Mete Tamer Omur

Girişimin anahtarını gayrimenkulde buldu

18 Şubat 2024
Girişimcilik yolculuğunda kuyumculuğun yanına gayrimenkulü de ekleyen İzmirli iş insanı Halil Altunsu, yarattığı Startkey markasıyla sektöründe önemli bir aktör oldu. Bu yıl sonunda ofis sayısını 53’ten 100’e çıkarmayı hedefleyen Altunsu’nun gündeminde yurtdışı da var. Altunsu, Türk markası olarak Almanya’da ofis açmaya hazırlanıyor.

KÜÇÜK yaşta kimi zaman satılan soğuk su ya da çiğdem kariyer yolculuğunun önemli basamaklarını oluşturuyor. Buradan elde edilen ticari deneyim de gelecekteki başarının mimarı haline gelebiliyor. İzmirli Halil Altunsu da iş hayatına küçük yaşta adım atanlardan. Birçok sektörde çıraklık yaptıktan sonra kariyerine kuyumculuk alanında yön veren Altunsu, burada edindiği çevreyle süreç içinde yönünü gayrimenkul sektörüne çevirmiş. Halil Altunsu, 2013’te şubesi olduğu gayrimenkul markası Startkey’in 2017’de tüm haklarını satın almış. Bugün Türkiye’nin birçok noktasında ofisi olan Startkey’in Yönetim Kurulu Başkanı Halil Altunsu ile kariyer yolculuğundan geleceğe dair planlarına kadar birçok konuyu konuştuk.

KÜÇÜK YAŞTA BAŞLADI

İzmir Ballıkuyu’da 1966 yılında dünyaya gelen Halil Altunsu’nun içindeki ticari ruh çok küçük yaşlarda harekete geçmiş. “Sanki doğduğumdan beri çalışıyorum” diyen Altunsu’nun çalışma hayatına ilk adımı ise Kadifekale’de yer alan futbol sahasında olmuş. Annesinin yardımı ve desteğiyle soğuttuğu suları burada hem futbol oynayanlara, hem de izleyenlere satmış. Süreç içinde bu hikayeye ramazanda pide, yazlık sinema önünde ise İzmirlilerin söylemiyle çiğdem yani  ay çekirdeği, minder satmayı eklemiş. Giyim mağazasında paketlemeye yardım etmiş. Okulundan fırsat bulduğu her süreci çalışarak değerlendiren Halil Altunsu’nun yolu daha sonra İzmir ticaretinin kalbinin attığı yerlerden tarihi Kemeraltı’na çıkmış. Burada da kuyumculuk sektörüyle tanışmış. Halil Altunsu, hikayesinin devamını şöyle anlatıyor:

GİRİŞİMDE İLK ADIM 1998’DE

“Kuyumculuk sektöründe de size işi hemen öğretmiyorlar. Ben bir yıl kapının önünde bekledim. Güvenin yanı sıra çırağın kabiliyetini izliyorlardı. Ben de bu alandaki sınavı geçtikten sonra işi öğrendim. Ürün merakı, ürün yaptırmaya kadar gitti. Türkiye’de turizm kuyumculuğunun patladığı yıllarda toptan pazarlama alanında önemli başarılara imza attım. Yurtdışında gittiğim fuarlarda gördüklerimi ustalarımıza söyleyip ürettirdim. Uzun süre devam eden profesyonel iş hayatımı yeni bir boyuta taşımaya karar verdim. 1998’de Storks Mücevherat'ın İzmir bayisi olarak girişimcilik dünyasına ilk adımımı da atmış oldum."

ÇALIŞTIĞI MARKAYI SATIN ALDI

Yazının Devamını Oku

Onun işi de şirketlerin sorunlarına çözüm üretmek

14 Ocak 2024
İş deneyimleri arasında otelcilik, murakıplık, mali işler/kontrol ve SAP uygulamaları konusunda danışmanlık, proje yönetimi, satış, pazarlama, iş geliştirme, iş ortağı yönlendirme ile yöneticilik bulunan Ayşegül Alaşarlı, birçok şirketin zorlu problemlerine çözümler geliştiriyor. Ağırlıklı iç piyasayla çalışan Alaşarlı’nın hedefinde ise global pazar var.

