Melda Narmanlı Çimen
Melda Narmanlı Çimen
Melda Narmanlı ÇimenYazarın Tüm Yazıları

Dekorasyonda 2008’in anafikri: Rengi modernize etmek

Bir mekána adımınızı attığınızda ilginizi ilk olarak renkler çeker. Çünkü algılarımız, çocukluğumuzdan itibaren renklerle beraber gelişmeye başlar.

Her renk bizim için farklı bir anlam taşır. Dekorasyonda doğru renk kombinasyonları kullanmak önemlidir. Uluslararası üne sahip renk ve tasarım uzmanı Leatrice Eiseman da rengin her zaman için dekorasyonda kullanılan öğelerde kimlik belirleyici olduğunu söylüyor.

Peatrice Eiseman, pek çok uluslararası marka için danışmanlık yapan ünlü bir renk ve tasarım uzmanı. Pantone Guide to Communicating With Color, Color Answer Book, More Alive With Color gibi kitapların yazarı Eiseman’a göre, trendlerle gelen renk değişimlerini yakalayabileceğiniz en iyi alan, küçük ev aksesuarları. Çünkü aksesuar endüstrisi, daha hızlı değişiyor. Tahmin edersiniz ki, bir vazo almak koltuk ya da halı almaktan daha kolay. Eviniz ya da ofisiniz için seçtiğiniz aksesuarlar aracılığıyla, yeniliklerden uzak kalmaz ve renkler yoluyla kişilik keşfi oyunu oynayabilirsiniz. Önümüzdeki yıllara dair renk tahminlerinin yapıldığı toplantılarda, renk gurusu Eiseman "Bu sezon, şu renkler ön planda olsun" demek gibi bir özgürlüklerinin olmadığını, yalnızca tasarımla ilgili değil, teknolojiden ekonomiye, modadan sanata çok geniş bir alanda pek çok araştırma yaptıklarını söylüyor.

Renklerin bilimsel ifadeleri

Bilimsel renk çalışmaları yapan birçok dernekte faaliyette bulunan Eiseman, Renk-Kelime Derneği’nde de çalışmalar yapıyor. Bu dernekte renklerin insanlara ne ifade ettiğini sorarak, bir takım veriler elde etmeye çalışıyor. Örneğin, Leatrice Eiseman’ın çalışmalarından çıkardığı sonuca göre, geçtiğimiz üç yılın rengi kesinlikle sarıydı. Eiseman bu fenomenin bu yıl da devam edeceğine inanıyor, çünkü retro hálá hayatımızdaki yerini koruyor. Birçok insan sarı rengi annesinin ya da anneannesinin mutfağıyla özdeşleştiriyor. Ayrıca, psikolojik açıdan da, sarı her zaman güneş ışığını, sıcak, dostça bir ortamı hatırlatıyor. Leatrice Eiseman, yaşadığı ülke Amerika’da en çok tercih edilen ve sevilen rengi sorduğunda, hálá mavi yanıtını aldığını belirtiyor. Renk gurusu bu durumu, psikolojik bir temele dayandırıyor. Gökyüzünün rengi mavi, sadakat, güvenilirlik ve içtenlik anlamına geliyor.

Kadın-erkekayrımı kalmadı

Son yıllarda oluşan bir başka durum da erkekler artık evlerin dekorasyonu ve renk seçimi konusunda daha aktif olmaları. Kısacası yuvayı artık sadece dişi kuş yapmıyor ve renklerde feminen & maskülen ayrımı kalmıyor. Önceleri, pembe kesinlikle feminen bir renkken, bugün ünlü işadamı Donald Trump’ı pembe gömlekle görebiliyoruz. Ve kahverengi her zaman maskülen bir renk olarak kabul edilirken, günümüzde kadınlar gardıroplarında ve evlerinde bu rengi sıkça kullanmaya başladılar. Kısacası, artık renklerde kadın-erkek ayrımı kalmadı. Eisenman’a "Eğer bir kadın mutfağında sarıyı kullanmak isterse ve karşı taraf bunu çok feminen bulursa, ne olur?" diye sorulduğunda ise cevabı çok açık oluyor: "Kimin kazanacağı açık, tabii ki kadınlar!"

