Sivil trafik polisi ekipleri korsan otoparkçıya karşı

İÇİŞLERİ Bakanlığı valiliklere genelge göndermiş, taksiler dahil, otomobillerin arka koltuklarında oturanların da emniyet kemeri takma zorunluluğu olduğunu hatırlatarak, denetimlerin artırılmasını istemiş. İtiraf edelim, bizde çoğu sürücü, yoğun denetim sonucu kendi can güvenlikleri için değil, ceza vermemek için kemer takmaya alıştı.

Haberin Devamı

Denetimlerle diğer koltuklarda oturanlar da alışır. Sonra düşündüm, direksiyon başında cep telefonlarını elinden düşürmeyenler ne olacak?
Ve İzmir’de son günlerde sarı hafriyat kamyonlarının giderek arttığı geldi aklıma. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda sürekli görüyorum. Bu kamyonlar, İstanbul’da kabus haline geldi.


ÇÖZÜMLER İÇİN EFOR GEREK
Konuyla ilgili Trafik Denetleme Şube Müdürü Şamil Özsagulu’yla sohbet olanağı buldum. Özsagulu, “İzmir’in trafik sorununu çözmek ayrı bir konu. Çözüm için efor sarf etmek ayrı bir konu. Biz çözüm üretmek için rutinin dışına çıkmaya çalışıyoruz” diye açıkladı yöntemlerini.
Şamil Özsagulu’nun verdiği bilgileri notlar ve başlıklarla ileteceğim. Öncelikle korsan otoparklar, ön koltuktaki çocuklar ve Kordon’da geceleri uygunsuz park eden araçlarla ilgili çalışmalar farklı geldi bana. Bu arada denetimlerde Türkiye birinciliği ve ikinciliği var İzmir’in:

Haberin Devamı

Motosikletli sivil ekipler
* Türkiye’de ilk kez korsan otoparkçılarla yoğun mücadele var. Özellikle ihbarların yoğun olduğu Alsancak ve Tepecik Hastanesi civarında motosikletli sivil ekipler korsan otoparkçıları belirliyor. Bu otoparkçılara 110 işlem yapıldı.
Çocuklar zarar görmesin
* İl Emniyet Müdürümüzün talimatlarıyla denetimler sırasında araçlarda ön koltukta çocuk bulundurulmaması için adeta seferberlik halindeyiz. Bisikletli “Kırlangıç” ekiplerimiz özellikle emniyet kemeri denetimlerinde sürücüleri bu konuda uyarıyor, hazırlanan bilgilendirme materyallerini dağıtıyor. Özellikle olası kazalarda öndeki çocukların airbag açılınca hasar gördüğü vurgulanıyor.
* Birinci Kordon’da geceleri gelişigüzel, uygunsuz yerlere bırakılan araçlar için uygulama başlıyor. Önce bilgilendirme yapıldı. Bu araçlar kesinlikle geceleri çekilecek.
* 2016’nın 8 aylık döneminde tüm illerin trafik denetimlerini Emniyet Genel Müdürlüğü değerlendirmiş. Kent içindeki denetimlerine bakıldığında İzmir için şu sonuçlar çıkmış:
Denetimde birincilik
* 36 bin 304 yolcu taşıyan araç sürücüsü, 52 bin 407 motosiklet ve motorlu bisiklet sürücüsü denetlenmiş. Denetlenen araç ve sürücü sayısı açısından İzmir, diğer büyük kentleri geride bırakıp, Türkiye genelinde birinci sırada yer almış.
Kazalar azalıyor
* 8 aylık denetimler sonucu, ölümlü motosiklet kazaları ve bu kazalarda yaşamlarını yitirenlerin sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 58 azalmış. Aynı şekilde yaralamalı kaza ve yaralanan sayısının yüzde 2 azaldığı gözlenmiş.
Alkol ve kemerde ikinci
* Bu dönemde 136 bin 412 alkol, 208 bin 409 emniyet kemeri denetimi gerçekleşmiş. Bu denetimlerde de İzmir, ülke genelinde ikinci sırada yer almış. (Bu arada yılın 10 ayındaki denetimlerde emniyet kemeri kullanmayan 9 bin 862 sürücüye ceza uygulanmış.)
O kamyonlara gözaltı
* Yılın ilk 10 ayında 4 bin 311 ağır tonajlı araç ve sürücüsü denetlenmiş, 566 ceza işlemi uygulanmış. Hafriyat kamyonlarının arttığı doğrudur. İlgili makamlarla koordinasyon halindeyiz. Örneğin Mithatpaşa Lisesi önündeki sahil düzenlemesi ve tramvay çalışmaları nedeniyle bu kamyonların sayısındaki artış doğaldır. Çünkü yatırım vardır. Ama bu kamyonlar da denetim altında. Ayrıca ağır tonajlı araçların geceleri de kent içinde cadde ve sokaklarda sabaha kadar park etmelerine göz yumulmayacak.
Ceple muhabbete ceza
* Aracıyla seyir halindeki sürücünün cep telefonu ile konuşması, çevresindeki olaylara yeterince konsantre olmasını, aniden durması gerektiğinde reaksiyon mesafesini (Tehlikenin algılanması ile bu tehlikeden kaçınmak için ilk tepkinin verildiği an arasındaki zaman dilimi ve alınan mesafe) olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle yılın 10 ayında bu durumdaki 12 bin 454 sürücüye ceza uygulandı.
Kararlılıkla devam
Ve Trafik Denetleme Şube Müdürü Özsagulu, “Denetimlerimiz aynı kararlılıkla ve disiplinle sürdürülecek. Asıl hedefimiz trafik kazalarının, can ve mal kayıplarının en aza indirilmesi. Bunun için de tüm çabamızla çalışacağız” diye noktaladı.
Ne diyeyim, kolay gelsin...

