"Ozon Paris" ürünleri, Haziran ayından itibaren Tekin Acar Cosmetics standlarında satışa sunuluyor.
Türkiye’ye gelerek pazarı yakından incelemek isteyen Ozon markasının yaratıcısı ve Biyokimyageri Stephen Cange ile "Ozon Paris"in doğuşunu ve Tekin Acar Cosmetics ile Türkiye’ye gelişini konuştuk.
Ne kadar zamandır kozmetik dünyasının içindesiniz?- 21 yıldır kozmetik sektöründe Carita Orlane, Inter Cosmetiques Laboratories, Cosmo- Products Laboratories, C.T.R.C. J.F. Lazartigue ve Santeri Laboratories gibi birçok ünlü markanın laboratuarında çalıştım. 2001 yılında da Ozon Paris markasını oluşturmak için çalışmalara başladık. Dört senelik zorlu bir çalışmanın ardından piyasadaki diğer ürünlerden çok daha farklı yapıda sayılabilecek Ozon markası Eylül 2005’te doğmuş oldu.
Türkiye’de yeni olmasına rağmen dünya üzerinde birçok ülkede Ozon Paris ürünlerine rastlamak mümkün. Ozon markasını hangi ülkelerde bulabiliriz?
Fransa, Belçika, Portekiz, İspanya, İtalya, Letonya, Rusya -ki gerçekten Ozon’un Rusya’da çok iyi bir pazarı var- gibi birçok ülkedeki kozmetik pazarında büyük bir paya sahip. Haziran ayı itibariyle artık Türkiye’de satılacak.
Ozon Paris markası yaratılırken içeriği nasıl oluşturuldu?
Ozon markasının içeriğinin ana maddesi "Actitrionis". Bu madde hava-su kirliliği, UV ışınları, sigara ve egzoz dumanı gibi hayat şartlarına maruz kalan cildin doğal savunma mekanizmasını kuvvetlendirerek, kaybettiklerini geri kazanmasını sağlıyor. Ozon ürünlerini diğer markaların ürünlerinden farklı yapan bir diğer içerik de, markanın tamamen bitkisel maddelerden oluşuyor olması. Böylece cildin kaybettiklerinin kazandırılması tamamen doğal yollar sayesinde gerçekleşiyor.
Piyasadaki diğer ürünlere göre Ozon Paris markasının farkı nedir?
Şu an piyasada hayat koşullarına göre cildi yapılandıran tek marka. Günümüzde çevre kirliliği, dünyadaki en büyük problemlerden biri sayılıyor. Çevre kirliliği o kadar çabuk yayıldı ki, cildimiz maalesef kendini korumak için buna hazırlıklı değildi. Cildimizdeki hücrelerde kendini yenileme aşaması hayat koşullarından dolayı çok sağlıklı çalışamıyor. Ancak biz Ozon’u yaratırken kullandığımız içeriklerle cildi beslemeye, onarmaya ve cildin kaybettiklerini geri vermeye özen gösterdik. Serideki ürünlerin en önemli özelliği de hayat şartlarıyla paralel olarak ilerlemesi. Biz koşullar ciltten neyi eksiltiyorsa, onu tamamlamayı vaat ediyoruz.
Türk kadınları kozmetik dünyasıyla gerçekten yakından ilgililer. Özellikle yaşlanmayı önleyici "anti-age" ürünleri çok revaçta. Ozon Paris markasında bu ürünün piyasadaki yeri nedir?
- Ozon Paris çok başarılı nitelendirebileceğimiz bir anti-age ürün grubuna sahip. Bu yaşlanma karşıtı seri 3 etaptan oluşuyor. İlk etap 25-35 yaş grubuna hitap ediyor. Ciltte oluşacak olan çizgilerin oluşumunu önlemek ve cildi bu duruma hazırlamak için olan etap. İkinci etapta da 35-50 yaş grubundaki menopoz öncesi ve sonrasında cildi hazırlama ve kırışıklıkların önüne geçme aşaması yer alıyor. Son olarak konumlandırılan üçüncü etap ise 50 yaş sonrası deformasyonları toplamak adına çalışılan aşama oluyor.
Stephen Cange’dan güzellik tavsiyeleri
Cilt kendini 21 günde yeniler ve bu süreç içersinde cildi dış etkenlerden korumak gerekir.
Gerek çevre kirliliği, gerek duman gerekse nemsizlik cildin kötü gözükmesini ve kişinin o gün kendini güzel hissetmemesine neden olur.
