Çocuklara yönelik her gün yüzlerce ürün piyasaya çıkıyor.
Bu alanda gelişmeleri takip etmeye çalışan aileler, ne kadarının kendisi için yararlı olduğu konusunda tereddüt yaşıyor. İhtiyacı belirleyip ona göre hareket etmek en doğrusu.
Nehir için yaz mevsimi tembelliğin tavan yaptığı bir dönem olduğundan, tembelliği galiba bana da bulaşıyor. Masamda bir sürü kitap birikti. Aslında iyi de okuyorum ama yazma faaliyetim okuma faaliyetimin çok üzerinde olduğu için yığılma o tarafta yaşanıyor. Bu hafta sizinle çocuklar konusunda çıkan kitapları, ürünleri ve yapılan araştırma sonuçlarını paylaşmak istiyorum. Ama bir parantez açarak: Çocuklara yönelik piyasaya çıkan her ürünü takip etmeye çalışan aileler, ne kadarının kendisi için yararlı olduğu konusunda tereddüt yaşıyor. İhtiyacı belirleyip ona göre hareket etmek en doğrusu...
"Zamanımızın Küçük Prens’i" yorumu yapılan "Ağaçların Tepesinde Yükseklerde" adlı kitap Siren Yayınları’ndan çıktı. Sıra dışı bir çocuğun hayatını anlatan kitap, kaybettiği annesinin yasını tutarken elinde olmaksızın büyüyen bir çocuğun, Sebby’nin hikayesini konu alıyor. Uzun yıllar otistik çocuklarla çalışmış olan yazar Kiara Brinkman, romanında yaşamı, ölümü ve dünya işlerini algılamaya çabalayan sekiz yaşındaki Sebby’nin gözüyle olayları yorumluyor. Annelerini özleyen tüm çocuklar ve içindeki çocuğun sesini duymaya ihtiyaç duyanlar bu kitabı kaçırmasın.
Kendisi de 30 yaş üstü gebelik yaşayan Doktor Elif Ilgaz ve kadın-doğum uzmanı Doç. Dr. Arda Lembet’in yazdıkları "30’lu ve 40’lı Yaşlarda Gebelik" adlı kitap Epsilon Yayınları’ndan çıktı. Kitapta, özellikle ileri yaş gebeliği ve her gebe için riskli durumlar ile ilgili bilgi ve öneriler rahatça anlaşılabilecek bir dille sunuluyor. Eser, Türkiye’de bu konu üzerine hazırlanan ilk kitap olma özelliğini taşıyor.
Bu arada E-Bebek, Magic Park’ta anne adayları için yürüyüş dansından bebek ilkyardımına kadar birçok eğitim programını hizmete soktu. Ebeveynlere ve bebeklere SPA’dan bebek berberine, zeka akademisinden foto stüdyoya kadar birçok alanda hizmet veren Magic Park, şimdi de anne adaylarına hamileliğin 4. ayından 8. ayına kadar katılabilecekleri bir eğitim programı sunuyor. Yani E-Bebek hamileleri dans ettiriyor.
Japonya’dan çocuklara
Japonya kökenli Pigeon (İngilizce güvercin demek) annelere ve 0-3 yaş grubu bebeklere özel ürünleri ile Türkiye pazarına iddialı bir giriş yaptı. Markanın ürün gamında, biberon, emzik, ıslak mendil, göğüs pedi, likit temizleyicinin yanı sıra burun temizleyici, cımbız, biberon saklama çantası, pamuklu çubuk, diş fırçası, emniyetli tırnak makası ürünleri yer alıyor. Bu markanın geçmişinde ilginç bir hikaye var: 1957’de ultrason gibi cihazlar olmadığından, markanın kurucusu, insan ağız yapısına en uygun emziği üretebilmek için yeni doğum yapmış 250 kadından süt emmiş. 50 yıl önce deneme yoluyla başlayan araştırmalar, şimdi biberon ağızlarına ya da emziklerin ucuna mikro kamera koyma noktasıyla yapılıyor. Ama bu deneme bebeklerin ihtiyacına uygun ürünlerin ortaya çıkmasına neden olmuş. Markanın peristaltik emzikleri var. Bu emzikler, bir bebeğin dil hareketleri gibi düzenli dalgalanma hareketi yapıyor. Fiyatları ise piyasadaki ürünler seviyesinde.
"Gelecek için beslenme" sloganını annelere benimseten Milupa, bebeklerin uyku alışkanlıklarını gözlemlemek amacıyla bir anket düzenledi. 14 bine yakın annenin verdiği yanıtlara göre bizim bebişler karınları tokken uyanmıyor. Anneler bebeklerini gece uyku arasında beslediğini söylüyor. Bebeklerin uyanma sebepleri arasında açlık yüzde 68 oranla birinci sırada yer alıyor. Bu nedenle uykuda bebeklerini besleyen annelerin oranı yüzde 84... Gece uykusu sırasında annelerin yüzde 23’ü biberon mamasını, yüzde 6’sı anne sütünü tercih ediyor.
Çocukları dinliyorlar
Artık markalar yeni bir ürünü piyasaya çıkarırken tüketicinin tercihlerine kulak veriyor. Hele işin içinde çocuk varsa üretici daha dikkatli adım atıyor. İsmini, paketi ve en önemlisi lezzetini çocukların benimsemesi çok önemli. Bunun en son örneğini Ülker verdi. Coco Pops’un yeni ürününün adını çocuklar belirledi. Ülker’in, Coco Pops’un web sitesi üzerinden gerçekleştirdiği kampanyaya 250 bin çocuk katıldı. Yeni ürünün ismi için oy kullanan çocukların yüzde 80’i Çokotop ismini seçti.
Özellikle alerjik çocukları olan aileler evin temizliğiyle ilgili yeni çıkan ürünleri sıkı sıkıya takip ediyor. Dyson elektrikli süpürgeleri, gözle göremediğimiz tozları da topluyormuş.