kollarınızı ve bacaklarınızı iyice gerin. Ayakları olabildiğince gerin, başparmaklar yukarıyı göstersin. Başınızın omurganızı uzattığınız yükseklikte olmasına dikkat edin. Gözleriniz ise yere baksın. Karnınızını içe doğru çekin. Şimdi yavaşça sağ kolunuzu ve sol bacağınızı hafifçe kaldırın. Bu pozisyonda 10 saniye kalın. Yeniden yere yatın. Taraf değiştirin. Aynı hareketi 10 kez tekrarlayın. Not: Kollar ve bacakları 10 cm’den daha yükseğe kaldırmayın. Vücudunuzu mümkün olduğunca germeye çalışın.