Paylaş
BURÇİN Ünal Kurt. Markalaşma konusundaki uzmanlığıyla yıllardır birçok şirketin büyümesinde itici güç olan bir isim. Şimdi de bu güç ve deneyimi sevimli dostların sağlıklı beslenmesi için kullanan bir girişimci. Origami Pet Food’un kurucularından Burçin Ünal Kurt ile hem kariyer yolculuğunu hem yeni markasının doğuş öyküsünü hem de yarınlara dair planlarını konuştuk. İzmir doğumlu olan 37 yaşındaki Burçin Ünal Kurt, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme’yi bitirdikten sonra yüksek lisans için yurtdışına gittiğini söyleyerek, hikayenin devamını şöyle aktardı:
DOĞDUĞU TOPRAKLARA DÖNDÜ
“Uluslararası pazarlama üzerine Paris’te 2.5 yıl süren bir eğitim hayatımın ardından İstanbul’a döndüm ve profesyonel iş hayatı başladı. Burada uzun yıllar marka danışmanlığı odağında bir kariyer yolculuğum oldu. Hızlı tüketim ürünleri için yıllarca marka yaratımları ve geliştirmeleri içerisinde başarılı hikayelerde rol aldım. 2014’te evlendim. Benim gibi İzmirli olan eşim Eren Kurt ise o dönem Ankara’da yaşıyordu. İstanbul ve Ankara arasında bir mekik dokuma sürecimiz oldu. Ve bir süre sonra doğduğumuz topraklara dönme kararı aldık. Çünkü İstanbul ve iş temposunun hiç de bana göre olmadığını artık fark ettim.”
GIDADA YENİ BİR YOLCULUK
2015’te İzmir’e dönen Kurt ailesi, gıda alanında yeni bir girişimi hayata geçirir. Burçin Ünal Kurt ise bu süreçte bu girişimin markalaşma sürecine katkı koyar. Burçin Ünal Kurt, “Bu katkı sürecini de kendi ajansımızı kurarak yaptık. Casual Consultancy ile markalarımız için dünya trendlerinin takibi, tüketici istekleri, marka konumlandırmaları, rakip analizleri ve konsept geliştirme konusunda faaliyet göstermeye başladık. Bir markayla başlayan yolculuğumuz 10’lara ulaştı” diyerek, gıda ve ajans sürecinde geldikleri noktayı paylaştı.
EVİN MUTFAĞINDA BAŞLADI
Çocukluğundan itibaren hayvanlara karşı büyük bir sevgisi olan Burçin Ünal Kurt, eşi Eren Kurt’la birlikte 2017’de dört ayaklı bir dost edinme kararı aldıklarını belirterek, o dönemi şöyle anlattı:
“2019’da ise ofisimizin kapısına başka bir dört ayaklı dost geldi. Onu da sahiplendik. Ori ve Gami’nin hayatımıza girmesiyle birlikte birçok şey değişti. Bence, sizi kendinizden daha çok seven tek varlık köpekler. İyi bir dost. Dolayısıyla bu dostun ömrünü uzatmak için elinizden geleni yapmaya çalışıyorsunuz. Bunun birinci adımı da sağlıklı beslenme. Bu konuda araştırmalar yapmaya başladım ve dünyada trend olan fresh food (taze gıda) ile karşılaştık. Taze köpek mamasının, onların hayatını 32 aya kadar uzattığı ve kanser riskini azalttığını okudum. Avukat olan kız kardeşimin de desteğiyle bu konuya odaklandık. Yurtdışında bir köpek beslenme uzmanına ulaşıp bizim için reçete hazırlamasını istedik. Ve 5 reçeteyle yola çıktık. Ori ve Gami üzerinde denemelere yaptık. Evin mutfağında onlar için taze yemekler pişirip hazırladık. Çok güzel sonuçlar alınca, bunun daha fazla köpeğe ulaşması gerektiğini düşündük ve İzmir’de Origami Pet Food’u kurduk.”
