Paylaş
‘Charlie’nin Çikolata Fabrikası’nı izleyenler, altın bilekliği bulup fabrikanın tüm sırlarını ve sihrini öğrenmeye hak kazanan minik Charlie’nin o büyülü dünyadaki maceralarını bilir. Hemen bir plan yaptım. Çikolatayla ilgili her şeyi bu en yetkin iki isimden birinden öğrenmeli, hiç olmadı onlardan birine “Çikolata sanılanın aksine, asla kilo yapmaz” dedirterek vicdanımı temize çıkartabilmeliydim.
Ne kadar çabalasam da bunu dedirtemedim ama çikolatanın mutluluk verdiğini ve bambaşka şeyleri öğrendim. Daha önce lüks sınıfta tanımlanan 1926 Belçika kuruluşlu Godiva dört yıl önce satın alındığı Yıldız Holding tarafından erişilebilir ürün olarak konumlandırılmış. Örneğin Cheese Cake Factory tarafından Godiva’nın çikolatalı cheese cake’leri Amerika’da Starbucks’larda satılmaya başlanmış. Cheese Cake Factory’nin adını duyunca bile çığlık attığımı gören Yıldız Holding Başkan Yardımcısı Burak Elmas Şubat’ta Türkiye’de yapacakları yeni çalışmayı fısıldadı yazmamam kaydıyla.
MÜHİM OLAN İÇ GÜZELLİK
CEO Goldman, markanın Türk patronu Murat Ülker ile yüzde 30 büyüdüğünü ve 77 ülkede 450’nin üzerinde satış noktasına ulaştıklarını anlatırken paketlemeye verdikleri öneme dikkat çekiyor. Zaten Goldman bunları söylerken dikkatim çoktan Swarovski taşlı kutuya kitlenmişti. 130 dolara satılan bu Swarovski taşlı çikolata, en pahalı ürünleri. Yani neymiş, ‘Mühim olan dış değil iç güzelliğidir’ klişesi kocaman bir yalanmış! Bunu ben değil, markası pazarlamada Nike ve Coca Cola gibi şirketlerle birlikte dünyanın en iyi 10 firmasından biri kabul edilen koskoca CEO söylüyor! Hatta diyor ki, “Görsellikten hiçbir koşulda fedakarlık etmedik. Hatta her ülkenin özel günleri için ayrı ambalaj ve ürün çalışması yaptık”... Örneğin, markanın en büyük pazarından biri olan Çin’in Ocak’ta kutlayacağı Dragon yılı için ejderha figürleriyle donatılmış kutular, çikolatalar. Sevgililer Günü için de aşkı anlatan figürlerle pek tabii kalpli çikolatalar hazırlanmış. Sevgililer Günü’nde en çok çikolatayı Japonya’da satıyorlarmış. Japonya’da kadınlar sevgililerine çikolata hediye
ediyormuş. Kadınlar edebilir tabii... Erkekler etsin de göreyim.
YENİ TREND ANNEANNE FORMÜLLERİ
Şef Murret’a çikolatanın sihirli formülünü sordum. “Bu 15 sayfalık, çok uzun, karışık ve asla açıklamayacağımız bir formül” dedi ve diğer sırlarını anlattı:
- Yeni çikolatalar hazırlarken modadan ilham alıyormuş. Hatta bir web sitesine üyeymiş. Büyük tasarımcıların defilelerini izliyor, bir sonraki çikolatayı renk, doku ve görsel şölenden etkilenerek tasarlıyormuş.
- 1988’den beri Godiva’da. Aslında kimyagermiş. Yani yeni formüller bulmak tam da onun işi.
- Sürekli göz önündeki popüler şeflere ince ince bir mesaj veriyor: “Halkla ilişkiler bizim işimizde çok önemli ama asıl işimiz mutfak! Vaktimin çoğu orada geçiyor.”
- Çikolatada yükselen trendin anneannelerimizin tarifleri olduğunu söylüyor. Yani gerçekçi ve
malzemeye odaklı. Bir de el işçiliğiyle yapılanlar.
Murret, şarap tadımı gibi çikolata tadımı yaptırıyor. Çikolatayı kokluyorsunuz, baş parmağınızla dokusunu hissediyorsunuz ve ardından ilk ısırık... Gözler kapatılıyor ve damaktan geçen ilk tat hissediliyor. Benim yediğim ve 14 ayda hazırlanan çikolatada şef önce tatlı, ardından ekşi, sonra acı ve sonra yine tuzlu bir tadın ardından finali yine tatlıyla yapmıştı. Tabii bu tatları hissedebilmek için çikolatayı minik minik ısırmalı, hepsini birden ağzınıza atmamalısınız.
Paylaş