Paylaş
Bunun için daha çok yatırım, daha çok ziyaretçi ve daha çok ticari ilişki peşinde.
Peki hedefe ulaşmak için ne yapıyor?
Olimpiyatlardan hemen sonra en büyük rekabet avantajının “yaratıcılık” olduğuna karar vererek “GREAT Yaratıcılık Festivali” diye bir etkinlik için kolları sıvamış durumda.
Batı yerine yükselen yeni pazarları yani Doğu’yu hedefleyen festival dünyada ilk kez İstanbul’dan başlatıyor.
Daha sonra sırasıyla Hong Kong ve Şanghay’a gidecek.
Önümüzdeki 20-22 Mayıs tarihlerinde Sabancı Müzesi’ndeki Seed Salonunda sürecek etkinlikte İngiltere’nin moda, tekstil, tasarım, mimarlık, lüks, teknoloji, yeme-içme, eğitim, sağlık gibi sektörlerinin önde gelen isimlerinden yaratıcılığı dinleyeceğiz.
“Yaratıcılık eşittir ticari başarı” mesajını verecekler.
Modacı Mary Katrantzou, Bilim Müzesi Direktörü Roger Highfield, BBC CEO’su Tim Davie İstanbul’a gelecek isimler arasında.
İngiliz sanatçı Paul Cocksedge’in Türk ve İngiliz bayraklarından esinlenerek yarattığı renkli pleksiglas enstalasyon sergilenecek.
“GREAT Yaratıcılık Festivali” İngiliz Başbakanı Cameron’a bağlı bir etkinlik.
Dolayısıyla İngiliz Hükümeti’nin davetlisi olarak geldiğimiz Londra’da yaratıcılık festivaliyle ilgili ilk toplantı Downing Sokağı 10 numarada.
BAŞBAKAN ERDOĞAN’IN HOLOGRAMI
Programda, Bilim Müzesi, festivalin ana sponsoru HSBC, Londra Tasarım Müzesi, ünlü Sanat-Tasarım Okulu St Martins’s ziyaretleri var.
Beatles, mini eteğin yaratıcısı Mary Quant, Hawkins, Burberry, Paul Smith, Gordon Ramsey, Norman Foster ve daha nice küresel değerlerin vatanı şimdi Ar-Ge’ye ağırlık vererek yenilikçiliğini ve yaratıcılığını daha üst noktalara taşımak derdinde.
Geleceğin planlarını buna göre yapıyor.
Sanayi devrimini başlatan “Üzerinde Güneş Batmaz” imparatorluk günümüzde imajını teknolojiye göre konumlandırıyor.
Bilim Müzesi’nde dinlediğimiz sanatçı Martin Richardson, holografi (lazer ışınlarıyla üç boyutlu görüntü) tekniğinin gurusu ve bu alanda dünyada ilk kez profesörlük ünvanını kazanmış.
Richardson’a göre, Başbakan Erdoğan’ın “hologram” görüntüsü gerçek “hologram değil”.
Türkçesini bulamadığın “Pepper’s Ghost” adında bir illüzyon tekniği sadece.
Oysa tüm medya “Başbakan’ın hologramı” diye manşet atmıştı.
Gelişmişlik ile “gelişmekte” olmanın en büyük farkı ayrıntılarda.
Majestelerinin kuyumcusu:‘Kalite ve uygun fiyat nedeniyle seçildim’
İNGİLİZ lüks markalarını çatısı altında toplayan Walpole İngiliz Lüksü adındaki oluşum da festivali destekliyor.
Lüks deyince aklımıza Fransa, İtalya gelir de İngiltere pek gelmez.
Oysa İngilizler bu konuda iddialı.
İmparatorluk geçmişi dolayısıyla sanayi devriminden önce lüksle tanışmış.
Walpole’un davetinde Land Rover tasarım müdürü Jo Slater ile Kraliçe 2.Elizabeth’in resmi kuyumcusu Harry Collins ile sohbet ediyoruz.
Festival Yönetim Kurulu Başkanı Guy Salter ilginç bir anekdot aktarıyor.
Meğer, Majesteleri 15 yıl önce, 160 yıllık bir geçmişe sahip kuyumcusundan vazgeçmiş ve Kent’te kuyumculuk dükk^anı Collins’te karar kılmış.
Kendini öncelikle “zanaatkar” diye tanımlayan Collins’e göre, Kraliçe’nin bu kararında kaliteyle “uygun fiyatı” bir araya getirmesinin payı büyük.
Yani İngiltere Kraliçesi de olsanız “uygun fiyat” daha cazip.
Kent’teki dükk^anının yanı sıra Buckingham Sarayı’nda bir atölyesi olan Harry Collins iki oğluyla birlikle çalışıyor.
Kraliyet ailesinin mücevherlerini tasarladığı gibi, resmi törenlerde kullanılan paha biçilmez taçları, kolyeleri vesaire sürekli elden geçiriyor.
Tabii Majesteleri’nin kuyumcusu olmak Kent’teki dükkanına da yaramış.
Satışları her yıl yüzde 30 oranında artış göstermiş.
Paylaş