Paylaş
Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali’nin yılan hikayesine dönen Büyükşehir-BURULAŞ otobüs duraklarının yenilenmesi ile alakalı olan yayımlarımızı köşemde okumuştunuz.
Nihayetinde oturma bankları hariç, diğer hizmetlerin yine en uzman (!) denetçilerin onayları sonrasında hizmetlerimize sunulduğu bilgisini almıştım. ‘Bir inceleyeyim bakayım, neler olmuş bizim terminalde’ diyerekten düştüm yola...
Yaptığım incelemelerimde dikkatime takıldı! Yağmur suyu gideri borusu dahi demirden olan, yani onlarca ton ağırlığa sahip devasa sundurmalardan oluşturulmuş duraklar vardı karşımızda.
Ne göreyim! İnşaat mühendisliğinde HEB demiri olarak tanımlanan (Sundurmalara kolon vazifesi gören demir) malzemelerin büyük çoğunluğu altı kum ile beslenmiş olan kilitli taşların üzerine bırakılmış.
Oysa ki her bir kolon ayağının mühendislik hesap sonrasında oluşturulmuş olan çukura ve çukurun içine boşaltılacak C 30 tanımlı betona sabitlenmiş çelik dübel üzerine oturtulması gerekirken...
ÇADIR BİLE SABİTLENİYOR
Hani nerede? Bir çadır kuracağımız zaman dahi çadırı sabitlemek için çakacağımız kazıkların uzunluğunu ve çakılacak zeminin sertliğini onlarca kez hesaplayıp, çapraz yöntemle çakarken... Diyeceğim o ki, bu iş temelsiz bina yapmak gibi bir şey değil midir? Diyelim usta (!) yaptı, kontrol mühendisi de fark edemedi! Lakin kolon ayakların üzerindeki yuvalarda ‘Ey usta, buradaki yuvalara takacaksın sakın UNUTMA ha! dercesine oluşturulan çelik dübel yuvalarındaki OLMAYAN dübelleri de mi fark edemediniz uzman denetçiler! Bilmiyorum ama bu hizmetiniz sonrasında; boynuz yapacağım derken sizler... Sonrasında kulaktan olmayalım da bizler! Bu esnada da unutuyordum az kalsın! Caddenin ortasında makam koltuğu da yanında olmak üzere; taşların üzerine oturtulmuş tanımlı(!) Terminal Kamyonet Durağı’da hayırlı olsun Bursa’mıza!
HÜRRİYET BURSA YAZDI, SORUNLAR ÇÖZÜLDÜ
PROJE ÇOK MÜDÜR YOK
başlıklı yayımımız sonrasında bir inşaat firmasının artan sularını (Nilüfer İlçesi Akpınar Caddesi Rommer International Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon yanı) cadde üzerindeki BUSKİ’ye ait menhol kapağının kaldırılarak içine akıttığını ve çeşitli risklere sebep olduğunu yazmıştık. O kapağın BUSKİ tarafınca kapatıldığını gördüm. Teşekkür diyorum da… Bu kez de doğaya ziyanlı olan kirli ‘suyun yağmur suyu’ kanalına akıtılır olmasına şahit oldum. Çok üzüldüm. Müdür çok olunca; demek ki bu kadar oluyormuş! Nasıl olsa Dünya’nın bir yedeği var! Sorun değil!
Paylaş