AYLIK YEMEK PAKETİ
HAZIRLANIYOR
ÜRETİM yerlerinin misafirlerinin farklı yemek seçeneklerine kolayca ulaşabildiği ve aynı zamanda keyifli vakit geçirebildiği bir buluşma alanı olarak tasarlanan Atmosphere’de olduğunu söyleyen Burçin Ünal Kurt, “Şu an 5 reçetemiz var ve ürünlerimizi ona göre aşçımız hazırlıyor. Mutfağımız insanlar için yemek yapılan mutfaklardan hiçbir farkı yok. Yemekler insan gıdası kalitesinde pişiriliyor. Pişen köpek yemeklerini vakumlayıp donduruyoruz. Koruyucu ve katkı maddesi kesinlikle yok. Şu an 25 abonemiz var. Ve onlara aylık ya da 15 günlük ihtiyaçlarına göre seçenekler sunuyoruz. Köpeklerimize günlük tüketecekleri kadar yemeği hazırlıyoruz. 12 ay dayanabilir ama biz 3 aylık raf ömrü veriyoruz. Çünkü sevimli dostlarımız bizim için çok önemli. Şu an İstanbul’un yanı sıra ağırlıklı Ege Bölgesi’ne ürün gönderebiliyoruz. Soğuk zincirin bozulmaması adına bunu yapıyoruz. Sonuç olarak insanların yiyebileceği kadar güvenli ve lezzetli, köpekler için ise besleyicilik açısından eksiksiz ve dengeli taze mama ya da yemek üretiyoruz” diyerek, Origami Pet Food’un işleyişini aktardı.
HEM YENİ REÇETE
HEM DE YURTDIŞI
“HAZIRLADIĞIMIZ taze mamalarla ne kadar çok köpeğe dokunursak o kadar önemli” diyen Burçin Ünal Kurt, gelecekle ilgili planlarını ise şöyle anlattı: “En önemli hedefimiz taze gıdayı birçok sevimli dostumuzla buluşturmak. Şu an 5 reçetemiz var. Bunu daha da artırmak istiyoruz. Tahılsız, glutensiz ve vegan olmak üzere çeşitli reçeteler üzerinde de çalışıyoruz. Sevimli dostlar artık insanlaştı. Bazen onları mutlu etmek adına cupcake ya da pizza veriyoruz. Şimdi biz de bir pizzacı olarak köpekler için özel pizza menüsü geliştiriyoruz. Bu tatları da deneyimlesinler istiyoruz. Hasta dostlarımız için de özel reçetelerimiz olacak. Birlikte yola çıktığım kız kardeşim Burçak Ünal şu an yurtdışında yaşıyor. Bu oluşumu onunla yurtdışına da taşımak istiyoruz. Hedef pazar ise ilk etapta Avrupa olacak.”
KISA
* Kurt ailesi 2015’ten bu yana gıda alanında birçok markaya hayata geçirdi. Bunlardan biri de Atmosphere... Burçin Ünal Kurt, burada bir ilke imza attıklarını paylaşarak, “Türkiye’nin ilk köpek restoranını da Atmosphere’de hayata geçirdik. Köpeğiyle bize gelen misafirlerimiz oluyor. Köpekler için de menü hazırladık. Böylece sıcak sıcak yemeklerini yeme imkanı sunduk. Bu alanda dünyada ilk beşteyiz” diyor.
* Bugüne kadar hem profesyonel olarak hem de eşinin hayata geçirdiği markaların büyümesine katkı sağlayan Burçin Ünal Kurt, artık kendi markası için de emek veriyor. Kurt, “Eşim Eren de bu noktada beni çok destekledi. Ama girişimcilik tutku işi. Ben, bugüne kadar tutkumu bulamadım galiba. Ama şimdi hayvanlara olan sevgimi bu şekilde bir girişime dönüştürdüm” diyor.
Paylaş