Paylaş
İdil Biret tam 44 yıldan beri hayatımızda olan İstanbul Müzik Festivali’nde en fazla konser veren sanatçı.
Bu yıl 75. yaşını kutluyor
Shakespeare’in “Eğer Müzik Aşkın Gıdasıyla Durmadan Çalınız” dizelerinden esinmiş temasıyla başlayan 44. İstanbul Müzik Festivali’nin sponsoru ECA.
Borusan’ın 10 yıl devam eden ana sponsorluğundan sonra ECA bayrağı devralmış durumda.
Aslında 1988 yılından beri İstanbul Müzik Festivali’nin sponsorlarından olan ECA’ya çevirmek istiyorum projektörü.
Çünkü sadece sanat değil eğitime de büyük kaynak ayıran Elginkan Grubu’nun çatısı altında öne çıkan iki şirketten biri. Neredeyse 60 yıllık bir marka olan ECA armatür, Serel ise seramik sektörünün liderlerinden.
ECA’yı 1970’li yıllara damgasını vuran Bay Elmor reklamıyla biliyoruz.
Unutulmaz reklamlardan biriydi Bay Elmor.
Bir dönem maçlarda gol atamayan takımın taraftarlarının “Yetiş Elmor” diye bağırdıkları her derde deva olan bir kahramandı.
Elginkan Grubu’nun ise önemli özelliği şu:
1999 yılında ölen Ekrem Elginkan’ın 1985 yılında kurmuş olduğu vakıf tarafından yönetiliyor.
Elginkan’ın geliştirmiş olduğu modele göre, grubun bünyesindeki 20’ye yakın şirket yatırım ihtiyaçlarını karşılayıp, vergilerini ödedikten sonra kârlarını vakfa aktarıyor.
Şirketlerde uzun yıllardan beri profesyoneller iş başında.
2 MİLYAR CİROLU GRUBUN TEPESİNDE BİR KADIN
Türkiye’de benzeri olmayan bu modelin en tepesindeki isim ise Gaye Akçen.
Akçen, Elginkan Vakfı’nınYönetim Kurulu Başkanı, aynı zamanda Elginkan Grubu’nun İcra Meclisi Başkanı.
İdil Biret’in onuruna verilen akşam yemeğinde sohbet ettiğimiz Gaye Akçen, Ekrem Elginkan’dan hâlâ “Başkanımız” diye söz ediyor.
Birlikte çalıştığı insanlarla nasıl yakından ilgilendiğini özlemle anlatıyor.
İnsanları işe alırken CV’lerinden ziyade sezgilerine güvendiğini söylerken “Ben de onun izinden gidiyorum” diyor gülerek.
Gaye Akçen’in adına “Türkiye’nin en güçlü kadınları” listelerinde pek rastladığımı hatırlamıyorum.
Oysa Akçen 2015 yılını 2 milyar lira ciroyla kapatan, 5 bin çalışanı olan dev bir grubun başında. 250 milyon dolar civarında ihracatı olan grubun son dönemlerde Asya Pasifik pazarlarına odaklandığını söylüyor sohbetimizde.
Grubun, Türkiye’de yeni fabrikaların yanı sıra Çin, ABD, Endonezya’da fabrika kurma planları var.
Gaye Akçen, “Hedefim Elginkan’ı yeni pazarlara açılarak sağlıklı bir şekilde geliştirmek, büyütmek” diyor.Elginkan Grubunun büyümesi en çok Türkiye’nin yararına.
Çünkü grubu yöneten vakıf tüm gelirlerin üçte ikisini yani yüzde 66.6’sini eğitime ayırıyor. Bu inanılmaz orana şimdi İstanbul Müzik Festivali’nin sponsorluğuyla sanat da eklenmiş oldu.
DOĞUŞ GRUBU'NUN KLASİK MÜZİK FESTİVALİ ÇITAYI YÜKSELTİYOR
MADEM sözü İstanbul Müzik Festivali’yla açtık bu yıl 12. yılına giren Uluslararası D-Marin Klasik Müzik Festivali’yle devam edelim.
Doğuş Grubu’nun kurucusu olduğu D-Marin Müzik Festivali kuruluşundan bu yana 89 konser gerçekleştirip, 3800’den fazla sanatçıyı ağırlamış.
Geçtiğimiz yıldan beri ise iki önemli kozuyla, Doğuş Grubu’nun çatısı altına giren Pozitif ve sanat danışmanı Jasper Parrott ile çıtasını yükseltti.
Pozitif kurucularından Cem Yegül’ün dediği gibi, festival Pozitif’in 27 yıllık etkinlik deneyimiyle daha geniş kitlelere ulaşacak, Bodrum Yarımadası’nın her tarafına yayılacak. Parrott’un amacı ise festivali uluslararası klasik müzik dinleyicisinin ajandasına sokmak.
Bu gerçekten Bodrum turizmine can simidi olabilir.
Paylaş