Haberin Devamı

-----


FİRMALARLA SÜRÜCÜLERE UYARI
Sarı kabus görmeyelim

İZMİR’de ağır tonajlı araçların denetimini ilk ağızdan duymak tabii ki rahatlatıcı. Ben yine de sarı hafriyat kamyonlarını vurgulayayım dedim. Doğaldır, bunca inşaat, proje, yatırım falan varken bu kamyonlara da alışacağız. Bunları gördükçe İstanbul geliyor aklıma. Özellikle Kadıköy, Erenköy civarında, sözde kentsel dönüşüm inşaatları arttıkça, sarı kamyonlarla beton mikserleri, terör gibi. Bu araçlar inanılmaz kazalara neden oldu, yanılmıyorsam şimdiye kadar 6 kişi canından oldu.


‘ÖLDÜREN PRİME’ DİKKAT
Bu kamyon ve mikserleri birbirleriyle yarışta bile görebilirsiniz. (Hele mikserleri hiç sormayın. Hem betonu inşaatlara yetiştirmek için hız yapıyor. Hem de şoförler ne kadar çok sefer yaparsa o kadar prim alıyor. 7 Ekim’de Hürriyet’te ‘Öldüren prim’ başlığıyla manşete taşınmıştı bu dehşet.)
İzmir’de çok şükür şimdiye kadar bir olumsuzluk yaşanmadı. Ama bu hafriyat kamyonu ve mikser firmalarına da büyük görev düşüyor. Uygulama böyle ise prim yöntemi gözden geçirilmeli, hız ve dikkat konusunda sürücüler eğitilmeli, sürekli tembihlenmeli.
Herkese kazasız belasız iyi işler. Yolunuz açık olsun.

-----

Haberin Devamı

SÖZ
SİZİN

İZBAN’IN DİKKATİNE

Foça’ya gidiş gelişte
anlamsız güzergah

BEN Eski Foça’da ikamet eden, Emekli Orman Yüksek Mühendisi Orhan Uzun... Sık sık İZBAN’ı kullanarak Karşıyaka’ya gidip geliyorum. Fakat bu seyahatlerim oldukça işkenceli geçiyor ve anlamsız bir güzergah takip ediyoruz! Ediyoruz diyorum, çünkü size bahsedeceğim bu konu bütün Eski Foçalıları ilgilendiren bir konu...
TERS BİR SEYAHAT
Kısaca anlatmaya çalışacağım... Öncelikle Eski Foça’dan İZBAN aktarması için hareket eden bir servis otobüsüne biniyoruz. Fakat Aliağa tarafındaki Hatundere istasyonuna 6 kilometre kadar ters bir seyahat yapıyoruz... Sonra İZBAN’a biniyor ve İzmir tarafına gidiyoruz... Dönüşte ise İzmir’den Menemen’e İZBAN’a, oradan aktarma ile tekrar bir İZBAN’la Hatundere istasyonuna, oradan da servisle Foça’ya geliyoruz...
MANTIKLI ÇÖZÜM VAR
Dönüş seyahatindeki ikinci tren aktarmasının kalkacağı söyleniyor... Fakat yine ters taraf olan Hatundere istasyonunu kullanacağız... Oysa ki Foça’dan kalkan servis otobüsleri bizi Menemen istasyonuna bırakıp, oradan alsa çok daha mantıklı bir güzergah olacak, zaman kaybını ortadan kaldıracak... Bu konuyu Foça Belediyesi’ne ilettim. Sorunun Büyükşehir Belediyesi ile de ilgili olduğunu belirttiler... Fakat olumlu buldular. Foça halkı olarak ilgi bekliyoruz.
Orhan UZUN
---------------------------------------

BİR ALINTI
Seni seviyorum, imkansız mısın
(Güzelyalı sahili duvar yazısı)

Yazarın Tüm Yazıları