Paylaş
Bu perşembe akşamı düzenlenecek ödül töreninde hem son bir yılın en yaratıcı basın reklamları ödüllerini alacak hem de Kırmızı’nın 10. yaşı doğım günü partisinde reklamcılar eğlenecek.
KüçükÇiftlik Park’ta düzenlenecek ödül töreninden sonra Mazhar Fuat Özkan konseri, ardından da Vodafone Red- Kırmızı Parti var. Reklam sektörünü bir araya toplayacak yılın ilk ve en büyük etkinliği olan 10. Kırmızı Ödül Töreni’nde büyükö Kıpkırmızı ve özel ödül kategorileri dâhil toplam 46 ödülün sahibi belirlenecek.
Duvar yıkan Tweet’ler
Hayatımızın ayrılmaz parçası haline gelen sosyal medya, reklamcıları da bu yönde çalışmaya zorluyor. Örneği Seranit Yapı Grubu’nun Serra markası için hazırlanan reklam kampanyası Twitter ile birlikte çalışıyor. İnsanların 17 - 18 Şubat arasında #mukemmelolur etiketiyle gönderdileri Tweet’ler, mukemmelolur.com web sitesindeki duvarı yıktı.
Duvar yıkıldıktan sonra Serra’nın yeni filmi tüm mecralardan önce ilk kez web sitesi üzerinden yayınlandı.
Kampanyayı hazırlayan reklam ajansı Klan’ın verdiği bilgiye göre web sitesindeki duvarı yıkmak için 9.484 tweet atıldı.
Serra’nın yeni reklam filmi için iki Fransız yönetmenle çalışılmış. Daha önce Beyonce, Claudia Schiffer ve Gong Li gibi isimlerle çalışmış Jean Bocheux ve ses ve görüntü efektleri, aksiyon gibi konularda uzman Eric Coignoux’un yönettiği film çekimleri iki gün sürmüş.
Görüntü yönetmenliğini Fransız Mathieu Plainfose, sanat yönetmenliğini Muhteşem Yüzyıl ve İntikam gibi yapımlarda görev alan Zafer Kanyılmaz’ın gerçekleştirdiği reklam filminin cast seçimleri de zorlu geçmiş. İstanbul, Paris ve Prag'da yaklaşık 150 keman sanatçısı arasından seçilen Fransız sanatçı Léa, Paris CRR ve SACEM Ödülleri’nde “Genç Solistler” kategorisinde birincilik ödülleri de dahil olmak üzere birçok ödülün sahibi. Léa,Vivaldi’nin “Storm” adlı eserini çekimler boyunca canlı çalmış.
Reklam filmi künyesi
Reklamveren Yetkilileri: Ece Ceylan Baba, Duygu Birecikli, Zehra Sönmez
Reklam Ajansı: Klan
Yaratıcı Ekip: Cüneyt Tiryaki, Ahmet Sefer, Alper Bayram, Murat Karslıoğlu, Cenk Ertan, Alev Bozduman, Neslihan Aslan, Betül Saykan
Digital Yaratıcı Ajans: Havas Engage İstanbul
Digital Yaratıcı Ekip: Melahat Parlak, Sercan Başaran
Müşteri İlişkileri: Gamze Gürkan Numanoğlu, Selen Varlık, Hazal Bideci
Ajans Prodüktörü: Saime Akçura
Prodüksiyon Şirketi: Dinamo İstanbul
Müzik Yapım Şirketi: Jinglehouse
Müzik: Vivaldi: The Four Seasons / Summer / Mvt 3: Presto
Yönetmen: Jean Bocheux - Eric Coignoux
Sanat Yönetmeni: Zafer Kanyılmaz
Düzenleme: Bülent Uludağ
Medya satın alma ve planlama ajansı: OMD
Medya satın alma ajansı müşteri ilişkileri: Erdem Erinç,Cihan Özbay, Murat Bilgin
Taraftar Anadolu Efes için söylüyor
Anadolu Efes’in yeni filmi, taraftarı ile arasındaki bağı anlatmak için hazırlanmış. TBWA\ISTANBUL’un hazırladığı reklam filminde taraftar, Duman grubunun “Senden daha güzel” parçasını basketbolcular için söylüyorlar.