ATALARIMIZ ne güzel demiş, ‘Bin bilsen de bir bilene danış’ diye... Bugün Türkiye’de ya da dünyada yaşanan ekonomik gelişmelerin paralelinde birçok kurum da şirketlerini güvenli limana taşımak adına yoğun bir mücadele veriyor. Ayşegül Alaşarlı, özellikle kurumsal kaynak planlaması (ERP) alanındaki birikimiyle birçok şirkete destek veriyormuş. Ayşegül Alaşarlı; To The Point’le danışmanlık, satış ve pazarlama alanlarında yılların birikimini iş dünyasıyla paylaşıyormuş. ‘Problem çözücü’ olarak anılan To The Point’in kurucusu Alaşarlı ile kariyer yolculuğundan çalışmalarına ve yarınlara ilişkin hedeflerine kadar birçok konuyu konuştuk.

İLK ADIM TURİZMDE

Ayşegül Alaşarlı, banka müdürü bir babanın kızı olarak 1966’da Bursa’da dünyaya gelmiş. O yıllarda puanı Robert Koleji’nden daha yüksek olan Bursa Anadolu Lisesi’ndeki eğitiminin ardından Alaşarlı, bu kez üniversite için İstanbul’un yolunu tutmuş. İstanbul Üniversitesi Ekonomi’yi kazanmış. Mezun olmaya yakın ise iş hayatına ilk adımı turizm sektöründe atmış. Daha sonra Deloitte Türkiye’de denetim yapmaya başlamış. Bu süreçte evlenen Alaşarlı, İstanbul’da büyük bir markada yönetim danışmanı olarak çalışma planı yaparken eş durumundan İzmir’e gelme kararı almış. İzmir’de de yolu Henkel Turyağ’la kesişmiş. Ayşegül Alaşarlı, hikayesinin devamını şöyle anlatıyor:

KENDİ ROTASINI ÇİZDİ

“Ben işe başladıktan sonra kurumsal kaynak planlaması kapsamında SAP süreci başladı. Bu, Türkiye’de bir ilkti. Ben de proje ekibindeydim. Bu süreçte uluslararası bir proje daha başladı. Kuruluşlar arasında etkili veri işlemeyi ve bilgi akışını kolaylaştıran çözümler geliştiren, iş süreçlerinin yönetimi için dünyanın önde gelen yazılım üreticilerinden biri olan SAP, Türkiye’de bir distribütör yapılanmasına gitti. Henkel Turyağ da merkezini İstanbul’a taşıma kararı aldı ve bizi de oraya davet etti. Ben de Henkel Turyağ’dan ayrılıp SAP Türkiye’de işe başladım. Burada finansal modüller danışmanı olarak çalıştığım süreçte İzmir’de büyük bir holdinge danışmanlık vermeye başladım. Ege yapılanması oluştu. Hem satış hem de uygulama yapıyorduk. Bir süre sonra SAP, Türkiye’de distribütör yerine doğrudan kendisi çalışma kararı aldı. Bu dönem ben de bebek beklediğim için şirketten ayrıldım. İki yıllık annelik izninin ardından İtalyan merkezli bir firmanın İzmir’de ofisini açtık. Kendi rotamı kendim çizmek adına bir süre sonra kendi şirketimi kurdum.”

Yazının Devamını Oku

Yeni girişimini denizin altında tasarladı

31 Aralık 2023
İzmirli Gökhan Alagaş, denize olan tutkusu ve Yunan mutfağına olan merakını girişime dönüştürdü. Barbunaki markasıyla İzmir’de tadım etkinlikleri düzenleyen ve deniz ürünlerini anlatan Alagaş, restoran açmak yerine bu organizasyonları düzenleyeceği bir mekan işletmek istiyor. Ayrıca başka kentlerde de etkinlikler düzenlemek gündeminde.

 

HER ne kadar son dönemde enflasyonu olsa da girişimcilik hiç ama hiç kolay bir hadise değil. Girişimci dediğin fikir üretecek, risk alacak, fark yaratacak, yenilikçi olacak, liderlik edecek. Bazen de çok yönlü olması gerecek. İzmirli Gökhan Alagaş da böyle biri. Sporla başlayan, sonra dansa evrilen, sunuculukla şekillenen, pilates eğitmenliğiyle farklı boyut kazanan kariyer yolculuğuna yeni bir halka daha eklemiş. Çocukluğundan itibaren en büyük tutkusu olan denizden yeni bir girişim çıkarmış. Barbunaki markasıyla deniz ürünleri üzerine tadım etkinlikleri yapan Gökhan Alagaş ile hem kariyer yolculuğunu hem yeni girişimini hem de yarınlara dair hedeflerini konuştuk.

