Yasaklı YouTube’da yolsuzluk kampanyası

ÜÇ gün önce Uluslararası Yolsuzlukla Mücadele Günü’ydü.

Bayram nedeniyle sanırım kimse fazla üzerinde durmadı.

Bir tek kişi hariç.

Bayram, seyran demeden yolsuzlukla ilgili e-posta yağdıran, Yolsuzlukla Mücadele Derneği Kurucu Başkanı, eski ANAP milletvekili Tevfik Diker.

Diker ’den önce, 11 maddelik bir yolsuzlukla mücadele paketiyle ilgili Başbakan Erdoğan’a göndermiş olduğu mektubu geldi.

Dünkü e-postasında ise şöyle seslenmiş Diker:

"Türkiye’yi yolsuzluklara kurban etmeyelim.. Yerel seçimlerde belediye başkanlığına, belediye meclis üyeliğine aday olacaklar yolsuzlukla mücadele andı içsin".

Yerel seçim öncesi Diker’in bu önemli çağrısına kim kulak verir bilemem.

Yolsuzlukla mücadele andı kimi gerçekten ilgilendirir onu da bilmem.

Ama dünyada YouTube üzerinden yolsuzlukla ilgili bir kampanya sürdüğünü biliyorum.

CEO’LAR YOUTUBE’DA

Dünya Ekonomik Forumu’nun şemsiyesi altında faaliyet gösteren Yolsuzlukla Mücadele Girişimi’nin kampanyası bu..

Kampanya çerçevesinde, önde gelen şirketlerinin CEO’ları üç gün önce YouTube’dan dünya kamuoyuna seslenmişler.

Yolsuzluğa dikkat çekmişler.

Bununla mücadelede en iyi yöntemin ne olacağı konusunda YouTube ortamında fikirlerin geliştirilmesini talep etmişler.

Dünyada rüşvet ve yolsuzlukla nedeniyle havaya uçan para az değil.

Yaklaşık 3 trilyon dolar tutarında.

Davos’ta 2004 yılında oluşturulan Yolsuzlukla Mücadele Girişimi özel sektörü işin içine çekme çabasında.

Girişime ortak olan şirketlerin yüzde 20’sinden fazla kendi bünyelerinde bir yolsuzlukla mücadele programı başlatmışlar.

Bu arada CEO’ların çağrısıyla YouTube’da geliştirilen yolsuzlukla mücadele fikirleri önümüzdeki ocak ayında Davos ’ta tartışılacak.

YASAĞIN ZARARI

Türkiye’de, CEO’ların YouTube ’daki çağrılarını izlemek, kampanyaya katılmak tabii ki mümkün değil.

Zira YouTube bizde yasak.

Yolsuzlukla ilgili dünya kamuoyunun görüşlerinden, ortaya atılan fikirlerden mahrum kalacağız.

Belki Türkiye’den yolsuzlukla ilgili parlak bir fikir ortaya atan biri çıkacaktı.

Olamayacak.

Geçtiğimiz yaz aylarında, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı’ yla yaptığımız konuşma aklımda.

Eczacıbaşı, YouTube yasağıyla ilgili aynen şunları söylemişti:

"YouTube sitesinin tümden kapatılması Türkiye’ye ve Türkiye’deki kullanıcılara fazlasıyla zarar veriyor. Bu zarar sitenin kapatılmasının "yararından" çok daha fazla".

Günay, turizmcilerin sesine kulak vermiş

KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay dünkü gazetelerde işareti verdi.

"Turizm sektörüne destekleme paketi olabilir" dedi.

Günay, 2009 yılında turizmcilere çeşitli teşvikler için hükümete talepte bulunmaya hazırlanıyor.

Hükümetin, Maliye’nin, bankaların bu talebi "anlayışla" karşılayacaklarını umduğunu söylüyor.

Oysa sadece daha iki ay önce Günay farklı konuşuyordu.

Hükümetin "kriz bizi teğet geçer" söylemine uygun krizin turizmde fırsata dönüşebileceğini söylüyordu.

Başarılı bir tanıtımla Türkiye, Çin, Uzakdoğu’ya gitmeyi planlayan Avrupalı turistleri çekebilirdi.

Şimdi ne oldu?

Belli ki, turizm sektöründen gelen "alarm zilleri" Bakan Günay’ı da kaygılandırmış.

Turizm Türkiye’ye en fazla doğrudan gelir sağlayan, katma değeri yüksek sektör.

Günay’ın dediği gibi bu sektörü desteklemek ve korumak şart.

Kültür ve Turizm Bakanı’nın son açıklaması, geçenlerde turizm sektörünün ciddi bir finansman sıkıntısı çektiğini dile getiren TÜROFED Başkanı Ahmet Barut’a kulak verdiğini gösteriyor.
Yazarın Tüm Yazıları