Paylaş
İlkokul dörtte dedesinin de yönlendirmesiyle pazarda yumurta satmaya başlar. Keskin Keskinoğlu, bir süre sonra ise pikapla bakkallara yumurta dağıtır. Bir yandan eğitimine devam eden Keskinoğlu, öte tarafta da aile şirketinde görev alır. Pazarlama Grup Başkanlığı’na kadar yükselir. 2016’da ailenin aldığı karar doğrultusunda şirket yönetim kurulu üyeliğinden ayrılan Keskin Keskinoğlu, kendi hikayesini yazmak için kolları sıvar... Dünya Food’u kuran Keskinoğlu, ‘en iyi iş, bildiğin iş’ mantığıyla kanatlı sektöründe hindiye yönelir. byKeskin markasıyla pazara iddialı giriş yapan Keskinoğlu, sektörün önemli bir aktörü olma hedefiyle yoluna devam ediyor. Rota ise yurtdışı...
KESKİN Keskinoğlu... 10 yaşında dedesinden aldığı ticari dersle adımlarını atarak başarıya odaklanmış bir isim. Yıllarca aile şirketinin büyümesi için sarf ettiği emeği şimdi de kendi markası adına gerçekleştiren genç bir girişimci. Kanatlı sektörünün çiçeği burnunda şirketi Dünya Food’un kurucusu Keskin Keskinoğlu, hem girişimcilik hikayesini hem de gelecekle ilgili planlarını paylaştı. 1976 İzmir doğumlu olan Keskin Keskinoğlu, Akhisar’da büyüdüğünü söyleyerek, şöyle devam etti:
10 KURUŞ ZARARINA
“Kanatlı sektöründe faaliyet gösteren bir ailede büyüdüm. Ve 4 yaşımdan itibaren de her gün babamla çiftliğe gidip, kümesleri geziyordum. İşe karşı büyük bir istek ve hevesim vardı. İlkokul 4’te ise içimdeki heyecanı gören dedem ve babam, beni pazarda yumurta satmaya yönlendirdi. Dedemden 30 koli yumurta aldım ve babamın pikabıyla pazarın yolunu tuttum. Pazarın en son bölümünde satışa başladım ve günün sonunda ise 5 koli yumurta elimde kaldı. Tabii, bekliyorum akşam araba gelip beni alacak diye ama, ses seda yok. Sonunda da yumurta dükkanımızda çalışanlardan biri geldi. Dedemin kalan yumurtaları ‘10 kuruş zararına’ alacağını söyledi. Öyle olunca benim haftalık uçuyordu. Ben de kalan yumurtayı 5 kuruş indirimle pazar esnafına sattım.”
TİCARETİN KURALI BU
İlk pazarcılık deneyiminin ardından dedesiyle hesap gördüğünü anlatan Keskin Keskinoğlu, “Yumurta, araba ve pazar yeri parası derken haftalığın yarısının gittiğini fark ettim. Bu duruma çok bozuldum. O gün dedem, ‘hiç bozulma, ticaretin kuralı bu’ dedi ve ben ilk dersimi almış oldum. Yumurtanın yanına civcivi ekledim. İlkokulu bitirdiğim yaz, pikapla bakkallara yumurta servisine başladık. Daha sonra İzmir’de yatılı okuyunca biraz işten uzak kalsam da yazları çalışmaya devam ettim. Bilkent Üniversitesi’nde iki yıllık yöneticiliğin ardından dikey geçişle işletme bitirdim. İngiltere’de 2 yıl yüksek lisans yaptım. Bu sürede de İngiltere’deki marketleri ve çiftlikleri inceledim” diyerek burada edindiklerini, aile şirketine aktardığını paylaştı.
EN İYİ İŞ, BİLDİĞİN İŞ
Yüksek lisansın ardından Türkiye’ye dönen Keskin Keskinoğlu, 2002’de resmen iş hayatına adım atar. Keskinoğlu, hikayenin devamını şöyle aktardı: “Aile işletmesinde satış ve pazarlamanın başına geçtim. 2016’da ise aile kurumsallaşma anlamında yönetimi profesyonellere devretti. Üçüncü kuşak temsilcilerinin de yönetimden ayrılarak kendi işini kurması yönünde bir sonuç çıktı. Bu süreçte ‘en iyi iş, bildiğin iş’ mantığıyla kanatlı sektöründe yoluma devam etme kararı aldım. Hindiye odaklandım. Dünya Food’u kurdum. Antalya’da bu alanda faaliyet gösteren bir tesise ortak oldum. byKeskin markasıyla sektördeki yerimi aldım. Kısa sürede de pilot bölge seçtiğimiz Ege’de birçok marketin raflarına girdik. İstanbul başta olmak üzere bazı ulusal marketlerde de varız. Katar, Irak, Bosna Hersek, Umman’a ihracat yapar hale geldik. Tüm bunlar geçmişte yarattığım olumlu etkinin sonucu olarak gerçekleşti.”