BİRÇOK KULVARDA YOL YÜRÜDÜ
Dünyaya 1977’de İzmir’de ‘merhaba’ diyen Gökhan Alagaş, denizci bir babanın evladı olarak küçük yaşta bu alana büyük merak ve tutkuyla bağlanmış. Suyun altındaki büyülü dünyaya kapılmış. Önce babasıyla ardından ise tek başına avladığı balık ya da ahtapotları annesinin de yönlendirmesiyle kimi zaman evin mutfağında, kimi zaman deniz kenarında kendince yorumlayarak pişirmiş. Gökhan Alagaş’ın tek tutkusu denizle sınırlı kalmamış. Yeşil sahada top koşturmuş, hatta lisanslı bir futbolcu da olmuş. Futbol alanında kariyer planları yaparken Gökhan Alagaş’ın karşısına bu kez tamamen tesadüf eseri dans çıkmış. Alagaş, o süreci şöyle anlatıyor:

YEŞİL SAHALARDAN DANS PİSTİNE
“Bir gün arkadaşımla birlikte İzmir Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenen dans etkinliğini izlemeye gittik. Sahnenin en önünden yer kaptık. Bir süre sonra da sahnede yapılan dans figürlerine eşlik etmeye başladık. O zaman farkında olmasam da etrafımızda da dans dünyasında önemli isimler varmış. Dans ettiğimizi gören İzmir’deki bir dans okulunu sahibi; yeni bir takım kurduğunu, bizi de o takımda görmek istediğini söyledi. Arkadaşım kabul etti ama ben futbol nedeniyle ilk başta bu teklifi reddettim. Tabii bir süre sonra beni de ikna ettiler. Yeşil sahadan dans pistine transfer oldum. Yeni dünyamda da ekip olarak başarılı işlere imza attık. Ödüller aldık. Sporla iç içe olan biri olarak da üniversite eğitimini de ‘beden eğitimi ve spor yüksekokulunda’ yaptım.”

Yazının Devamını Oku

Anne mayasıyla köklenen girişim

24 Aralık 2023
Öğretmenlikten çiftçiliğe geçen ve kendi markasını yaratan Özge Akıllı, bugün organik sertifikalı aile çiftliğinde yetişen ürünleri tüketiciyle buluşturuyor. Zeytin, zeytinyağı ve nar ekşisi üreten Özge Akıllı’nın hedefinde ise ihracat var. Bir hedef de Akıllı’nın köylü kadınları da ekonominin içerisine katmak.

TARİH boyunca hep barışın sembolü kabul edilen, kutsal sayılan, birçok efsaneye konu olan ölümsüz ağaç zeytinin ve onun ölümsüzlük suyu zeytinyağının popülaritesi her geçen gün artıyor. Yarattığı ekonomiyle dikkat çeken sektörde bu coğrafyanın değerine değer katma hedefiyle yola çıkan butik üretici sayısı da günden güne çoğalıyor. Özge Akıllı da bunlardan biri. Öğretmenlik kariyerini bırakarak yönünü toprağa dönüp çiftçi olmuş. Sevgisiyle mayaladığı her şeyi çoğaltan annesine verdiği sözü tutmuş ve kendi hikayesini yazmak için yola çıkmış. Akıllı Çiftlik’te ürettiği zeytin ve zeytinyağlarını kendi ismiyle markalaştırıp tüketiciyle buluşturan Akıllı ile girişimcilik hikayesini ve yarınlara dair hedeflerini konuştuk.

