Paylaş
Üniversiteye kadar da babasının ‘senin görevin okumak, çalışmak değil’ sözüne uyar. Mehmet Geren, turizm okuduğu İzmir’de iş hayatına ilk adımını atar. Geren, uzun yıllar özel sektör deneyiminin ardından bir dondurma markasının bayiliğini alarak ticaret sayfasını açar. Bir süre sonra da 1994’te kurulan Waffle’cı Akın ile tanışır. Bayilikle başlayan süreç, 2014’te ortaklığa dönüşür. 2016’da ise markayı satın alarak büyüme başlar. Waffle’cı Akın’ı kısa sürede 25 mağazaya çıkaran Geren, şimdi de hem yurt içinde hem de yurt dışında farklı konseptlerde mağaza açmaya hazırlanıyor.
MEHMET Geren... Yeri gelmiş evini, arabasını satıp, borç alarak işini geliştirip ve büyüten bir girişimci. Zamanında tüm karşı çıkmalara rağmen büyük bir markanın tabelasını indirerek inandığı Waffle’cı Akın ile yeni bir yola çıkan Mehmet Geren ile hem girişimcilik serüvenini hem de geleceğe dair hedeflerini konuştuk. 1970 doğumlu Mehmet Geren, Çanakkale Biga’da mahalle bekçisi bir babanın 4 çocuğundan biridir. Çocukluk yıllarında çevresindeki arkadaşlarının bir şeyler satarak para kazanması Mehmet Geren’de de benzer bir refleks uyandırır. Geren, hikayenin devamını şöyle aktardı:
İŞTEN ÇIKARMAZLAR DİYE DÜŞÜNDÜ AMA...
“Çevremdeki birçok arkadaşım gibi ‘ben neden simit satmıyorum’ diye düşündüm. Bir süre sonra da bir girişimde bulundum. Simit sattım ve iyi de para kazandım. Tabii, bu babamın kulağına hemen gitti. Bir daha bu tarz bir şey yapmamam konusunda beni tembihledi. Babam, ‘senin görevin okumak’ diyordu. Böylece ilk girişimcilik deneyimimde baba engeliyle karşılaştım. Liseyi bitirene kadar da bir daha buna cesaret edemedim. Lisenin ardından Dokuz Eylül Üniversitesi Turizm Bölümü’nü kazandım. Biga’dan İzmir’e geldim. 1’inci sınıfta da hemen bir otelde staj imkanı doğdu. Bu süreçte başka bir kurumdan iş teklifi aldım. ‘Stajını yakarız’ tehditlerine kulak asmadım ve bu iş teklifini kabul ettim. Çalışkanlığım ulusal bir seyahat acentasının da dikkatini çekti. 11 yıl da burada çalıştım. Şefliğe kadar yükseldim. 2001’deki ekonomik kriz döneminde benim için önemli olan iki personelimin işine son verildi. ‘O zaman beni de çıkarın’ dedim. Çıkarmazlar diye düşünüyordum, ama beni de çıkardılar.”
ULUSAL MARKANIN TABELASINI İNDİRDİ
2 yıl işsiz gezen Geren, 2003’te arabasını satar ve bir arkadaşından borç alır. Ulusal bir dondurma markasının bayiliğini alarak ticarete adım atar. İki yılda şube sayısını ikiye çıkaran Geren, şöyle devam etti:
“Mekanlarımızda waffle yapmaya çalışıyorduk, ama sonuç alamıyorduk. Bu süreçte Waffle’cı Akın’ın kurucusu Ahmet Akın Uysal ile tanıştım. 1994’te İstanbul’da kurulan ve 2003’te İzmir’e gelen Waffle’cı Akın, o dönem Buca’da 7 metrekarelik bir dükkanda faaliyet gösteriyordu. Tanışıklıkla birlikte o dönemki ismiyle İstanbullu Waffle’cı Akın’ı 2007’de Buca’dan Bornova’ya taşıdık. Ama işler pekiyi gitmedi. Akın Uysal, ‘Hürriyet’in En İyi 10 Wafflecısı’ listesine girmeyi hedefliyordu. Ve o yıl bu hedefine ulaştı. Bu haberle işler açıldı. Ben o dönem sadece bayisiydim. Ve tüm tepkilere rağmen ulusal markayı indirerek Waffle’cı Akın tabelası astım. 4 şubeye ulaştım. 2014’te ise şirkete ortak oldum. O zaman 16 şubeydik. Ben daha da büyüme taraftarıydım. Ama Akın Uysal’ın gelenekselci bir yapısı vardı. 2016’da emeklilik kararı alınca şirketi ben aldım. Ve büyüme dönemi başladı. Kısa sürede şube sayısını 25’e çıkardık.”
