Türkiye tanıtımı İsrail’le başladı

REİNA hanım İzmir doğumlu. Rafael Bey Beyoğlu’ndan…

Haberin Devamı

Türkiye tanıtımı İsrail’le başladı

Kimi çocukken kimi birkaç yıl önce gelmişler İsrail’e. Ama gönülleri orada kalmış. Türk ürünleri tanıtıldığını duyunca heyecanla gelmişler…Alandaki künefe kuyruğunun, Maraş dondurması kuyruğunun nedeni bu özlem. Antakya’dan gelen din, dil, ırk ayrımına karşı kurulmuş Medeniyetler Korosu’nun Türkçe, İbranice, Kürtçe, Arapça şarkılarının yarattığı duygusallık ise yoğun istek üzerine söylenen İbrahim Tatlıses türküleri ile eğlenceye dönüşüyor.

Türkiye Tanıtım Günü etkinlikleri için önce Kudüs sonra da Tel Aviv’deyiz. Mekanlar ilginç. Osmanlı İmparatorluğu döneminde yaptırılan tarihi tren garları seçilmiş.

Haberin Devamı

Sektörel tanıtım grupları kaldırılarak yerine oluşturulan Türkiye Tanıtım Fonu’nun ilk etkinliği bu. Proje Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçılar Birliği’nin (ASHİB)...

Ekonomi Bakanlığı Müsteşarı İbrahim Şenel’in katıldığı etkinliğin koordinasyonunu üstelenen ASHİB Başkanı Ali Can Yamanyılmaz, Tel Aviv’de düzenlenen Gıda Fuarı İsrafood öncesinde Türk ürünlerinin tanıtımını yapmak istediklerini, Ekonomi Bakanlığı’nın da destek verdiğini söylüyor. Yamanyılmaz, İsrail’i seçme nedenlerini şöyle  anlatıyor: “İsrail gıda sektöründe önemli pazarlarımızdan biri ve ihracatımız sürekli artıyor. Fuara gelen İsrailli yetkililer gıda alanında iki ülke arasındaki işbirliğinin ilerleyeceğine yönelik mesajlar verdiler. Özellikle şekerleme sektörüne büyük ilgi var. Hedefler büyük. İsrailli sektör temsilcileri Türk partnerler ile birlikte üretim yapabileceklerini söylediler. Bu bizim açımızdan olumlu gelişme.”

Yamanyılmaz’ın verdiği bilgilere göre Türkiye ile İsrail arasındaki ticaret hacmi son 13 yılda yüzde 113 artarak, 2 milyar dolardan 2016’da 4.4 milyar dolara yükselmiş. Yamanyılmaz, bu rakamın yaklaşık 3 milyar dolarının İsrail’e yapılan ihracat, 1.3 milyar dolarının ise ithalat olduğunu ekliyor ve şöyle devam ediyor:

 “İsrail, Türkiye’nin ihracat yaptığı ilk 10 ülke arasında. Türkiye’nin AB standartlarındaki üretim gücü ve İsrail’e gemi ile bir gecede ürünlerini ulaştıracak kadar yakın olması en büyük avantajı. Sadece Türk Hava Yolları günde 10 uçuş yapıyor. İsrail’le en fazla otomotiv çelik, kimya, demir ve hazır giyim sektörlerinde ihracatımız var. Öyle görünüyor ki yıllık ihracat rakamlarımız 5 yıl içerisinde 2 katına çıkacak.”

Haberin Devamı

İsrail Ticaret ve Sanayi Odası 2. Başkanı Rubin Schussel de İsrailli ticaret adamlarının da Türkiye ile olan ticaret hacmini arttırmak istediklerini bu anlamda yapılan etkinliklerin ve fuarın çok büyük katkısı olacağını söylüyor.

İKİNCİ DURAK JAPONYA

Yamanyılmaz, sonraki hedeflerinin Japonya olduğunu söylüyor, “2018’de daha geniş bir etkinliği Japonya’da düzenleyeceğiz. Ekonomi Bakanlığımızın da bu konuda isteği yönlendirmesi var. Çünkü, Japonya ile dış ticaret açığımız çok fazla. Japonya kanatlı sektöründe yüzde 15-20 pazar payı istiyoruz” dedi.

Yazarın Tüm Yazıları