Her şey yeşil bavulla başladı

Okuldan kalan zamanında bakkalda da çalışır, pizzacıda da...

Haberin Devamı

 

Bir an önce ticarete atılmak iste de ailesini aşamaz ve okulla iş hayatını birlikte yürütür. Ama üçüncü sınıfta çalışma isteği ağır basar ve üniversiteyi bırakır. Sezer Topçuoğlu, İstanbul’da barmenlik yaparak kariyerine devam eder. Topçuoğlu’nun ufkunu ise çorap ve boxer satan bir seyyar satıcı açar. Yoğun tempoyla iş yapan restoran ve bar çalışanlarının bu ürünlere olan talebini fark eder. Topçuoğlu, çorap-boxer işini İzmir’e taşır. İstanbul’dan aldığı çorap ve boxerları bavula koyarak Alaçatı’da satar. Belli bir sermaye edinen Sezer Topçuoğlu, Socks Army ismiyle markalaşma yoluna gider. Bugün e-ticaret kanalıyla tüketiciyle buluşan Sezer Topçuoğlu, bir yandan özel tasarım çorapların yanına yeni ürünler eklemek için çalışıyor diğer yandan ise global oyuncu olmak için uğraş veriyor.

Haberin Devamı

Her şey yeşil bavulla başladı

 

SEZER Topçuoğlu... Küçük yaşta ticarete olan merakının peşinden giden bir girişimci. Karşısına çıkan fırsatları iyi değerlendirerek girişime dönüştüren bir iş insanı. Socks Army markasının yaratıcısı Sezer Topçuoğlu ile girişimcilik serüveninin dünü, bugünü ve yarınını konuştuk. 1993 İstanbul doğumlu olan Sezer Topçuoğlu, babasının İstanbul’da market işlettiğini, tavuk çiftliği açma hedefiyle de İzmir’e taşındıklarını belirterek, şöyle devam etti:

İLK PARA TAKI VE OYUNCAKTAN
“Dört yaşımda İzmir’le tanıştım. Babamın tavuk çiftliği planı istediği gibi gitmedi. O süreçte bir takım sıkıntılar yaşandı. Maddi kayıplar oldu. Babam, o defteri kapattı ve tekrar bildiği işine döndü. Babamın da etkisiyle bende de ticarete karşı bir ilgi vardı. İlk adımı ise ablamın boncuklardan yaptığı takı ile benim oyuncaklarımı evin önünde satarak yaptım. Okuldan kalan zamanlarımda eniştemin bakkalında çalıştım. Bakkaldan sonra da bir tanıdığımızın pizzacısında komilik yaptım. Farklı bir deneyim kazandım. Lise boyunca bu çalışma farklı mekanlarda devam etti. İlk yıl üniversiteyi kazanamayınca da tam zamanlı çalışma sürecim başladı. Bir yandan da sınava hazırladım.”

Haberin Devamı

Her şey yeşil bavulla başladı

İLHAM KAYNAĞI ESNAF OLDU
Sezer Topçuoğlu, aslında bir an önce ticarete atılmak istese de ailesinden onay çıkmaz. Üniversite için Eskişehir’in yolunu tutan Sezer Topçuoğlu, Anadolu Üniversitesi İktisat Bölümü’nde okurken de boş durmaz. Topçuoğlu, “Gündüz derslerden sonra kalan süreçte barmenlik yapıyordum. Üç yıl barmenlik yaptım. Daha fazla sorumluluk almak ve işletmeyi öğrenmek adına şefliğe geçtim. İş geliştirme anlamında bana çok katkısı oldu. Doğru ya da yanlış, ama ticarete atılmak istiyordum. Bunu hemen hayata geçirmek adına da 3’üncü sınıfta üniversiteyi bırakma kararı aldım. Bu kez son paramla 2014’te İstanbul’un yolunu tuttum. Ailemin desteği olmayınca, birikim yapmak ve ayakta kalmak adına barmenliğe devam ettim. Bir yandan yoğun bir tempoyla çalışırken, diğer taraftan da sürekli ‘ne yapabilirim’ sorusuna yanıt arıyordum. Bu süreçte de barmenlik yaptığım mekana, çorap ve boxer satan bir seyyar satıcı geliyordu. Orada çalışan personel peynir-ekmek gibi çorap ve boxer alıyordu. Çünkü, tempo yoğun olduğu için kullan-at durumu nedeniyle büyük bir talep vardı” diyerek, bu yapılan işi çok mantıklı bulduğunu paylaştı.