ŞEHİR ŞEHİR DOLAŞMIŞ
Emniyet müdürü bir babanın kızı olarak 1982’de Ankara’da doğmuş Özge Akıllı... Babasının görevi nedeniyle de birçok kentte bulunmuş. Sokaklarda, ağaç tepelerinde, kaykay yaparak ya da kızağa binerek büyümüş. Ortaokul ve lise hayatını Ankara’da tamamladıktan sonra Özge Akıllı, üniversite eğitimi için Antakya’nın yolunu tutmuş. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Bilişim Teknolojileri ve Programlama’yı kazanmış. Üniversitenin ardından da sırasıyla Ankara, İstanbul ve İzmir’de öğretmenlik yapmış. Bilişim teknolojileri ve satranç üzerine öğretmenlik yapan Özge Akıllı, özel eğitim sektöründe yüksek tempoyla çalışmış.

HAYATIN PLANI FARKLI

Yazının Devamını Oku

Hekim anne icat çıkardı

17 Aralık 2023
Yaklaşık 18 yıldır doktorluk yapan çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanı Dr. Görkem Astarcıoğlu, sağlık sektöründeki ihtiyaçları analiz ederek, bu ihtiyaçları yerli çözümlerle karşılamaya yönelik önemli bir girişimi hayata geçirdi. Kurduğu Hekimanne A.Ş.’de hem mobil bir uygulama geliştiren hem de bu uygulamayla birlikte çalışan giyilebilir ateş ölçüm cihazı üreten Dr. Astarcıoğlu’nun hedefinde ihracat da var.

HAYATIMIZI kolaylaştıran birçok icadın arkasında hiç kuşkusuz insanoğlunun ihtiyaçlarının itici gücü var. Telefonun ya da bulaşık makinesinin, kalemtıraşın ya da bebek arabasının doğuş öyküsünde de mutlaka bir ihtiyaç yatıyordu. Çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanı Dr. Görkem Astarcıoğlu’nu girişimci yapan da işte tam bu ruh... Sağlık sektöründeki ihtiyaçlardan yola çıkarak önce ‘BabyStar’ ismiyle verilerin toplandığı bir mobil uygulamayı geliştirmiş. Daha sonra buna giyilebilir ateş ölçer TempStar’ı eklemiş. Hekimanne A.Ş.’nin kurucusu Dr. Görkem Astarcıoğlu ile hem girişimcilik hikayesini hem de yarınlara ilişkin hedeflerini konuştuk.

ÖNCE EKSİKLERİ FARK ETTİ
Dr. Görkem Astarcıoğlu, bilgisayar mühendisi baba ile biyolog bir annenin kızı olarak 1981’de Ankara’da doğmuş. Babasının da yönlendirmesiyle üniversite tercihini tıptan yana kullanmış. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni kazanmış. Çocuk sağlığı ve hastalıkları üzerine ihtisasını ise İzmir’de Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde tamamlamış ve mecburi hizmetini Temmuz 2011-Ekim 2012 tarihleri arasında Uşak’ta Eşme Devlet Hastanesi’nde yapmış. 2013’ten itibaren de meslek hayatına İzmir’de özel bir hastanede devam etme kararı almış ve yeni doğan sorumlusu olarak kendisini yoğun bir koşuşturmacanın içerisinde bulmuş. Dr. Görkem Astarcıoğlu, bu süreçte birtakım eksikleri fark etmiş. Dr. Astarcıoğlu, o süreci şöyle anlatıyor:

FİKİRLERİM GİRİŞİME DÖNÜŞSÜN

Yazının Devamını Oku

Hedef ihracatı tabana yaymak

14 Aralık 2023
2023 için ‘kayıp yıl’ diyen, 2024’ü ise ‘ümit yılı’ olarak tanımlayan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, yeni yılda ihracatı tabana yaymak için yoğun bir çalışma maratonuna girmeye hazırlanıyor. Eskinazi, “Öyle KOBİ’ler var ki dünyada ses getirecek ürünler yapıyorlar ama sermayeleri olmadığından pazarlayamıyorlar. Bunlar için de çalıcağız” diyor.

 

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi verilerine göre ülke olarak 2023 Ocak-Kasım döneminde 232 milyar 915 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bir önceki döneme kıyasla yüzde 0.7’lik bir artış var. Ege İhracatçı Birlikleri’nin 11 aylık ihracat performansı ise yüzde 1’lik artışla 16 milyar 692 milyon dolar. Bölgenin ihracatını daha da artırmak adına yoğun bir mesai harcayan EİB, bu hedef için ihracatçı sayısını artırmak istiyor. Bunun da küçük ihracatçıların yurtdışındaki fuarlarda tanıtım yapmasından geçtiğini düşünen Koordinatör Başkan Jak Eskinazi ile hem 2023’ü, hem de 2024 öngörülerini konuştuk.