Film için basketbolculara gerçek olmayan bir klasik müzik konser davetiyesi gönderilmiş. Sabancı Üniversitesi’nde gerçekleşeceği duyurulan konserin bir hayır kurumu yararına olacağı bilgisi verilmiş. Fuayede bir süre konseri bekleyen basketbolcular, salonda kendileri için ayrılan koltuklarda otururlarken konserin ikinci parçasında seyircilerden biri ayağa kalkıp bağırır. Sonra biri daha sonra biri daha derken tüm salon bir anda ayağa kalkarak tüm salon “Senden daha güzel” parçasının orkestra tarafından yenilenmiş versiyonunu söylemeye başlar.
Operasyon son güne kadar basketbolculardan büyük bir çaba ile gizlenmiş, 750 kişilik bir ekip 2 aydan fazla bir süre çalışmış. Provalarda 145 kişi yer alırken, figürasyonda 540 kişi görevlendirilmiş. Gerçeklik hissini güçlendirmek için salonda çok fazla kamera olmamasına özen gösterilmiş ve bazı kameralar kameramanlarla birlikte hoperlörlerin içine gizlenmiş. Seyircilerin kıyafetlerinin altında bulunan formalar kısa sürede ortaya çıkabilsin diye, tüm kostümler özel olarak saniyelerde içinde çıkabilecek şekilde tasarlanmış.
Filmi izlemek için:
Reklam veren: Anadolu Efes
Reklam Ajansı: TBWA\ISTANBUL
CCO: İlkay Gürpınar
Yaratıcı Ekip: Volkan Karakaşoğlu, Zeynep Karakaşoğlu, Zeynep Orbay
Marka Ekibi: Ebru Eğilmez, Chris Direduryan, Bilge Ertem
Stratejik Planlama Ekibi: Toygun Yılmazer, Tuğyan Çelik, Nisan Danışman
Prodüksiyon Ekibi: Zeynep Gencebay, Ceyhun Sevil
Prodüksiyon Şirketi: Soda Film
Prodüktör: Yalçın Kılıç
Yönetmen: Gürkan Kurtkaya
Post Produksiyon: 1000 Volt
Medya Ajansı: Time
Kullanılan Mecralar: Internet, Sinema, TV
Effie Ödülleri’ne rekor başvuru
Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’na bu yıl 212 başvuru yapıldı. Ödül Töreni 3 Nisan 2013’de Four Seasons Otel’de gerçekleşecek reklam etkinliği yarışması Effie Türkiye’ye katılan çalışmaların değerlendirilmesinde; strateji yüzde 23,3, yaratıcılık ve büyük fikir yüzde 23,3, uygulama ve hayata geçirme yüzde 23,3, sonuçlar yüzde 30 oranında etkili oluyor.
Effie’ye “Çoklu Katılım” yapmanın da mümkün hale gelmesiyle, sadece reklamveren veya sadece ana ajans başvurusu yerine, reklamverenin mutabakatıyla kampanyaya katkı yapan tüm ajanslar ödül sürecine dahil olabiliyor.
Bunu yapmak için doğanlar
Kanada’da Vancouver kentinde faaliyet gösteren moda, güzellik ve estetik okulu JCI Institute, ilginç bir reklam kampanyasın aimza atmış. Spring isimli reklam ajası tarafından hazırlanan kampanya okulun bilinirliğini aryırmayı ve internet sitesine trafik yaratmayı amaçlıyor. Kampanyanın “Bunu yapmak için doğanlar” başlığı aynı zamanda internet sitesinin de adresi. Metro ve otobüs duraklarında yer alan reklamlar, bütünlüğü sağlamak amacıyla hep üçlü gruplar halinde kullanılmış.
Park etmenin seksi yanı
İngiltere’de Durex’in yeni reklam filmi Ultra Thin Feel prezervatifin özelliğini sıkışık yere otomobil park etme metaforu ile anlatıyor. Bir birine yakın iki araç arasına park etmeye çalışan otomobil içindeki çiftin adeta seviştiği izlenimi yaratılan filmin sonunda, “Ne kadar yakınlaşırsak, o kadar yoğun hissederiz” deniliyor.
Filmi izlemek için:
Paylaş