Haberin Devamı

Her şey yeşil bavulla başladı

İLK MAAŞINI ÇORABA YATIRDI
İstanbul’da artık ne iş yapacağına karar veren Sezer Topçuoğlu, iki yıllık İstanbul macerasının ardından İzmir’e ailesinin yanına döner. Topçuolğu. o dönemi şöyle özetledi:
“Alaçatı’da bir mekanda barmenlik yapmaya devam ettim, ama bu kez İstanbul’daki o seyyar satıcının işini İzmir’de yapma kararı aldım. İlk maaşımla İstanbul’dan çorap ve boxer getirttim. İki haftada ürünler bitti. Sonra yeşil bavuluma doldurduğum ürünleri dükkan dükkan gezip sattım. İki işi bir arada yürüttüm. Zamanla barmenlikten sıyrılıp, odağımı buraya kaydırdım. Sezonda kazandığım parayla bir arkadaşımla 2016-17’de sosyal medyada hesap açıp renkli çorap satışına başladık. Daha sonra o arkadaşımla yolları ayırıp, yola tek başıma devam etme kararı aldım. Babamın pasif durumda olan şahıs şirketi Hikmet Topçuoğlu vardı. Ona tekstili de ekleyerek şirketleşme yoluna gittim. Bir çorapçı olmaktansa bir tarza hitap etme hedefiyle Socks Army, markası doğdu.”

Haberin Devamı

 
PANDEMİYLE SATIŞLAR PATLADI

RENKLİ çorap sektörünün hızla büyüdüğüne dikkat çeken Sezer Topçuoğlu, tüketiciye daha hızlı ulaşmak adına 2019 Ekim’de internet sitesini kurduğunu belirterek, “E-ticarete ağırlık verdiğim süreçte de pandemi patladı. Ve satışta patlama yaşadık. Eskiden odamdan yapıyordum her şeyi, şimdi home-ofice mantığıyla yeni bir yapılanmaya gittim. Bugün bir iş arkadaşımla birlikte renkli çorap ve boxer satışı yapıyorum. Yaz sezonunda da ara ara bavuluma babet çorap ve boxer doldurup satışa gidiyorum. Üretim ayağımız ise hem fason, hem de çözüm ortağı olduğumuz bir yapıyla ilerliyor” diyor.

Her şey yeşil bavulla başladı


GÖZÜ YURTDIŞINDA

ÇORAP üretimi konusunda Türkiye’nin dünyada ilk sıralarda yer aldığına dikkat çeken Sezer Topçuoğlu, şöyle devam etti: “Biz üretiyoruz, ama dünyaya pazarlamasını yabancılar yapıyor. Ben de yola bu mantıkla çıktım. Bu alanda yerli bir markanın da olabileceğini göstermek istedim. Global bir oyuncu olma hedefi koydum kendime. Burada da odağım Amazon. O nedenle kendi internet sitemizin ardından da Türkiye’deki önemli e-ticaret sitelerinde de yerimizi aldık. İki yıl içinde bu hedefimizi hayata geçireceğiz. Bir diğer hedefimiz ise ürün çeşitliliğini artırmak. Şimdi tişört koleksiyonumuz bitmek üzere. Kış dönemi için berelerimiz geliyor. Mayo ve şort ise diğer ürünlerimiz olacak.”

KISA KISA

Haberin Devamı

* Çoraplara katma değer katmak adına babasıyla ahşap kutular yaptıklarını ve bu şekilde tüketicinin beğenisine sunduklarını dile getiren Sezer Topçuoğlu, “Aylık 2 bin çift çorap satışımız var. Hedef kitlemiz ise 15-30 yaş aralığı ve kadınlar. Hem genç hem de çocuklara hitap ediyoruz” diyor.

Yazarın Tüm Yazıları