600 MİLYON LİRALIK PAZAR
HİNDİNİN yılbaşı dışında da tüketimi için mücadele verdiklerini ifade eden Keskin Keskinoğlu, pazara ilişkin şu bilgileri paylaştı: “2012’de 45 bin ton olan hindi üretiminin bugün 60 bin tona çıktığı tahmin ediliyor. Dünya Food olarak bizim üretimimiz ise 6 bin 500 ton civarında. Yani pazarın yüzde 11’ine denk geliyor. Türkiye’de hindi eti pazarının büyüklüğü ise 600 milyon TL. Kişi başı tüketim ise 700 gramlarda. 2030 yılında hindi eti üretiminin 107 bin 800 tona ulaşması hedefleniyor. Biz de burada önemli bir aktör olmak için çalışacağız.”
ZEYTİNYAĞINDA DA VAR
HİNDİNİN yanı sıra Assos markasıyla zeytin ve zeytinyağı sektöründe de var olduğunu aktaran Keskin Keskinoğlu, “Burada da Ayvalık’ta bir tesisle anlaştık. Ürünlerimiz orada işlenip paketleniyor. Bin ton gibi bir zeytinyağı kapasitemiz var. Yine Ege’de yerel marketler ile şarküterilere girdik. İstanbul’da çeşitli noktalarda ürünümüz bulunuyor. Singapur, Malezya, Yemen ve Japonya’ya da ihracat yapıyoruz. Burada çok büyümeyi düşünmüyoruz” diyerek lüks segment ürün grubunda yol alacaklarını dile getirdi.
YÖNÜ YURTDIŞI
DÜNYA Food’un yönünün yurtdışı olduğunu dile getiren Keskin Keskinoğlu, “Şu an zeytin ve zeytinyağında 3 milyon dolar civarında ihracat rakamlarına ulaştık. Hindide ise bu 15 milyon liralarda. 2018’de ise Hindide 45 milyon liralık ciro hedefliyoruz. Zeytin-zeytinyağında ise beklentimiz 10 milyon dolar seviyelerinde. 2018-2020 döneminde ağırlığımızın yüzde 60’ını ihracatın oluşturması için çalışacağız” bilgisini paylaştı.
140 GÜNDE GELİŞİYOR
ZAMAN zaman tartışma konusu olan yetiştirme süreciyle de ilgili bilgi veren Keskin Keskinoğlu, “Hindilerimiz 120 ile 140 gün arasında gelişiyor. Erkek hindi yaklaşık 16-20, dişi ise 8-10 kg. Protein açısından tavuktan daha yüksek, kırmızı etle eşdeğer içerikte. Yağ açısından da kırmızı etten daha düşük bir ürün” diyerek byKeskin markalı hindi eti ürünlerinin MSG içermediğini dile getirdi.
KISA KISA
* “Hindi etine inovasyon kattık” diyen Keskin Keskinoğlu, antrikot kuşbaşıya, şeftali kebabından naget’a birçok işlenmiş ürün oluşturduklarını dile getirerek, “Pazarda bu kadar çeşide sahip bir başka firma yok” diye konuştu.
* Tüketici profilinin artık değiştiğini dile getiren Keskin Keskinoğlu, “Sağlıklı beslenmenin yollarını arayan ve sürekli sorgulayan bir kitle var. Bu yapı bizim elimizi güçlendiriyor. Bu kitle hem hindi etine hem de zeytinyağına pozitif bakıyor” görüşünü paylaştı.
* Hindi, zeytin ve zeytinyağının yanına bir de sabun eklediklerini söyleyen Keskinoğlu, “Hatay defnesi ve İzmir kekiğiyle harmanladığımız zeytinyağlı sabunlarımızı Tayvan ile Güney Kore’ye ihraç ediyoruz” dedi.
Paylaş