Paylaş
Bıkmadan, usanmadan pizza, makarna gibi basit lezzetlerle İtalyan Mutfağı’nın nasıl dünyaya yayıldığını, nasıl markalaştığını okuyorum.
Her seferinde Türk Mutfağı adına hayıflanarak elbette.
Marka olacak o kadar çok lezzetimiz varken o kadar geriden gelmek pek ağrıma gidiyor.
Bu lezzetlerden biri de kimi kaynaklara göre 15. yüzyıldan beri Anadolu’da yapılan lokum.
İyi haber şu:
Nihayet lokumu dünyada pizza ya da suşi kadar popüleştirecek dev bir adım atıldı.
Gaziantep kökenli çikolata şirketi Şölen’in geçtiğimiz bayramda “Lokkum” markası altında piyasa sürdüğü ürün bana kalırsa yakın bir gelecekte dünyayı fethetmeye aday.
Şölen’in “Lokkum” vizyonunun arkasındaki isimlerden biri CEO Elif Çoban.
2013 yılı takvimine koyduğu “Biscolata Erkekleri”, Karim Rachid’e yaptırdığı tasarım çikolatalarla son zamanlarda adından sıkça söz ettiren Elif Çoban ile “Lokkum” vizyonunu konuştuk.
Tam iki yıllık bir AR-GE araştırmasının ürünüymüş “Lokkum”.
Gaziantep’teki fabrikaya 6 milyon euroluk bir yatırımla sadece lokum üretecek yeni hat yaptıklarını anlatan Çoban “Lokum sonradan çikolata ile kaplanmıyor, kaplanmış olarak üretiliyor. Bu büyük bir yenilik” diyor.
Yüzyıllardan beri kültürümüzün ayrılmaz bir parçası olan, yabancıların “Turkish Delight” diye ayılıp bayıldıkları ama canları çektiğinde marketlerde satın alamadıkları lokumun en gelişmiş teknolojiyle endüstriyel bir ürüne dönüştürmek Şölen’e nasip oldu böylelikle.
Darısı diğer lezzetlerimizin başına.
“Lokkum” yurt dışı tanıtımı için Turquality’den de destek alacak.
ODTÜ’den “şeref derece”siyle mezun olan Elif Çoban ile sohbette en sık tekrarlanan sözcüklerden biri “yenilikçilik”...
“Yenilikçilik” dedikçe gözleri parlıyor.
“Fark yaratan, kimsenin aklına getirmediği bir şey üretmeye odaklı bir şirketiz. Sürekli yeni teknolojiler peşindeyiz. Çok yakında böyle “Lokkum” gibi yenilikçi ürünlere hazır olun” diyor gülerek.
Şölen’in CEO’su olmadan önce 13 yıl ihracatın başında olan Elif Çoban yabancı pazarlara açılmanın püf noktalarını iyi biliyor.
Kanada, Japonya dahil yüzden fazla ülkeye gerçekleştirdikleri ihracatta “yurt dışında yeni ofisler” açarak yeni bir döneme hazırlanıyor.
Aynı zamanda yeni ürünleri ilk tadan kişi.
“AR-GE toplantılarında kelimenin tam anlamıyla canım çıkıyor, ama sonuç daima yüzümü güldürüyor” diye konuşuyor.
Aile şirketi Şölen’in 2012 cirosu 541 milyon lira..
2013 yılı sonu hedef 650 milyon lira.
Çoban diyor ki:
“Kazandığımız sürekli yeni yatırımlara gidiyor. 2013 yılı yatırım yılıydı. 2014 yeni ürünlerle piyasaya çıkacağımız yıl olacak”.
Pakistan’ın el koyduğu 4 geminin davası başlıyor
PAKİSTAN Başbakanı Navaz Şerif üç günlük bir ziyaret için bugün Türkiye’de.
Ankara ve İstanbul’da telaslarda bulunacak.
Şerif’in ziyaretine denk gelen günlerde ise Pakistan’ın Karadeniz Holding’in dört gemisine el koymasıyla açılan dava görülmeye başlanacak.
Hatırlatmak gerekirse, Pakistan geçen nisan ayında uluslar arası anlaşma yükümlülüklerini ihlal ederek Karadeniz Holding’in ikisi “yüzer santral” olan 4 gemisine el koymuştu.
Paylaş