ANAYASA YOK
İYİ NİYET VAR
ŞU an Waffle’cı Akın iki ortaklı bir yapıyla yoluna devam ediyor. Mehmet Geren, markanın yüzde 85’ine sahip. Yüzde 15’lik kısım ise Alsancak şubesinin de başında olan Mustafa Ercan Çetin’e ait. Mehmet Geren, “Geçmişte amatörce süren ortaklık durumu vardı. Şimdi ise daha kurumsalız. Şirket anayasamız yok, ama burada da iyi niyet prensibiyle devam eden bir yapı var. Ahmet Akın Uysal ise onursal başkanımız gibi” diyor.
SIRADA DOĞDUĞU TOPRAKLAR VAR
“2016’dan sonra büyüme kararı aldık” diyen Mehmet Geren, geçmişte sadece waffle yapmaya çalışan ve çay servisi dahi olmayan bir yapının varlığına dikkat çekerek, “2016’da değişim başlattık. Şu an 10 şehirde varız. Bu yıl yenileri de eklenecek. 6 franchise daha vereceğiz. Şu an 25 mağazanın sadece MaviBahçe AVM’de yer alanı bize ait. Diğerleri franchise. Yurt içi yapılanmanın yanı sıra yurt dışında da büyüme kararımız var. Bunun ilk adımını da Bosna Hersek’te attık. Şimdi Suudi Arabistan’da master franchise görüşmelerimiz sürüyor. Orada da 5 yılda 25 mağaza planlıyoruz. Gündemde Avrupa ülkeleri de yer alıyor. Özellikle Türk girişimcilerden talep alıyoruz. Bir hedefimizde markanın doğduğu topraklar olan İstanbul’da mağazalaşmak” diyerek planlarını aktardı.
MAĞAZADAN FAYTON
WAFFLE’CI Akın’da şu aralar yeni bir konseptin hazırlığı var. Mehmet Geren ile arkadaşlıkları üniversite yıllarına dayanan ve bugüne kadar birçok farklı sektörde önemli görevlerde bulunan Timuçin Ümit, bu yeni süreci şöyle aktardı: “Yıllar sonra üniversite okuduğum kente geri döndüm ve Waffle’cı Akın’ın franchise yapılanmasını üstlendim. Şimdi mağazayı faytona yükledik. 10 metrekarelik bir alan içerisinde herkesin iş sahibi olacağı bir yapı oluşturduk. Faytonlarımızı da Akhisar’da Güneş Fayton’a yaptırıyoruz. Butik mağazacılık konsepti olacak. 100 bin liraya iş kurma imkanı sunacağız. Hedefimiz 2017’de bu konseptte 10 bayilik vermek.”
MİRAS KALMADI EV-ARABA SATTI
ZOR dönemleri artık atlattıklarını söyleyen Mehmet Geren, “Waffle artık Türk damak tadına uygun bir hale geldi. Eğer Avrupa tarzı yapsaydık Türkiye’de bunu kimse tüketmezdi. Miras kalmadı, ev-araba sattık işimizi büyüttük. Waffle’cı Akın’ın yanı sıra 7 tescilli markamız var. Bunlarla ilgili de planlarımız var. Biri de Waffle Akademi. Üretim, eğitim ve satışın bir arada olacağı bir yapıyı ilk yarıda hayata geçirmek istiyoruz. İnce eleyip, sık dokuyarak yolumuza devam etmek istiyoruz” diyerek büyüme stratejilerini paylaştı.
STANDART İÇİN TEK NOKTA
LEZZET standardını korumak adına üretimin tek noktada yapıldığını anlatan Mehmet Geren, “İzmir Atakent’te bir yerimiz var. Bizim için çözüm ortaklarımız tarafından üretilen ürünler buradan her gün İzmir’deki şubelere gidiyor. Şehir dışına ise kargoyla ürün gönderiyoruz. Hamurumuz ise şubelerde reçeteye uygun yapılıyor. Standardı korumak adına sürekli eğitimlerimiz oluyor. Denetimi sağlamak adına gizli müşteri sistemine kadar her şey var” diyor.
KISA KISA
* Mehmet Geren, müşteri kitlelerinin 15 ile 25 yaş aralığı olduğunu, ama son dönemde bunun daha da yukarı çıkmaya başladığını söylüyor.
* “Biz wafflecıyız, ama kafe konseptiyle büyüyoruz” diyen Mehmet Geren, yaklaşık 120 kişinin çalıştığı Waflle’cı Akın’da günde 6 bine yakın waffleın tüketildiğini paylaştı.
* Mehmet Geren, Tüm Tüketicileri Koruma Derneği tarafından ‘Yılın Markaları’ dalında 2015’te hiç şikayet almadıkları için ‘Tüm Tüketicilere Tavsiye Ediyoruz’ logosunu aldıklarını, ayrıca ‘Altın Marka’ ödülünün de sahibi olduklarını paylaştı.
Paylaş