Paylaş
Ankara’daki ulaşım sorunları, sosyal medyanın da gündeminde. Kent sakinleri, Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne (ABB) ve EGO Genel Müdürlüğü’ne şikâyet üstüne şikâyet gönderiyor. Vatandaş yazıyor, belediye yanıtlıyor. Süreç böyle döngüde devam ediyor...
***
Hacettepe
Twitter’da takipleştiğim Hacettepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Orçun Madran da kentteki ulaşım sorunlarını sosyal medyadan ABB’ye ileten isimlerden. Orçun Hoca, Hacettepe’deki öğrencilerin ulaşım sıkıntısını geçen hafta pazartesi günü ABB’ye sosyal medyadan şöyle iletmiş:
“Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü Eskişehir yolundaki metro durağına 4 km uzaklıkta. Metro durağı-kampüs arası ring seferleri özellikle öğrencilerimizi çok mağdur ediyor. Özellikle sabahları ve akşamları kuyruğun sonu gözükmüyor.”
ABB’den gelen yanıt: “550 hattı servislerinde aksama yaşanmadığı, ortalama 4 dakika aralıklara aynı anda 3-4 körüklü aracın hareket ettiği, 5. Bölge Müdürü dahil olmak üzere diğer EGO yetkililerinin ve okul yönetiminde görevli personellerin de orada bulunduğu ve yolcu mağduriyetinin yaşanmadığı bizzat görülmüştür. Gün boyu ortalama 20-25 bin öğrenci taşınmakta olup ders saatine yetişemeyen öğrenci bulunmamaktadır.”
***
Gelen bu cevap üzerine Orçun Hoca okul çıkışı, kendi aracının içinden bir video çekip durakta uzayan öğrenci kuyruğunu görüntülemiş. Ve ABB’ye, “Bu sadece duraklardan biri Beytepe’deki. Sıra uzayıp gidiyor. Bunun öncesinde bir durak daha yer almakta. Orada kaç kişi bekliyor bilemiyorum. Sizce 4 dk. bir otobüs geliyormuş gibi gözüküyor mu” diye sormuş. Yanıt gelmemiş.
***
Hacettepe’de durum bu iken acaba diğer üniversitelerde ulaşım konusu nasıl dedim işin peşine düştüm. Her üniversitenin sıkıntısı benzer. İşte iki örnek daha.
***
Çubuk
Emine Kaya, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’nin yer aldığı Çubuk’ta çektiği duraktaki kuyruk fotoğrafını, “Ankara Çubuk KYK yurtlarından merkeze gitmek isteyenler bu sıraya giriyorlar ve bu durum sadece hafta sonu olmuyor” diye EGO’ya iletmiş.
EGO’nun cevabı da “Okullara özel hat tahsisimiz bulunmamakta olup var olan hatlarımız, aktarmalı ulaşım olanağı ve öğrenci abonman tarifemiz ile öğrencilerimize destek olmaktayız. Ayrıca 12.09.2022 tarihinden itibaren tüm hatlarımızda kışlık tarife uygulanmaktadır. Tüm filomuzla sizlerin ulaşım sorunu yaşamamanız için özverili bir şekilde çalışmaya devam etmekteyiz. Yoğunluk olması halinde kurumumuzun olanakları dahilinde ilave servisler verilmektedir” şeklinde olmuş.
***
Akköprü
Sorunun bir diğer adresi de kent merkezinden Gölbaşı’ndaki kampüslere gitmeye çalışan öğrencilerin otobüse bindiği Akköprü metro istasyonunun önündeki durak. Kuyruğun ortasında duran Mehmet Selim Polat, baştan sona uzun kuyruğu görüntülemiş ve “Akköprü Metro İstasyonu, yorum yok” diyerek EGO’ya videoyu iletmiş.
EGO’dan gelen yanıt: “Araçlarımızın hareket saatleri ve servis sayıları gerek araç yolcu otomasyon sisteminden elde edilen yolcu kullanım raporlarının incelenmesine, gerekse hareket baş görevlilerimizce yapılan saha denetimlerine istinaden yoğunluk yaşandığı tespit edilen saat aralıklarına göre düzenlenmektedir. Rutin olarak yolcu yoğunluk raporları denetlenmekte olup tespit edilen aksaklıklar giderilmekte olup mevcut hatlar dışında talep edilen güzergâhlar, servis artışları için nüfus oranı ve yerleşmenin büyümesi ile birlikte gelen talepleri tek tek değerlendirerek gereği yapılmaktadır. 104-114 numaralı hat için servis artış çalışmaları başlatılmış en kısa sürede devreye girecektir.”
***
Bu örnekler, yaşanan sıkıntıların sadece bir bölümü. Sosyal medyada benzer şikâyet iletilerinin sayısı fazla. İletiler gösteriyor ki Ankara’da üniversite kampüslerine otobüsle gitmeye çalışan öğrencilerin sabah ilk dersleri de akşam son dersleri de otobüs kuyruğu...
İyi dersler arkadaşlar!
Allah hem zihin açıklığı versin hem de rahat ulaşım imkânı...
Paylaş