İHRACATÇININ ÖNÜNÜ AÇACAĞIZ
Eskinazi, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen ihracat hedeflerini tutturduklarını, EİB olarak 2023’ü 18.5 milyar dolar bandında bir ihracatla geride bırakacaklarını söylüyor. Daha fazla ihracat adına 2024’te 15 uluslararası fuarın Türkiye milli katılım organizasyonunu yapacaklarını da paylaşan Jak Eskinazi, “Her sektörde yapacağımız URGE ve TURQUALITY projeleri, tasarım yarışmaları, sektörel ticaret heyetleri ve alım heyetleriyle ihracatçılarımızın önünü açmak istiyoruz” diyor.

ORTAK STANT İLE TANITIM
Sürdürülebilirlik, inovasyon, tasarım, mesleki eğitim, pazarlama da EİB’in 2024’te yoğunlaşacağı başlıklardan bazıları. Bu başlıklardan biri de küçük ihracatçının yurtdışındaki tanıtım çalışmaları. EİB, küçük ihracatçıları yurtdışındaki fuarlara götürmek için proje hazırlıyor. Eskinazi, projeyle ilgi şu bilgileri paylaşıyor:
“Şu an yurtdışı fuarlarda 9 metrekarenin altındaki stantlara destek verilmiyor. Bizim projemiz ihracatçı birlikleri standı şemsiyesi altında açılacak 3-5 metrelik stantların da desteklenmesini öngörüyor. Projeye son halini vererek bakanlığa sunacağız. Çünkü öyle KOBİ’ler var ki dünyada ses getirecek ürünler yapıyorlar ama sermayeleri olmadığından pazarlayamıyorlar. İhracatı tabana yaymak istiyoruz. İç piyasada durum çok parlak değil. Asgari ücret artınca insanlar her şey pahalanacak kaygısıyla 1-2 ay boyunca harcamalarını artıracaklar ama sonra durgunluk yaşanacak. Yüksek enflasyon dönemlerinde hep böyle oldu.”

DESTEKSİZ ADIM ATMAK ZOR

Yazının Devamını Oku

Teknolojik göç İzmir’i büyütecek

10 Aralık 2023
İzmir’in 5 teknokentinden biri olan ve 101 firmaya ev sahipliği yapan İzmir Bilimpark, susuz çamaşır makinesinden otonom robotlara kadar birçok alanda proje geliştiren girişimciye ev sahipliği yapıyor. Genel Müdür Kayahan Dede ise kente bir teknoloji göçünün yaşandığını söylüyor, “Biz yüzde 100 doluyuz. Bu talebe cevap vermek adına, büyüme kararı aldık. 15 kat büyüyeceğiz. 3 yıl içinde firma sayısını 500’ün üzerine çıkaracağız” diyor.

 

BUGÜN ülke ekonomisi için katma değer yaratan, proje geliştiren, ihracat yapan, istihdam sağlayan, üreten birçok girişimciye ev sahipliği yapan tam 101 teknoparkımız var. Bunların şu an 87’si aktif durumda. Bu aktif ve değer yaratan teknoparklardan biri de İzmir Bilimpark... İzmir Bilim ve Teknoloji Parkı Teknoloji Geliştirme Bölgesi, marka ismiyle de İzmir Bilimpark; İzmir Ticaret Odası, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir Ticaret Borsası, İTOB OSB gibi İzmir’in önde gelen 16 kurum ve kuruluşunun ortaklığıyla 2012 kuruldu. 2015 yılında da faaliyete geçen İzmir Bilimpark’ın çalışmalarından büyüme hedeflerine kadar birçok konuyu Genel Müdür Kayahan Dede ile konuştuk.

