İnşaata dijital pazarlama devri

Konut üretimindeki canlılığın satış performanslarına aynı oranda yansımadığını tespit eden Ali Özlük, çözüm olarak dijital pazarlamaya yöneldi.

Haberin Devamı

SON yıllarda gayrimenkul sektöründe yaşanan hareketlilik pazarlamanın önemini artırdı. İletişim çağına ayak uyduran girişimci Ali Özlük de dijital pazarlama alanındaki gelişmeleri görerek www.emlakproje.com sitesini kurdu. Dijital pazarlamaya yeni bir boyut getiren ve birçok ilki hayata geçiren site tüm projeleri tek bir adreste topluyor, birbiriyle karşılaştırma imkanı sunuyor. Türkçe’nin yanı sıra Arapça, İngilizce ve Rusça yayın yapan site uluslararası piyasalardaki müşterilere de ulaşma imkanı sağlıyor.
Konut ve ofis projelerinin hızla arttığına dikkat çeken emlakproje.com’un genel müdürü Özlük, satış performansının ise aynı hıza yetişemediğini söyleyerek, “Bu nedenle önemli bir konut stoku birikti. Firmalar bu stoku eritme amacıyla kuvvetli pazarlama faaliyetleri yapıyor. Ancak konvansiyonel reklam araçları artık mevcut stokun halka duyurulmasında hem yetersiz kalıyor hem de yüksek maliyetleri nedeniyle süreklilik arz edemiyor. Bu alandaki boşluğu görerek dijital pazarlama alanında faaliyet gösterecek ‘emlakproje.com’u oluşturduk. Sitemiz dijital alanda oldukça farklı yapısıyla alternatif bir mecra olarak öne çıktı. Şu anda gayet iyi sonuçlar alıyoruz” dedi.
Konut arayanların yeni referans noktası olma hedefiyle yola çıktıklarını anlatan Ali Özlük, sitenin birçok ilki bünyesinde barındırdığını kaydetti. Bünyelerinde banner reklamı bulundurmadıklarını ifade eden Özlük, sadece satışı ya da inşaatı devam eden projeleri tüm detaylarıyla tanıtan ilk uluslararası dikey web sitesi olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

Yabancılarla buluşturuyor
Ali Özlük sözlerine şöyle devam etti: “Türkçe’nin yanı sıra tüm içeriği İngilizce, Rusça ve Arapça’ya da çevrilen realtyproject.com sayesinde yabancı müşterilere ulaşabiliyoruz. Türk gayrimenkul projelerini Mütekabiliyet Yasası’yla oluşan yabancı müşteri potansiyeliyle buluşturuyoruz. Türkiye’de düşük sezon olarak bilinen yaz aylarında dahi yabancı müşterilerin ilgisini canlı tutarak gayrimenkul sektörüne katkı yapmayı hedefliyoruz. emlakproje.com’a giren kullanıcılar aynı anda birçok projeyi karşılaştırma imkanı bulabiliyor. Projelerin 10 kilometre yarıçapında yer alan bütün hastane, eczane, kreş, okul ve metro istasyonlarını güncel olarak harita üzerinden görebilme imkanı var. Projelerin kendi web sitelerinde bile bulunmayan bu hizmetin yanında yine Türkiye’de ilk defa bir web sitesinde çeşitli referans noktalarından çekilmiş video ile projelere ulaşım için yol tarifleri yapılıyor.”

Haberin Devamı

Bizi sizi arayalım
Gayrimenkulle ilgili tüm genel soruların da ücretsiz olarak cevaplandığı ‘sorun cevaplayalım’ bölümünün bulunduğunu belirten Özlük, site aracılığıyla sadece tek bir tuşla, ilgilenilen projeyle bağlantı kurabildiğini dile getirerek, “Bu yenilik de Türkiye’de bir ilk. İlgilenilen projeye girildiğinde, ‘Biz Sizi Arayalım’ bölümünü tıklayanlar, projenin satış sorumlusu tarafından en kısa zamanda aranıyor” diye konuştu.

İnşaata dijital pazarlama devri


GENÇLER TALEBİ ARTIRIYOR

Gayrimenkul sektöründe yaşanan hareketlilikle ilgili de bilgi veren Ali Özlük, son 10 yıllık dönemde sağlam bankacılık sektörü, mali disiplin ve ekonomik yeniliklerin inşaatı hızlandırdığına dikkat çekti. Özlük, şöyle devam etti: “Bunun yanında önemli faktörlerden biri de şehirlerdeki nüfus artışı. Bugün İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana gibi büyük iller dışında, 14 şehrin nüfusu 1 milyonu aştı. Nüfus artışının yanında göç de alan bu şehirlerde alt ve orta segment konut arzında sürekli açık oluşuyor. Aile yapısında görülen demografik değişimler de konut talebi yaratan önemli nedenlerden biri. Hane halkı sayısı giderek küçülüyor,
çekirdek ailelerin sayısı ise çoğalıyor. Artan eğitim düzeyi ve bireyselleşme sebebiyle özellikle şehirlerde yaşayan gençler ailenin yanından ayrılarak ciddi konut talebi yaratıyor. 1+1 konutlara olan talep artışının ana nedeni bu.”


 

Yazarın Tüm Yazıları