Sağlık ve güzellik birbirine çok bağlı 2 faktör. Bu yüzden güzellik önce sağlıklı bir ciltten geçiyor.
Sağlıklı yaşama yeni bir yaklaşım
Citylife, farklı konsepti ve sunduğu sağlıklı yaşam ürünleri ile doğru beslenmeye, kişisel bakıma, fiziğine; sağlıklı yaşamaya özen gösterenlerin yeni mağazası. Nişantaşı City’s Alışveriş Merkezi, Etiler ve Çiftehavuzlar’daki zincir mağazalarıyla hizmet veriyor. Ayrıca binlerce ürünü tüketicilere farklı bir konseptte sunarak Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor. Mağazada; organik yiyecekler, enerjisi azaltılmış ve diyabetik gıdalar, besin destekleri, dermokozmetik ürünleri, aromaterapi ürünleri, kişisel bakım amaçlı elektrikli aletler ve diş macununa kadar çok farklı organik ürün var.
Citylife mağazalarında doğru beslenmeye yönelik destek hizmetleri de veriliyor. Görevli diyetisyenler tarafından ücretsiz olarak yapılan yağ-kas oranı; kan basıncı, vücuttaki oksijen oranı gibi ölçümler yapılıyor. Kilo kontrolünden, sporcu beslenmesine; hazım problemlerinden menopoz dönemine kadar birçok konuda özel beslenme önerileri veriliyor. Ayrıca estetisyenler de cilt bakımı konusunda yaptıkları ölçümlerle danışmanlık hizmeti veriyor.
ÜRÜN MARKET
GÖZ ÇEVRESİ HÜCRESEL BAKIM
Lancome’un Pasifik Okyanusu’nun derinliklerinde keşfettiği bir sır şimdilerde kadınların ciltlerine yeniden hayat veriyor. Extrait de Vie ilk defa patentli bitki özleri formülü -torbalanmaya karşı biotek şeker özleri, halkalanmaya karşı tatlı portakal özleri- ile birleştirilerek, göz çevresinde altı hedefli etkiyi yerine getiriyor. Fiyatı: 250 YTL
CİLDİN NEME İHTİYACI VAR
Cilde anında nüfuz eden, ekstra nem katan, susuz cildi anında rahatlatan nemlendirici Clinique’den, "Moisture Surge Extended Thirst Relief" her koşulda cildin nem seviyesinin mükemmel olmasını sağlıyor. Ciltte nem kaybına yol açabilecek, çevresel faktörler karşısında bile içerdiği protein ile koruyucu palto görevi görüyor.
Fiyatı: 88 YTL.
Yaz gelinlerine modern saç yorumları
Yaz geldi. Özellikle havuz ya da sahil kenarlarında yapılan nikáhlar ve kır düğünleri şimdilerde çok revaçta olan evlilik törenlerinin başında geliyor. Böyle olunca da gelin saçında tercihler sofistike modellerden çok romantik modeller olarak öne çıkıyor.
Birkaç yıl öncesinin uzun duvakları, klasik topuzları yerini daha modern ve doğal görünümlere bırakıyor. Aksesuvarlar ise duvakların yerini çoktan almış görünüyor. Saç tasarımcısı Şenol Zeytinoğlu, 2008 yazında gelin saçlarını gelinlik ve duvak modeli ile gelin adayının yüz şekline göre taradıklarını ve en çok tercih edilen modellerin daha çok romantik topuzlar uygulamaları olduğunu söylüyor, "Yüksek ve avangard toplamalar yine var. Bu tarz topuzlarda sünger kullanılarak istenilen yükseklik sağlanıyor."
Ancak yazın saç trendine paralel olarak at kuyrukları gelin saçlarında da oldukça popüler. Ayrıca açık, doğal, dalgalı, duvaklı modeller de çokça karşımıza çıkıyor.
Bu yaz gelin saçlarındaki mücevherler, özellikle de pırlantalı broşlar göz alıyor. Saç aksesuvarlarında taçlardan taraklara, çiçeklerden bantlara kadar birçok seçenek var. Canlı çiçekler, Swarovski taşlar, incili ya da çiçek motifli taçlar ve taraklar, taşlı bantlar, orkide formlu tokalar ve sıra dışı saç iğneleri bu yaz gelin saçlarını süslüyor. Duvaklara gelince; ya çok kısa, ya çok uzun, dantelli, payetli ya da İspanyol tarzı tül duvaklar yaz gelinlerinin en çok tercih ettiği modeller arasında. Ama Şenol Zeytinoğlu’na göre duvaksız gelinlere de çok sık rastlayacağız.