Paylaş
Çocukların oje sürmesine izin veren annelere bile pek anlam veremeyen ben, moda dünyasında olup bitenleri şaşkınlıkla izliyorum.
Ben kız çocuklarını bıraktığımda en fazla küpe, bilezik falan takarlar, bebeklerinin saçını tararlardı. Şimdilerde eş dosttan duyuyorum, kız çocuklarına özel makyaj setleri falan varmış.
Hadi onları geçtim... Kız çocuklarının çoğu ezelden beri süs meraklısı. Ve tabii bir an önce annelerinin topuklularını doldurup salınma...
Ama talep var diye her şeyi arz edecek halimiz yok. Yanlış mı?
Gelin görün ki, markalarda iki-üç kuruş fazla kazanma, pazardan biraz daha pay kapma adına etik denen şeyden eser kalmamış.
Adeta pedofillere “gel gel” yapıyorlar. Neden derseniz...
Birkaç örneğe buyrun.
1) Bebelerin memeleri kaldırılır!
Türk gençliğinin de üniforması haline getirdiği Abercrombie & Fitch markası kız çocuklarına özel dolgulu bikiniler çıkardı.
Yani markanın üçgen bikini üstleri dolgu içeriyor. Böylece daha ergenliğine uzun yıllar olan çocuklar göğüs sahibi olmanın tadına bakıyor.
Abercrombie & Fitch’in çocuk koleksiyonunun 7-14 yaş arasındaki çocuklara hitap ettiğini belirtelim.
Bu bikini üstleri dolgulu olmakla birlikte “push-up” dedikleri cinsten. Yani göğüsleri kaldırıp göze sokmaya yarıyor.
Olmayan göğsün nesini kaldıracak bilinmez ama safi niyet bile anlaşılır gibi değil.
Bir marka daha bebeliğinden itibaren kızlara “Bakın göğüslerinizin biraz desteğe ihtiyacı olabilir” mesajını veriyor.
2) 10 yaşındaki cinsel obje
Artık deyimlerin de güncellenmesi gerek. Zira, 10 yaşındaki Thylane Lena-Rose Blondeau’nun aylar önce modellik yaptığı Fransız Vogue’unda çıkan fotoğrafları “Büyümüş de küçülmüş” sözünü fazlasıyla demode kıldı.
Küçük kızın ağır makyajlı, stilettolu seksi pozları daha sert bir ifadeyi hak ediyor.
Giderek daha genç kızlara modellik yaptırıldığını biliyoruz ama el insaf! 10 yaşındaki kızı seksi kadın gibi giydirip süsleyen derginin amacı provokatif olmaktı, onu anladık. Ama artık bu dikkat çekme isteğinin ötesinde, histeriye giriyor. Sıkıysa gerçekten yaratıcı olsunlar.
3) Çocuklara seksi çamaşırlar
Jours Apres Lunes adlı bir Fransız marka 4-12 yaş arasındaki kız çocuklarına özel seksi iç çamaşır ve gecelik koleksiyonu üretti ve bunu yapan ilk “tasarım markası” olmakla övündü.
Koleksiyonda imzası olan tasarımcı, CV’sinde önde gelen yetişkinlere yönelik iç çamaşır markalarını barındıran Sophie Morin.
“Küçüklerin ne eksiği var” diye düşünmüş olmalılar ki çocukların çamaşırlarına büyüklere özel dantel, fırfır gibi unsurları eklemeyi uygun görmüşler. Koleksiyonda neler yok ki? 5 yaşında kızlara özel takım sutyen-külot setleri mesela... Fotoğraflarda da küçük kızlar baştan çıkarıcı bakışlarıyla dikkat çekiyor.
Paylaş