Paylaş
Son dönemde hayata geçen her projede AVM de yerini alıyor. Almaya da devam edecek. İstanbul’a kıyasla başta İzmir olmak üzere Ege’nin bu alanda önü açık. Ağırlıklı ulusal ve global oyuncuların boy gösterdiği AVM pazarında sessiz sedasız büyüyen ve zincir olan Aydın Söke merkezli bir aktör var. Karakaşlar Group... Firma 2003’ten bu yana 6 şehirde 9 AVM’ye ulaşmış durumda. Karakaşlar Group Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Kemal Karakaş, hem sektörü değerlendirdi, hem de gelecek planlarını paylaştı.
TUTMAZ DEDİLER AMA
Söke’de çeşitli ticari faaliyetlerle başlayan girişim sürecine daha sonra inşaatın eklendiğini ifade eden Karakaş, “Ege’nin en büyük mıcır-agrega tesisini kurduk. Santrallere betonun hammaddesini veriyorduk. O dönem Söke’de yol üstü mağazalarından birinde yaptığım alışveriş bende yeni çağrışımlara yol açtı. 2003’te AVM sektörüne adım attık. 12 mağazanın yer aldığı ilk AVM’yi Söke’de açtık. İnanılmaz talepler gelince 2’nci ve 3’üncü AVM’ler geldi. Ardından da Susurluk’ta Ulusoy Outlet Park’ı açtık. Orayı yaptığımızda birçok kesim ‘bu işin tutmayacağı’ gözüyle baktı. Ama bugün en fazla ciro yapan AVM orası. Zamanla Muğla, Kütahya, Salihli ve Uşak AVM’lerimiz eklendi. En son ise Nazilli’de Bamboo AVM’yi açtık” bilgisini paylaştı.
REKABETİN OLMADIĞI YERDE VARLAR
FESTİVA ve Bamboo markalarıyla AVM’de yol aldıklarını ifade eden Yusuf Kemal Karakaş, “Biz rekabetin fazla olmadığı yerleri tercih ediyoruz. Bu tarz yerlerde iş yapma şansı ve potansiyel daha fazla. Bölgesel bir AVM markası olarak bu stratejiyle 9 noktaya ulaştık. Bunların kimi kent içi, kimi de yol üstü AVM’si. İzmir’de çok proje var. Şu an çok fazla rekabet olmasa da önümüzdeki dönem hayata geçecek projelerle İzmir’de bambaşka bir dünya oluşacak” ifadesini kullandı.
TERÖRDEN ETKİLEMEDİK
AVM’ler bir yerde ekonomideki gelişmelerin aynası gibi. Yusuf Kemal Karakaş, “Terör başta olmak üzere ekonomide yaşanan gelişmeler doğrultusunda Türkiye genelinde faaliyet gösteren AVM’lerin cirolarında düşüş var. Ama bizim AVM’lerde bunun aksini görüyoruz. Özellikle son 6 aylık dönemde artış dikkat çekiyor. Bunda bizim bulunduğumuz kentlerde yaşayanların çok fazla alternatifinin olmamasının da etkisi var. Turizm sektöründe yaşanan daralmanın etkisini ise yaz döneminde yol üstü AVM’lerden gelecek sonuca göre değerlendireceğiz” bilgisini verdi.
SIRADA URLA VAR
GELECEK planlarıyla ilgili de değerlendirme yapan Yusuf Kemal Karakaş, “Nazilli’nin ardından gündemimizde Urla var. Urla’da ayrıca kupon villalar üretmek istiyoruz. Susurluk’taki AVM, İstanbul-İzmir Otoyolu’nun devreye girmesinden etkilenecek. Otoyol A.Ş. ile görüşüyoruz. Otoyolda 2 AVM projesi var. Bunlardan birini almayı planlıyoruz” dedi.
9’UNCU AVM NAZİLLİ’YE
YUSUF Kemal Karakaş, 20 Mayıs’ta açılışı yapılan 9’uncu AVM’leri olan Nazilli Bamboo ile ilgili şu bilgileri paylaştı: “Bamboo Nazilli, Nazilli’de açılan ilk AVM olmasının yanında açık hava konsepti ve modern mimari yapısıyla bölgenin cazibe merkezi ve Nazillilerin önemli sosyal yaşam alanı olmayı hedefliyor. Toplam 53 bin metrekarelik alanda kurulan Bamboo Nazilli’nin 85 mağazası, yemek alanı, eğlence alanları ve açık/kapalı otoparkı bulunuyor. Birçok bilinen markayı ziyaretçisiyle buluştururken, teknoloji marketten yapı markete, restorandan fast-food zincirleri ve kafeteryalara, sinema salonundan çocuk oyun alanlarına kadar geniş yelpazede ürün gamını ve hizmeti bir arada topluyor. Bu projeyle minimum 850 kişiye istihdam sağlayacağız.”
Paylaş