Paylaş
Hürriyet tarafından bu yıl 9’uncusu düzenlenen Kırmızı Reklam Ödülleri’nde favorim Genç Kırmızı bölümü oldu.
Genç Kırmızı bu yıl dördüncüsü yapılan bir yarışma.
Yarışmaya katılanlar için hayali bir kadın bilinçlendirme platformu oluşturuldu ve işlerinin “sanal güzelliklere rağmen sen her daim güzelsin” mesajını vermesi istendi.
Malum, özellikle kozmetik ve moda dünyası ile reklamcılar tarafından manipüle edilerek yayınlanan fotoğraflar bize gerçek dışı / gerçek üstü bir kadın profili sunuyor.
Bu yaygınlaşmış ve hız kesmeyen eğilim özellikle genç kızların ve kadınların zihinlerinde ulaşılması imkansız bir beklenti yaratıyor.
Hayali Kadın Bilinçlendirme Platformu (KBP) her yaştan kadındaki, etkisi anoreksiya, blumia, depresyon ve ciddi derecede özgüven kaybına dek varabilen bu eğilime karşı kadınları bilinçlendirmek istiyor.
Yarışmaya katılanlar da, KBP adına yapılacak sosyal bilinçlendirme iletişim kampanyasını kurgulamışlar.
Hedef kitle kendiyle barışık olmayan, manipüle edilmiş görüntülerin etkisinde kalmaya meyilli, kilo ve dış görünümü saplantı haline getirmiş, daha iyi görünmek için bulduğu her diyeti uygulamaya geçebilen, istediği görüntüye ulaşmak adına her tür estetik operasyonu yaptırmayı düşünebilen her kesim ve yaştan kadınlar.
Yani, “Daha zayıf olmalıyım!”, “Daha güzel olmalıyım!”, “Daha az kırışığım olmalı!”, “Daha az selülitim olmalı!”, “Daha küçük bir burnum olmalı!”, “36 beden çok şişman, 34 beden olmalıyım”, “Ben güzel değlim!”, “Beni beğenmemeleri normal!” diyenler.
Ortaya son derece yaratıcı, bakanı gülümseten işler çıkmış.
Anlatmak isteyip en iyi şekilde anlatmayı başardıkları işe şu...
Reklamlarda ve moda sayfalarında gördüğümüz her manken ve ünlünün üzerinde ciddi bir rötuş var.
Bedenleri küçültülebildiği gibi, vücut veya yüzlerindeki kusurlar da örtülebiliyor.
Bu teknik ile yaratılabilen değişim ve rötuş, makyajın kişi üzerinde yaratabileceği değişimin katbekat üstünde.
Kusursuz olduğu sanılan onlarca modelin ve ünlünün bu teknik müdahalelerle giderilen / giderilmeye çalışılan birçok kusuru var. Gördüğümüz bu kadın profilleri birebir gerçeği yansıtmadığı için, referans aldığımız bu görüntülere bilgisayar yardımı olmaksızın ulaşmamız ve o kişilerin de ulaşabilmeleri imkansız.
Onlar gerçek değil! Olduğumuz halimizle en “gerçek” biziz, ve olduğumuz gibi, olduğumuz halimizle güzeliz.
Geleceğin reklamcıları eğitildi
Kırmızı’nın bir güzel yanı da Kalem Eğitimleri.
Bu eğitimler İstanbul dışındaki üniversitelerinden öğrencilerin katılımıyla yapıldı.
6 farklı üniversiteden 10’ar kişilik gruplar İstanbul’a geldi. Burada İstanbul’un önde gelen ajanslarının kreatif ya da müşteri direktörlerinden eğitimler aldılar.
Her eğitimde iki üniversite yer aldı. İki farklı üniversitedeki çocuklar ikili gruplar oluşturarak direktörlerin verdikleri brief’lerden basın ilanı çalıştılar.
Bu eğitimlerin birincileri seçildi ve onlar yeniden İstanbul’da ağırlandı. Son final brief’leri Kırmızı’nın kampanya brief’iydi, yani uçmak...
Bu brief doğrultusunda finalistler belirlendi.
Kalem eğitimlerini Rafineri reklam ajansı, kaybettikleri genç çalışanları Murat Çetintürk adına sahiplendi. Rafineri, Murat Çetintürk kalem eğitimi olarak onun adını yaşatıp iki öğrenciye ajanslarında staj imkanı sağlayacak. Genç kalem kazananları da Reklamcılık Vakfı’nın sağlayacağı imkanlar dahilinde staj yapabilecekler.
Paylaş