Paylaş
Çarpıcı ilanları; fotoğrafları ve sloganları bir kenara, resmi web sitesinde yeni koleksiyonu tanıtmak için ilginç bir yol izlemiş Diesel...
Dünya üzerinde “aptal olmayı kabul eden” 50 genç ve yetenekli sanatçı bulmuş. 50 kişiye 100 parçalık yeni koleksiyonu giydirmiş ve bir video-katalog hazırlamış..
Bu, bildiğimiz biçimde bir video değil bu arada, “interaktif video” demek herhalde daha doğru olur. 50 kişiden herhangi birinin üstüne gelip tıkladığınızda bilgi kutucukları beliriyor. Bu kutucuklarda sanatçının üzerinde olan ürün bilgilerini ve “aptallık hikayesi”ni okuyabiliyorsunuz... Diesel, koleksiyonu tanıtan 50 genç sanatçıya “Bugüne kadar meslek aşkı uğruna yaptığınız aptallık nedir?” diye sormuş.
şu anda resmi web sitesinde bulunan video-katalogda (www.diesel.com/ahundredlovers) Türkiye’den de bir isim var: Dilan Bozyel.
Dilan 25 yaşında, genç ama çok yetenekli bir fotoğrafçı.
Dilan’ın hikayesi ıstanbul’da işletme eğitimi alırken bu alanın kendisine hiç uygun olmadığını anlaması ve reklam, sanat yönetimi, fotoğraf alanlarında eğitim almak üzere Londra’ya gitmesi ile başlıyor. Eğitimini London College of Communication ve London Academy of Media&TV’de tamamlıyor, bu esnada portfolyosu için aktif olarak çalışmaya devam ediyor. ırili ufaklı reklam, moda çekimleri yapıyor, işleri dergilerde yayınlanıyor...
Hatta Photography Masters Cup’da moda dalında ödül alıyor, ardından hem kişisel sergisini açıyor hem de karma sergilere katlıyor...
Bir gün Diesel’in video-kataloğunun reklam müziği olan “A Hundred Lovers”ı yapan Josep Xorto’nun fotoğraflarını çekme fırsatı yakalıyor.
Aralık ayında Diesel videoda oynaması için dünyanın farklı yerlerinde yetenekli sanatçı bulmanın peşine düşünce Xorto, Dilan’ı öneriyor. Genç fotoğrafçının eğitimi, birikimi, portfolyosu bir araya gelince teklif Diesel’den geliyor.
Meslek aşkına altına işemiş!
Dilan’ın mesleği aşkına yaptığı aptallığının hikayesi biraz “ıslak” ve komik...
Londra’ya taşındığı ilk ay Travis konserine, bizzat solist tarafından sahne fotoğraflarını çekmek üzere davet edilmiş. Eh, insanın her gün başına gelen bir şey değil bu; konser alanında dünyanın en iyi sahne fotoğrafçılarıyla birlikte çekim yapacak, arkasında 4 bin kişilik seyirci olacak, önünde ise Travis sahne şovunu sergileyecek...
Peki ne olmuş dersiniz?
Dilan’ın çişi gelmiş! Ama ne gelmek... Heyecan ve stresten herhalde, öyle bir durumda ki tutması mümkün değil... Üstelik sadece üç şarkıda sahne önünde kalma ve çekim yapma hakkı var, yani ya tuvalete gidecek ya da çekim yapacak... Birini seçmek zorunda...
Hazırsanız Dilan’ın “Be Stupid” kampanyasına konu olan bomba hareketini açıklıyorum...
Genç ve yetenekli fotoğrafçı kızımız, mesleği uğruna “rezalet”i göze almış ve altına yapmış! Öyle kaçırmak filan değil, bildiğiniz işemekten bahsediyorum!
Neyse ki sonuç güzel oluyor, fotoğraflar çok beğeniliyor, hatta Blue Jean dergisinde yayınlanıyor...
Dilan işi aşkına yaptığı “aptallığı” Diesel aracılığıyla dünyaya duyurmaktan hiç utanmıyor...
Tam da Diesel’in dediği gibi: Aptal olmak güzeldir. Yalnız şunu anlayamadım, ben bu hikayeye Diesel aracılığıyla değil, Dilan’la olan tanışıklığım sayesinde ulaştım.
Diesel Türkiye’de yürüttüğü reklam çalışmalarında bu ilginç hikayeyi, “Be Stupid” kampanyasında Türkiye’den bir ismin bulunduğunu neden duyurmuyor?
David Guetta’yı kaçırmayın!
Bana, “Sevgili Habitus, son dönemin en popüler house DJ’i kimdir?” diye sorarsanız, bir dakika bile düşünmez, size David Guetta ismini veririm. Hatta cevap vermekle kalmaz, Guetta kardeşimin bu gece saat 24.00’te Maçka Küçükçiftlik Parkı’ndaki performansını kaçırmayın derim. Kapılar 21.00’de açılıyor.
David Guetta, dans müziğiyle sarhoş etme becerisini bu defa sahne şovuyla ikiye katlamaya hazırlanıyor. Sahneye 60 metrekare büyüklüğünde dev bir ekran kuruluyor. Guetta’nin lightjockey’i performans boyunca buradan kendi animasyonlarını yayınlayacak.
Ben bu yazıyı yazarken biletler Biletix’te tükenmek üzereydi, elinizi çabuk tutun derim. Biletler tükenirse, mekanın kapasite durumuna göre kapıda bilet satışı devam edecek, haberiniz olsun...
Paylaş