Paylaş
Halbuki bu tarih aynı zamanda bir pazarlama efsanesinin doğum günü: Diet Cola veya bizdeki adıyla Coca Cola Light.
Geçtiğimiz pazar Diet Cola 28 yaşına bastı.
Diet Cola efsanesinin yaratımında kadınların sorumlu olduğunu düşünüyorsanız da fena halde yanılıyorsunuz.
Evet, başta Diet Cola üreticileri tabii ki kadınların peşindeydi. Ama o zaman, kadınların göbeklerini fazlasıyla kafaya takmaya başladığı 1960’larda, Coca Cola’nın yarattığı düşük kalorili içeceğin adı TaB’di.
TaB’in son bulup yerine Diet Cola’nın yaratılması ve Cola’nın bu diyet içeceğinin kadınların tekelinden çıkmasının müsebbibi aslında Pepsi’dir.
Coca Cola ile Pepsi’nin kanlı bıçaklı rekabeti sırasında Pepsi diyet içeceğini Diet Pepsi adıyla piyasaya sürmüş ve TaB ismi Coca Cola’nın önüne geçmeye başlamıştı.
Artık Cola’nın kendi adıyla bir diyet içecek çıkarmasının vakti gelmişti. Daha iyi bir zamanlama olamazdı. Yıl 1982... Jane Fonda’nın öncüsü olduğu aerobik furyası sadece kadınları değil, erkekleri de sarmış halde...
Coca Cola, TaB’den farklı olarak hem “Bay” hem de “Bayan Amerika”yı hedefliyor. Yeni içeceğini tanıtmak için “Taksi”de rol alan Judd Hirsch, hokey oyuncusu Phil Esposito ve Devo gibi erkek ikonlarla anlaşıyor. Kadınla erkeğe eşit mesafede duruyor, Whitney Houston ve boksör Evander Holyfield’ı birlikte kullanıyordu.
Jane Fonda’nın aerobik kasetleri ile Coca Cola Light Türkiye’de aynı yaz piyasaya çıktı. Sporla incelmenin sadece kadınların laneti olduğu efsanesi böylece çöktü. Üstüne bir de düşük kalorili içeceklerin en sert erkeklerin bile damak tadına uyduğu anlaşılınca tartışma bitti. Diet Cola kadınla erkeği ince vücuda tapma paydasında buluşturdu, meslek büyüklerimizin deyimiyle beylere çağ atlattı.
Noel Baba’dan iftara
Diet Cola’nın başarısının sırrı Coca Cola şirketinin başarısının anahtarıydı aslında:
1. Dünya pazarına yayılmak: Şirket yöneticileri ABD sınırları dışına çıkmaya inanmasa da Coca Cola’nın patronu girişimcileri çağırıp “Bir bakın bakalım şuralarda satabilir miyiz” diyordu.
2. Reklam kampanyaları: 1931’den itibaren 35 yıl boyunca reklamlarında Noel Baba figürünü kullandı. Billboard’larda ve dergilerde elinde Cola şişesiyle duran Noel Baba figürüyle marka Hristiyan halkın kalesini içten fethediyor ve aile fikrine de vurgu yapıyordu. Türkiye’de Ramazan’da yayınlanan reklamlarında meşrubatı iftar sofrasına kondurması da bunun bir örneği.
3. Şişe tasarımı: Pepsi ve Cola rekabeti sırasında yarış aslında tattan çok stil üzerineydi. Markette buzlu bir kovanın içindeki onlarca meşrubat arasından insana Coca Cola’yı seçtiren ele en yakın gelen tasarıma sahip olmasıydı. Diet Cola’nın şişesi de 150 tasarım içinden seçilmişti.
Heap’in kıyafetlerini bir Türk tasarlıyor
Bu akşam 17. Uluslararası Caz Festivali kapsamında İstanbul Modern’de Grammy ödüllü Imogen Heap bir konser verecek. Heap’in müziği dışında kıyafetleri de bizi ilgilendiriyor. Zira o uçuk kaçık kıyafetleri ABD’de yaşayan Türk tasarımcı Pınar Eriş tasarlıyor.
Ankara’da doğan ve 1998’de Kaliforniya’ya taşınıp moda tasarımı eğitimi alan Eriş, 2007’de Heap’e Myspace’ten bir mesaj atıyor ve Grammy Ödül törenine giyeceği kıyafeti tasarlamak istediğini söylüyor.
Heap de eyvallah diyor ve Eriş’in tasarladığı o elbise 2007’nin en çılgın kıyafeti olarak Grammy Müzesi’nde de sonradan yerini alıyor. O gün bugündür Heap’in kıyafetleri Pınar Eriş’in elinden çıkıyor.
Heap’in sadece müziğini değil, kıyafetlerini de merak ediyorsanız bu akşamki konseri kaçırmayın.
Paylaş