Paylaş
HANİ bazen kuralsızlıklar, yanlışlar, hatta suç sayılacak davranışlarla karşılaşır insan. İlgili yerlere başvurur. ‘Hemen bakıyoruz’, ‘Merak etmeyin ilgileniyoruz’, ‘Bizim işimiz değil, falanca yere başvurun’ gibi yanıtlar alır. Bazen gerçekten de o olumsuzluk giderilir. İnsan rahat nefes alır, ‘Hala bir şeyler düzgün gidiyor’ diye de rahatlar. Ama sonuç alamayınca, ya da sürekli oyalanınca hayal kırıklığı yaşar. Umutsuzluğa kapılır. İşte, size inatçı bir vatandaşın, olumsuzlukları çözme çabası...
******
İdare müdürümüz Murat Gökerti ile sizi daha önce burada tanıştırmıştım. Araçlarını yanlış yerlere bırakanlara takmıştı. Özellikle engelli rampalarının önüne bırakılanlar Gökerti’nin hedefi olmuştu. (Gerçi şimdi de öyle.) “Engellileri engellemeyelim” demiş, fotoğraflarla taşımıştık buraya. Sonra ne mi oldu? Bazı yerlerde önlemler alındı. Yani gelişigüzel araç bırakılması engellendi. Peki bu nasıl oldu? Söz birinci ağızda, Gökerti’de:
****
Şubat 2012’de günlük yürüyüşlere başladığımda, Alsancak güzergahında
araçların engelliler için ayrılan kaldırım rampalarında park ettiklerini gördüm. Bunları her gün fotoğraflayıp şikayet edeceğim birim aradım. O civarda gördüğüm trafik polisine, ‘Bu ihlalleri nereye bildirebilirim’ diye sorduğumda, ‘Trafik Denetleme’ye atabilirsin’ dedi.
*****
Dediği gibi ilgili birime gün, saat, tarih ve resimleriyle gönderdim, fakat geri dönüş olmadı. Aile dostum bir emniyet görevlisine bu ihlalleri engellemenin başka yolunu sorduğumda, ‘Hiç uğraşma BİMER (Başbakanlık Bilgi Merkezi) diye bir yer var. Direkt şikayetlerini kendi sitesinden ya da mail yoluyla gönderdiğinde bir ay içinde çözülüyor ve geri de dönülüyor’ cevabı aldım.
*****
Hemen kolları sıvadım. Bu kural tanımaz araçların fotoğraflarını BİMER’e attım. İhlale göz yuman kurumları da bildirdim. Sırasıyla BİMER ve İZELMAN geri dönerek bilgi verdiler. Israrla üç ay kadar belgeleyip BİMER’e yaptığım şikayetlerle bu araç ihlalleri yok denecek kadar azaldı.
Sadece bu konuyla ilgili değil, her türlü şikayetimde BİMER olarak sorunu çözdü ve bilgilendirildim. Halihazırda diğer şikayetlerimin sorgulamalarını yaptığımda hangi birimlerde olduğunu görebiliyorum.
*****
Sistem olarak şikayetinizi bildiriyorsunuz, BİMER ilgili ilin valisine, valilik de ilgili birime gönderiyor. Şikayetiniz resmiyete döküldüğü için olumlu ya da olumsuz geri dönüş alıyorsunuz. Bilinçli her vatandaş, her hatada, kuralsızlıkta, yetkililerden bir hareket olmayınca, BİMER aracılığıyla çözüm bulabilir. Ben inanıyorum ki, bu uygulama yaygınlaşırsa, kuralsızlık, suç, keyfilik büyük oranda azalacaktır.”
*****
BİMER’e telefonla, ‘ALO 150’den, internetten bimer@basbakanlik.gov.tr adresine elektronik postayla, kişisel olarak ve mektupla da kaymakamlıklar ve valiliklerdeki halkla ilişkiler bürolarına başvurularak ulaşılabiliyor.
Paylaş