Trendler ne diyor

Trendlerin hızla değişen dünyasında, kendi bakış açınızı güncellemek ve düşünce tarzınızı modernize etmeniz gerekiyor. Böylece, renk ve dekorasyona modern gözlerle bakmaya başlıyorsunuz. Günümüzde modern olarak kabul edilmeyen renk paletleri bile artık daha modernize edilmiş görüntüler ve yeni keşfedilmiş renk kombinasyonları içeriyor. Mobilyalarda renkler yaşam tarzlarından, eğlence ve sinema endüstrisinden, popüler kültürden, sosyal hayattan ve en çok da kişisel zevklerden etkileniyor.

2008 için hangi renk paletlerini öneriyor

Eiseman’ın 2008 için önerdiği renk kombinasyonlarının başında, "sade zarafet" başlıklı renk paleti geliyor. Geleneksel motiflerle modern tasarım öğelerinin birleşiminden oluşan bu temada, genel olarak maun rengin gümüş grisi vizon rengiyle, içinde lame ışıltılar taşıyan mavilerin morlarla ve dore ışıltılarla parıldadığı, koyu bronzların buzlu badem rengi ve bakırla beraber kullanıldığı renkler var.

"Klasik şıklık" olarak adlandırdığı renk paletinde, hem neo-klasik hem de modern bir tarza atıfta bulunuluyor. Bu renk paleti, zamansızlığa işaret ediyor ve seçilen renkler trend değil, her zaman beğenilen renkler. Koyu ve açık gri tonlar başrolde. Griye şampanya tonları ve dore pırıltılar eşlik ediyor. Oksit sarısı ve canlı kırmızılar, cappuccino kahvesiyle dinamik mekánlar yaratıyor.

Işık saçan finisyonlar, parlak ya da hafif cilalanmış yüzeyler ve teknik açıdan doğru ışıklandırmaÉ Bunların hepsi kesintisiz çizgilerin bir araya getirdiği, fakat yansımalar sayesinde ara yüzlerde binlerce rengin izlerinin sürüldüğü yüzeyler anlamına geliyor.

Hayata dair keyifli tasarımların adresi

Tasarımcı Didier Gomez’in ünlü Fransız mobilya markası Ligne Roset için "modernizmin merkezine insanoğlunu yerleştirmek gerekir" felsefesiyle tasarladığı Contours büfe, natürel meşe, abanoz patine meşe kaplama veya parlak beyaz lake seçenekleri ile sunuluyor. Hayata dair keyifli tasarımların adresi olan Ligne Roset’in yeni ürünü, büfeyi salonlarından dışarı çıkaranları bir kez daha düşündürtebilir. Tel: 0212 270 82 30.

Özelsayı

Maison Française dergisinin her ilkbaharda yayınladığı Banyo+Mutfak özel sayısı çıktı. Evin içindeki önemi giderek artan banyo ve mutfaklarla ilgili tüm yeni koleksiyonları ve 2008 vitrifiye, armatür, kaplama malzemesi, tekstil ve aksesuarlarını bulacağınız bu dergi, bu iki ıslak mekandaki ihtiyaçlarınız için aradığınız çözümleri bir araya getiriyor.

"LGA" onaylı ilk ekonomik klozet

VitrA, Alman Standartları Enstitüsü LGA’dan dünyada ilk kez onay alan ve isteğe göre 2.5-4 litre suyla çalışan ekonomik klozeti üretti. Yeni klozeti, ilk kez bu haftasonu UNICERA fuarında sergileyecek olan VitrA, en çok tercih edilen 3 koleksiyonunda standart olarak sunulan sistemin, kısa bir süre sonra tüm modellere uygulanacağını açıkladı. VitrA’nın yeni geliştirdiği klozeti kullanan 4 kişilik bir aile, yılda 45 ton daha az su harcayarak yüzde 69’a yakın tasarruf yapabiliyor.
Yazarın Tüm Yazıları