Paylaş
PEHLİVANOĞLU, İzmir’den doğmuş önemli bir perakende zinciri grubu. Grubun ortaklarından Hanif Pehlivanoğlu ise, son yıllarda büyük ilgi görmeye başlayan tarım ve gıda sektörünün potansiyeline özellikle inanmış bir işadamı. Bu inancını üretim ve ticarete geçirmek için ana grubun dışında kendi adına önemli girişimlerde bulunmuş, bulunmaya da devam ediyor. ABD’nde master yapmış bilgisayar yüksek mühendisi oğlu Ekin Pehlivanoğlu ile firmanın tarım ve gıda alanındaki projelerini konuştuk.
Baba oğul birlikte
Ekin Pehlivanoğlu, “Firmamız, Pehlivanoğlu İnşaat Turizm Petrol Ürünleri Limited Şirketi 1998 yılında babam Hanif Pehlivanoğlu tarafından kuruldu. Tarım ve gıdanın dışında akaryakıt, enerji ve inşaat sektörlerinde de faaliyet gösteren bir yerli sermaye grubuyuz. 32 yıldır gıda perakendesinde güçlü bir marka ve tecrübesi olan Pehlivanoğlu ailesinin bir üyesi olarak tarım ve tarımsal sanayinin ülkemiz ve geleceğimiz için çok önemli olduğunu biliyoruz. Biz babamla birlikte sağlıklı, kaliteli ve hijyenik üretim yapmak; ülkemizde sağlıklı bir nesil yetiştirmeye katkıda bulunmak için yatırımlarımızı bu doğrultuda yönlendirdik” diyor.
İşletme Dalama’da
Genç iş adamı, amaçlarının insana, çevreye ve doğaya değer veren yatırım yapmak, teknolojiye önem vermenin yanı sıra bölgedeki iş fırsatlarını değerlendirmek olduğunu söylüyor. Kendilerine ait 25 bin zeytin ağacının bulunduğu Selçuk’un Belevi beldesinde üretilen zeytin çeşitleri Aydın Dalama’daki modern işletmede ‘Meytin’ adıyla zeytinyağına dönüşüyor. Konserve grubu ise adeta bir sağlık merkezi diye bilinen ünlü Kaz Dağlarının Akçakoyun Beldesinde üretimde bulunuyor. Yine Meytin markasını taşıyan portföyde neler var? Salça çeşitleri, turşular, biber çeşitleri, enginar ve soslar...5 ay süren üretim ve işleme sezonunda da 150 kişiye istihdam sağlanıyor.
Lokum ve şekerleme
Bu arada Hanif Pehlivanoğlu’nun lokum ve şekerleme sanayiine girişi de ilginç. Tecrübeli işadamı önceleri biraz da hobi olsun diye lokum imalatına başlıyor. “Ama” diyor, “Ben yüzde 100 şeker kullanarak farklı bir ürün yapacağım. Kalite ön planda olacak.” Ve, keyfe dayalı başlayan iş, artan taleple birlikte ciddi bir üretime dönüşüyor. Ekin Pehlivanoğlu ise, bu durumu taviz vermedikleri hijyen ve kalite anlayışına bağlıyor. Sonra bu beklenmedik talep onları şekerleme imalatına daha çok yatırım yapmaya yönlendiriyor. Halen ‘Loccum’ markasıyla Torbalı Ayrancılar’da devam eden lokum ve şekerlemede üretim yelpazesi ve kapasitenin genişletilmesi kararı alınıyor.
AR-GE’YE BÜYÜK ÖNEM
Ekin Pehlivanoğlu, “Şu anda 200’e yakın çalışanımız var. Ancak yapacağımız kapasite artışı ve yeni yatırımlarla bu yıl istihdamımız daha da artacak. Tabii Ar-Ge’ye büyük önem veriyoruz. Özellikle yeni, farklı ve niş ürünler üzerinde çalışıyoruz. Kendi bünyemizde bulunan laboratuarımızda sürekli yeni ürün geliştirme konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Bu yıl yüzde 15’in üzerinde büyüme hedefimiz söz konusu” diyor.
İHRACAT ARTIYOR
Pehlivanoğlu, halihazırda başta ABD olmak üzere AB ve Ortadoğu ülkelerine düzenli ihracat yaptıklarını, yeni pazar arayışları ile birlikte satış ağını genişlettiklerini belirtiyor. Bu arada konserve grubu içinde özellikle közlenmiş biberin yanı sıra zeytin, zeytinyağı ve lokum ihracatının artan bir gelişme içinde olduğunun da altını çizdi.
MARKALAŞMA
Grup, Meytin ve Loccum markaları ile hem iç, hem de dış pazarda zincir mağazalar ve diğer satış kanallarında satış yaparak pazarlama ağını güçlendirmeye çalışıyor. Aslına bakılırsa, tarım ve gıda alanında iki yeni marka yaratarak İzmir’den dünyaya açılma çabasının örnek bir öyküsü bu.
Paylaş