ODAĞIMIZDA ÜRETİM VAR
İzmir’deki 5 teknoparktan biri olan İzmir Bilimpark’ın Menderes’te bulunan İTOB OSB içerisinde yer aldığını söylüyor Kayahan Dede, teknoparkların genellikle üniversite kampüsleri içine kurulduğuna dikkat çekiyor ve ekliyor:
“İzmir Bilimpark bir organize sanayi bölgesi içinde kurulu ve bu özelliğiyle İzmir’de tek, Türkiye’de ise sayılı teknopark modelline sahibiz. Bu özelliğimizle; teknopark bünyesinde yürütülen AR-GE, tasarım ve yazılım çalışmalarının inovatif yapıları yüksek ve ticarileşme/üretilebilme hazırlıkları tamamlanmaya yakın. ‘Üretime dayalı teknopark’ söyleminden güç alan İzmir Bilimpark, kurulduğu ilk günden itibaren İzmir sanayi ve ticaret dünyasının ilgisine çekti. Organize sanayi bölgesinde bulunmak, 10’a yakın şirket içi girişimcinin de hayalini gerçekleştirmesine olanak sağladı. Bugün 4 bin 500 metrekarelik AR-GE binamız hali hazırda 101 firmayla yüzde 100 doluluk oranına ulaştı. Tabii, kurulduğumuz günden bu yana projesi tamamlanan ya da büyüyerek bölgeden ayrılan 400’e yakın girişime de ev sahipliği yaptık.”

YATIRIM İÇİN SIRA BEKLİYORLAR

Yazının Devamını Oku

500 yıllık mirası yaşatmak için tezgahın başına geçti

3 Aralık 2023
Genç girişimci Nurefşan Yaykal, Osmanlı’dan beri kullanılan, derviş sabrının ürünü olarak da anılan, dedesinden öğrendiği ‘Tire beledi dokumayı’ yarınlara taşımak adına yoğun mesai harcıyor. Beşinci kuşak temsilcisi Yaykal, KOSGEB desteğiyle kurduğu atölyesinde hem üretim yapıyor, hem de hemcinslerine kurslar veriyor. Hedefinde ise bu değeri tüm dünyayla buluşturmak var.




NÜFUSUMUZUN neredeyse yarısı kadınlardan oluşuyor. Ama kadınların ülkemizde iş gücüne katılım oranı yüzde 30’larda... Kadın girişimci oranı ise toplam ekosistem içinde yüzde 15 dolayında. Tabii son dönemde ilham veren girişimci kadınların sayısının artması, dünya ortalaması olan yüzde 34’lere ulaşmak adına umut veriyor. İzmir Tireli Nurefşan Yaykal da bunlardan biri... Yaykal, Osmanlı’dan beri kullanılan Tire beledi dokumasını yarınlara taşımak adına bir atölye kurmuş. Geçmişte dokumanın zorluğu nedeniyle erkek ustaların yaptığı işi bugün Nurefşan Yaykal hem yapıyor, hem de hemcinslerine öğretmek için uğraş veriyor. Yaykal ile coğrafi işaretli Tire beledi dokumasının geçmişinden girişimcilikteki hedeflerine birçok konuyu konuştuk.

TEZGAHLAR BİRER BİRER SUSTU
1992 doğumlu Nurefşan Yaykal, aslında Dokuz Eylül Üniversitesi Kültürel Miras ve Turizm Bölümü’nü bitirmiş. İşin asıl kahramanlarından dede Saim Bayrı, yıllarca evinin bir odasında beledi dokumasıyla ürünler üretip satmış. Anneannesi de onun yanında kilim dokumuş. Annesi de dedesinden el almış, o da beledi dokumayı öğrenmiş. Nurefşan Yaykal da böyle bir ortamda büyümüş ve işi öğrenmiş. Geçmişte Tire beledi dokumasının birçok evin geçim kaynağı olduğunu hatırlatıyor ve ekliyor; “Ama 1960’lardan sonra evlerdeki tezgahların sesleri birer birer sustu. Muadili endüstriyel ürünlerle birlikte beledi dokuma da popülaritesini yitirmeye başlamış. Ama dedem 40 yıl boyunca bu işi evinde devam ettirdi. Aynı zamanda tezgah da yapan biriydi. Çıraklar yetiştiriyordu. 75 yaşında bu işi bıraktı. Dedemden sonra bu işi onun yetiştirdiği ustalardan Ethem Tıpırdık, Tire Belediyesi desteğiyle devam ettirdi.”

Yazının Devamını Oku